26. april 2012 - Na preprogi iz zvezd 4 - pesnika Jurij Paljk iz Furlanije in pesnik Zenel Bejta iz Maribora - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor četrti literarni večer programa Na preprogi iz zvezd, na katerem sta bila gosta slovenski pesnik Jurij Paljk iz Ogleja (Furlanija) in romski pesnik Zenel Bejta iz Maribora. Jurij Paljk je predstavil kompleksen položaj narodnosti v Furlaniji in Benečiji in bral pesmi v slovenščini, italijanščini in furlanščini, Zenel Bejta pa je govoril o posebnostih romske etnične skupnosti v Mariboru in o svojih poskusih njene kulturne emancipacije (poučevanje in sestavljanje besednjaka jezika mariborskih Romov). Njegove pesmi je v romščini brala učenka osnovne šole Janka Padežnika Fatima Sokoli, njene prevode pa v slovenščini Marjan Pungartnik, ki je prireditev tudi vodil.
Fotografije: Ivan Vinovrški
24. april 2012 - Gostovanje revije Lichtungen iz Gradca v Mariboru - Ob 19. uri je bil v Kibli v Narodnem domu Maribor literarni večer, na katerem so se je predstavilo šest avtorjev iz Gradca, ki so vključeni v antologijo mariborske in graške literature Lichtungen št. 129/2012 Olga Flor, Birgit Pölzl, Wilhelm Hengstler, Reinhard Lechner, Friederike Schwab in Valerie Fritsch.Prireditev je vodila Petra Bauman, besedila so brali v slovenščini Daniela Kocmut, Ana Marija Oseban in Sebastian Walcher. Prireditev sta pozdravila mariborski podžupan Tomaž Kancler in graški mestni svetnik Michael Grossman, v številni publiki pa so bili tudi Peter Grabensberger, vodja urada za kulturo Gradca, in Max Aufischer in seveda urednik revije Lichtungen Markus Jaroschka, ki je prireditev na koncu tudi zaključil.
Fotografije: Ivan Vinovrški
23. april 2012 - Skupinski literarni večer literarne delavnice pri Mariborski literarni družb - Ob 18. uri je bil v okviru Slovenskih dnevov knjige 2012 v Literarni hiši Maribor skupinski literarni večer delavnice pri Mariborski literarni družbi. Nastopili so: Erna Hölzl, Ivanka Simonič, Ana Nikolič, Antonija Senica, Erika Zorko, dr. Tilka Kren, Majda Strnad, Rozika Močnik, Ana Šmarčan, Metka Lampret, Erika Kotnik, Mirko Kotnik, Zmaga Palir, Ana-Marija Pušnik, Majda Senica Vujanovič, Matilda Simonič, Milan Novak, Marija Gašparič, Kristina Berlič, Jožica Hladin, Ivana Hauser in Slavko Rečnik.
Fotografije: Ivan Vinovrški
21. april 2012 - Finale pesniškega turnirja v Mariboru - - Na finalu pesniškega turnirja, ki ga organizira založba Pivec, je po odločitvi žirije (Lidija Gačnik Gombač, Barbara Korun in Josip Osti) zmagal Tomaž Šalamun s pesmijo Budistični piščanec, od naših so v finalu nastopili Breda Pugelj Otrin, Jadranka Matić Zupančič in Zdravko Kokanović Koki, ki je prejel nagrado občinstva za pesem Kamni niso nikoli sami.
20. april 2012 - Introduction dnevnih glasil Ozare in ŠentLenta - Ob 17. uri je bila v Literarni hiši Maribor predstavitev dnevnih glasil Ozare in ŠentLenta. Predstavitev je vodila Maja David, glasbeni gost pa je bil Tadej Vesenjak. Iz dnevnega centra ŠentLent so nastopili Branko Blagojevič, Simon Krivec, Tadej Gajšek, Danijela Premzl in Robert Letnik. Iz dnevnega centra Ozara so nastopili Marija Šeligo, Stojan Kaiser, Lidija Kokol in Slavko Luršak.
