29. marec 2012 - Harmonije - gostimo literarno društvo Likus - V Literarni hiši Maribor je bil ob 18. uri literarni večer, na katerem smo gostili literarno društvo Literarni klub upokojencev Slovenije - Likus iz Maribora. O društvu je najprej prebrala informacijo Nataša Švikart Žumer, ki je sicer mentorica krožka LIKUS in je literarni večer tudi vodila, o LIKUS sta spregovorila njegov predsednik Andrej Štrus in dr. Tilka Kren Obran, nastopili pa so dr. Tilka Kren Obran, Erna Hölzl, Rozika Močnik, Minka Pečaver Potočnik, Janko Potočnik, Franc Ankerst, čigar pesmi je v njegovi odsotnosti prebrala Nataša Švikart Žumer, Štefka Vidovič, Majda Strnad, Brigita Živec in Ivanka Simonič.
28. marec 2012 - Predstavitev revije Locutio v Stari steklarni na Ptuju - Ob 18. uri je bila v Stari steklarni na Ptuju v okviru programa Harmonije (Evropska prestolnica kulture) in v organizaciji Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti, območne izpostave Ptuj, predstavitev literarne revije Locutio. Prireditev je vpeljala Iva Ferlinc, vodja izpostave, in spregovorila tudi o drugih prireditvah v okviru Harmonij. Marjan Pungartnik je nato predstavil revijo skozi njeno nastajanje in funkcioniranje. V občinstvu so bili skoraj pretežno avtorji s področja Ptuja.
Fotografije: Ivan Vinovrški
27. marec 2012 - »Na preprogi iz zvezd« in Koroški kulturni dnevi - Janko Ferk in Jure Drljepan - - V Literarni hiši Maribor je bil ob 18. uri literarni večer »Življenje diha« s pesnikoma Jankom Ferkom (Celovec, Avstrija) in Juretom Drljepanom (Domžale) pod geslom »Manjšina podaja roko manjšini«. Večer so organizirali Mariborska literarna družba, Klub koroških Slovencev Maribor, mariborska območna izpostava Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in Zveza kulturnih društev Maribor. Z avtorjema se je pogovarjal Marjan Pungartnik.
Fotografije: Ivan Vinovirški
26. marec 2012 - Predstavitev antologije mariborskih avtorjev v reviji Lichtungen - Ob 19. uri je bila v Literarni hiši Gradec predstavitev antologije mariborskih avtorjev, ki je izšla v graški reviji »Lichtungen«. Pred polno dvorano je prisotne pozdravil Markus Jaroschka in sledili so dr. Gerhard Melzer, direktor Literaturhaus Graz, dr. Martin Eichtinger, vodja kulturnopolitične sekcije avstrijskega zveznega ministra za evropske in mednarodne zadeve, mariboski podžupan Tomaž Kancler, graški župan, mag. Siegfried Nagl. Werner Fenz je predstavil v reviji gostujoče likovnike , Igorja Štromajerja, Braneta Zormana, Niko Autor in Valentina Ruhryja. Antologija mariborske literature vključuje naslednje avtorje: Drago Jančar, Marjan Pungartnik, Nino Flisar, Tomaž Čelig, Jan Šmarčan, Petra Bauman, Simona Kopinšek, Petra Kolmančič, Erika Vouk, Željko Perović, Lidija Gačnik Gombač in Marko Samec. Izbor je opravila in prevedla besedila Daniela Kocmut ob pomoči Sebastiana Walcherja in Maje Ranc, ki je prevedla pesmi Tomaža Čeliga. Potem so nastopili po vrsti Jan Šmarčan, Simona Kopinšek, Marjan Pungartnik, Petra Kolmančič, Nino Flisar in Petra Bauman. Nemške prevode je brala prevajalka Daniela Kocmut.
Drugi del mariborskih avtorjev bo gost v Kulturnem centru pri Minoritih v Gradcu predvidoma v oktobru.
Graški del antologije predstavljajo Clemens J. Setz, Reinhard Lechner, Marcus Pöttler, Valerie Fritsch, Olga Flor, Sophie Reyer, Helwig Brunner, Georg Petz, Birgit Pölzl, Friedrike Schwab, Gertrude Marija Grossegger in Wilhelm Kengstler, katerih polovica se bo predstavila 24. aprila 2012 v mariborski Kibli, druga polovica pa na letošnjo jesen. Njihova besedila je prevedla v slovenščino Ana Jasmina Oseban.
Fotografije: Ivan Vinovrški
22. marec 2012 - Literarni večer z Urošem Vošnjakom - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor večer s pesnikom in satirikom Urošem Vošnjakom. Z avtorjem se je pogovarjal Marjan Pungartnik in šla sta skozi njegovo otroško literaturo, satiro in humor in liriko.