Fotografije: Ivan Vinovrški
20. april 2012 - Razstava Draga Moma v galeriji Werkbund v Gradcu - Ob 19.30 so v galeriji Štajerske umetniške zveze Werkbund iz Gradca na Heinrichstraße 10 v Gradcu odprli razstavo ruškega slikarja Draga Moma. Predsednik Štajerske umetniške zveze Werkbund direkcijski svetnik Curt Schnecker je spregovoril o dolgoletnem sodelovanju med Mariborom in Gradcem in zlasti o sodelovanju v času, ko je Maribor evropska kulturna prestolnica. Draga Moma je predstavil Marjan Pungartnik in prevajala ga je predsednica društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo mag. Ivanka Gruber. Razstavo je s prisotnostjo počastil predstavnik štajerske deželne vlade Eduard Hamädl, sicer pa je prišlo veliko tistih, ki se vključujejo v sodelovanje med Mariborom in Gradcem: Monika Binder, Gottfried Thum, Rezka Kanzian, Franz Blauensteiner, Willibald Richter in drugi.
19. april 2012 - GostiM Besedo - Gostovanje istrskih avtorjev - 19. aprila so v okviru programa Društva slovenskih pisateljev GostiM Besedo v Literarni hiši Maribor ob 18. uri nastopili istrski avtorji Milan Rakovac (pesnik, pisatelj in publicist), Boris Biletić (pesnik, esejist, literarni kritik in prevajalec), Edi Maružin (glasbenik in pesnik). Njihov gostitelj jo bil pesnik Josip Osti, ki je prav tako prebral nekaj pesmi. Začelo se je z istrskim vinom, končalo z istrsko pesmijo (Edi Maružin in Barbara Munjas. Goste je spremljal Sašo Jovanović.
17. april 2012 - Predstavitev Pavlove hiše in nastop Mathiasa Grilja - 17. aprila se je v okviru Slovenskih dnevov knjige in programa Čez mejo v Literarni hiši Maribor ob 18. uri predstavila Pavlova hiša, Laafeld/Potrna (Avstrija). Predstavila jo je vodja Pavlove hiše Susi Weitlaner, ki je vpeljala tudi gosta, avstrijskega novinarja in pisatelja Mathiasa Grilja (Gradec, Avstrija). Bral je poetično prozo Otroštvo / Kindheit in odlomške iz knjige 40 dni patosa – vaje v pozornosti, ki je leta 2009 izšla pri Pavlovi hiši skupaj z nemškim izvirnikom 40 Tage Pathos – Übungen in Achtsamkeit.
16, april 2012 - Gostovanje Werkraumtheater iz Gradca - Na malem odru SNG Maribor je v ponedeljek, 16. aprila 2012, ob 19.30 v okviru Slovenskih dnevov knjige 2012 gostovala graška gledališka skupina Werkraumtheater s predstavo Lady Monkey, der Affenkönig. Franz Blauensteiner (tekst, režija, igra), Rezka Kanzian (dramaturgija, produkcija, igra), Nina Ortner (vizualije, glasba, tehnika) in Gregor Maria Baumgartner (igra) so na oder postavili staro kitajsko legendo o opičjem kralju.
Fotografije Ivan Vinovrški
14. in 15. april 2012 - Sosed tvojega brega, 34. srečanje tujejezičnih avtorjev, ki živijo v Sloveniji - - V soboto, 14. aprila se je ob 9.30 pričelo 34. srečanje tujezičnih, manjšinskih avtorjev Slovenije. Pričelo se je s shajanjem v Literarni hiši Maribor, kjer jih je dočakalo tudi nekaj Mariborskih avtorjev. Na srečanje so se prijavili in se ga udeležili: Branko Baćović, Đorđo Radović, Elena Bulfon Bernetič, Gregor Kraljić, Ivan Korponai, Jadranka Matić Zupančič, Jordan Stavrov, Josip Bačić, Jovan Popov, Jure Drljepan, Katica Špiranec, Krstan Jakovljević, Marinko Jagodić Maki, Mila Vlašić, Milan Aničić, Miomira Šegina, Mira Vladić, Mirjana Jerotić, Nada Šribar, Nataša Kupljenik, Nebojša Ignjatović, Neda Galijaš, Ostoje Šobot, Petra P. Aleksić, Rade Vučkovac, Ramiz Velagić, Senada Smajić, Sonja Trampuž - Nardelli, Srđan Radović, Svetlana Garić, Štefanija Mesarić, Velimir Turk, Vida Herga, Vladimir Vekić, Wade Jay Morse, Zdenko Mrkonja, Zdravko Kokanović, Zlatko Kraljić in Željko Perović. (Srečanja so se udeležili tisti, katerih imena so poudarjena.)
Po sprejemu je sledil sprehod skozi epekajevski Maribor.
Ob 16. uri se je srečanje s pogovorom Dragice Breskvar s slovaško-slovensko literarno ustvarjalko, prevajalko, urednico Stanislavo Chrobákovo Repar »Med mlajem in ščipom«.
Ob 20.00 je bil Hiši stare trte, Vojašniška ulica 8 v Mariboru osrednji literarno-glasbeni večer »Ni me več v odpetih srajcah juga«, na katerem bo nastopila ob izboru avtorjev (Mila Vlašić, Jure Drljepan, Marinko Jagodić, Mirjana Jerotić, Wade Jay Morse, Krstan Jakovljević, Zdravko Kokanović Koki, Stanislava Chrobákova Repar kot posebna gostja srečanja, Jadranka Matić Zupančič, Senada Smajić, Neda Galijaš, Branko Baćović) in vokalno-instrumentalna skupina Istranbul (Maja Bjelica, vokal in vodja skupine, Jan Jarni, kitara, vokal, Luka Kuhar, tolkala, Robert Mušič, vokal, Ben Rajnovič, flavta, vokal, Nuša Ofentavšek, vokal, Jan Meznarič, pozavna, vokal). Večer je vodila Petra Bauman. Ob koncu so se Jadranka Matić Zupančič, Jure Drljepan in Željko Perović z darilom zahvalili Dragici Breskvar za požrtvovalno delo s srečanjem in ob bližnjem odhodu v pokoj.
Ob 21.30 je sledil večer v KGB na Vojašniški ulici 5, kjer so ob Petru Andreju in Andreju Tomšiču nastopili še drugi avtorji, udeleženci srečanja: Željko Perović, …, …, …, Ivan Korponai, Vlado Vekić, Siniša Pešić, …, Josip Bačić, … in Tihomila Dobravc.
15. aprila so se avtorji zbrali v Literarni hiši Maribor ob 10 uri najprej na literarni delavnici o medjezikovnem pisanju profesorja s Filozofske fakultete Zagreb dr. Zvonka Kovača in potem še njegovo predavanje o medkulturni kritiki.
Srečanje se je končalo s pregledom tistega, kar je izšlo v letu od zadnjega srečanja: Ivan Korponai je predstavil svoji knjigi ..., Marinko JagodićŠaputanje muze, Ivan Vekić..., Zdravko Kokanović Koki..., Jordan Stavrov knjigo Ana, Senada Smajić knjigi Kibela in Ditiramb in Željko Perović...
Na koncu je Dragica Breskvar pozdravila vse udeležence.
12. april 2012 - Literarni večer v okviru programa Na preprogi iz zvezd 3 - V Društvu slovenskih pisateljev na Tomšičevi ulici 12 v Ljubljani je bila ob 18. uri tretja prireditev iz programa Na preprogi iz zvezd. Na njej so nastopili Senada Smajić (Železniki), predstavnica bošnjaške manjšinske literature, Jadranka Matić Zupančič (Novo mesto), predstavnica hrvaške manjšinske literatue Branko Bačović (Ljubljana), predstavnik srbske manjšinske literature, in Jurij Paljk (Oglej, Italija), slovenski pesnik iz Furlanije. Stekel je zanimiv pogovor o jezikovni identiteti in tudi jezikovnih intereferencah. DSP takšni dogodki ne zanimajo in se ga od njih nihče ni udeležil, zato pa so prišli tisti, ki imajo literaturo radi.
11. april 2012 - Odkritje spominske plošče Zlatanu Vaudi - Ob 13. uri so na kulturnem domu v Pernici odkrili spominsko ploščo Zlatanu Vaudi, ki so mu jo podarili Univerzitetna knjižnica Maribor, Mariborska literarna družba, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Zveza kulturnih društev Maribor, Zveza kulturnih društev Pesnica, Kungota in Šentilj in Občina Pesnica. Nastopila sta domačina Ivanka in Tonček Mihurko z ljudskim petjem, mladi harmonikar Tim Najvirt in Otroški pevski zbor OŠ Jarenina pod vodstvom Valerije Grbič in ob spremljavi pianista Otmarja Plavčaka s skladbami Gúgalice I -III Zlatana Vaude na besedilo Alenke Glazer. Marjan Pungartnik se je zahvalil domači občini za lep sprejem tega dejanja. O Zlatanu Vaudi je govorilFranci Pivec, prisotne so nagovorili župan Občine Pesnica Venčeslav Senekovič, Berta Javornik Čobal in Alenka Glazer. Ploščo sta odkrila župan Občine Pesnica Venčeslav Senekovič in Maja Vauda.
Fotografije Ivan Vinovrški
11. april 2012 - Razstava In memoriam Zlatan Vauda - Ob 11. so na knjižnem razstavišču Univerzitetne knjižnice Maribor odprli razstavo »In memoriam Zlatan Vauda« in s tem počastili tega glasbenika, dirigenta in pedagoga. Rastavo je postavila Karmen Salmič Kovačič in jo predstavila skozi delo avtorja, pri odprtju pa so sodelovali šeMarjan Šijanec, Alenka Glazer in Maja Vauda. Za uvod in zaključek je skladbi Sanje in EstampaZlatana Vaude je zaigral red. prof. Cveto Kobal. Organizator razstave je Univerzitetna knjižnica Maribor.
Fotografije Ivan Vinovrški
11. april 2012 - Razstave Maje Vauda in tretja prireditev programa Repatriacija - - Ob 18. uri je bila v galeriji RRRudolf na Vojašniški ulici 12 v Mariboru otvoritev razstave Maje Vauda (Pilipović) iz Beograda Manik - mali formati. O njenem očetu in o njeni umetniški karieri v tandemu s slikarjem Nikolo Pilipovićem se je pogovarjal Marjan Pungartnik, nekaj pa se je z občinstvom pogovarjala tudi o razstavljenih slikah.
Fotografije Ivan Vinovrški
10. april 2012 - Hommage à Janko Messner - V literarni hiši Maribor je bil ob 18. uri v organizaciji KD Mariborska literarna družba, Kluba koroških Slovencev, Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in Zveze kulturnih društev Maribor prva prireditev Koroških kulturnih dnevov 2012 literarni večer »Hommage à Janko Messner«. Mag. Majda Potrata je skozi vodilne teme tega avtorja orisala bogastvo njegovega literarnega izraza. Večer sta dopolnili pričevanji Tihomile Dobravc in Janka Malleja, tajnika Slovenske prosvetne zveze iz Celovca.
6. april 2012 - »Literarno križišče: Kibela, Locutio in Mariborska literarna družba v Trubarjevi hiši literature - V Trubarjevi hiši literature je bilo ob 18. uri »Literarno križišče« s predstavitvijo pesniške zbirke Senade Smajić Kibela, literarne revije Locutio in literarnega društva Mariborska literarna družba. Večer je vodila urednica pesniškega portala »Pesem.si« Ana Porenta, ki je predstavila pesniško zbirko Senade SmajićKibela, o spletni literarni reviji »Locutio« pa je govoril njen urednik Marjan Pungartnik.
3. april 2012 - Živíjo: Slavko Kočevar Jug - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor literarni večer, na katerem smo obudili spomin na Slavka Kočevarja Juga (*27. aprila 1934, Maribor – †25. 11. 1997, Maribor). Bil je pesnik, prevajalec, urednik in novinar in ena od osrednjih figur mariborske literature v od šestdesetih do devetdesetih let. O njem je govoril in bral njegove otroške in pesmi za odrasle Marjan Pungartnik, skozi različne literarno-zgodovinske in biografske teme je pogovor vodila Nataša Švikart, o njem pa so govorili sin Samo Kočevar, njegova žena Vera Kočevar, Tihomila Dobravc, Majda Senica Vujanovič in Jože Grabar Kos. Med obiskovalci je bila tokrat tudi dr. Monika Žagar, profesorica z Berkleya.