21. marec 2012 - GostiM Besedo - Literarni večer with Milanom Jesihom and Lukom Paljetkom. - Ob 18. uri je bil v okviru programa Društva slovenskih pisateljev za Evropsko prestolnico kulture GostiM BesedO v Literarni hiši Maribor prvi literarni večer v seriji, na katerem sta nastopila pesnika Luko Paljetak (Hrvaška) in Milan Jesih, ki bo njegov gostitelj. Večer sta vodila Sašo Jovanovič in Nataša Švikart Žumer.
21. marec 2012 - Predstavitev revije Locutio v Slovenj Gradcu - Knjižnica Frana Ksaverja Meška v Slovenj Gradcu je skupaj s slovenjegraško izpostave JSKD in v okviru programa »Harmonije« in »Urškine srede« pripravila predstavitev revije Locutio. O reviji in njenem programu je govoril njen urednik Marjan Pungartnik, literarna gosta pa sta bila Marica Škorjanec in Peter Rezman. Prestavitve sta se udeležila tudi Dragica Breskvar iz Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti iz Ljubljane in nadomestni župan Slovenj Gradca Niko R. Kolar.
21. marec 2002 - Literarni večer z Radivojem Pahorjem ob svetovnem dnevu poezije - V Bukovici na Goriškem je bil v Mušičevi dvorani ob 18. uri literarni večer, na katerem je Bojan Bratina predstavil pesniško zbirko Radivoja PahorjaV plašljivem vrbju.
20. marec 2012 - IN PREPROGI IZ ZVEZD - Literature večer s Senado Smajić - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor v okviru programa »Na preprogi iz zvezd«, ki je program manjšinske literature v Sloveniji in v zamejstvu, prvi literarni večer s Senado Smajić. Predstavila se je s pesniško zbirko, ki je konec leta 2011 izšla pri Mariborski literarni družbi, Kibela. Knjigo in avtorico, ki je prebrala nekaj pesmi, se je pogovarjal Marjan Pungartnik, nekaj njenih pesmi pa je prebrala tudi Nataša Švikart Žumer.
Fotografije: Ivan Vinovrški
17. marec 2012 - 2. Glazerjevi dnevi - Portret Bogdane Naméstnikove - Ob 19.30 so se začeli v dvorani novega Cezama Rušah 2. Glazerjevi dnevi. Odprl jih je Peter Andrej. Portret pesnice Bogdane Namestnik je v njeni odsotnosti prispeval Marjan Pungartnik, ki jo je predstavil kot pesnico in je iz zbirk Poslušam dež in Svetli hipi prebral nekaj pesmi. Sledil je prvi obnovitveni koncert »Slovenske grude«.
Fotografije: Ivan Vinovrški
16. marec 2012 - Matthias Göritz - Ob 18. uri je bil gost Literarne hiše Maribor Matthias Göritz (*1969, Hamburg, Nemčija), nemški pisatelj, avtor knjige Kratke sanje Jakoba Vossa in dveh pesniških zbirk Loops (2001) in Pools (2006). Predstavil ga je Aleš Šteger, ki je tudi bral svoje prevode njegovih pesmi.
15. marec 2012 - Literarni večer in predstavitev knjige Jane Hartman Krajnc Gospodinjska tovarišica - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru literarni večer, na katerem je Jana Hartman Krajnc predstavila svojo knjigo Gospodinjska tovarišica. Večer je vodila in tudi spraševala Metka Lampret.
Fotografije: Ivan Vinovrški in Zdravko Kokanović Koki
14. marec 2012 - Literarni večer »Svijet u Zagrebu, Slovenci« z Marjanom Pungartnikom - Ob 19. uri je bil v organizaciji Mednarodnega kluba prijateljev in Knjižnice mesta Zagreb v Knjižnici mesta Zagreba na Starčevičevem trgu 6 v Zagrebu literarni večer »Svijet u Zagrebu, Slovenci« z Marjanom Pungartnikom. Večer je vodila Milka Knežević, predsednica Mednarodnega kluba prijateljstva. Začela ga je mlada kitaristka Magdalena Banfić, učenka osnovne šole A. K. Miošić iz Donje Voće, sledili pa so nagovori Ljiljane Sabljak, direktorice Mestne knjižnice Zagreb, predsednika Društva hrvaških književnikov Božidarja Petrača, ki je spregovoril o bogatih povezavah slovenskih in hrvaških književnikov v preteklosti, pa manj bogatih v sedanjosti, in mag. sci. Marijan Kombol, ki je orisal sodelovanje hrvaških in slovenskih društev. Loris Bucević, predsednica Društva bralcev Hrvaške, in Ivana Sabljak sta prebrali nekaj hrvaških prevodov Marjana Pungartnika. O njegovem delu sta govorila Đuro Vidmarović, predsednik sveta Društva hrvaških književnikov in književnik, in Marica Škorjanec Kosterca, pisateljica in literarna kritičarka. Na koncu je bral gostujoči avtor pesmi v slovenščini.
14. marec 2012 - Razstava Marka Šebreka »Vodne krajine« - Ob 18. uri so v galeriji RRRudolf odprli fotografsko razstavo Marka Šebreka, likovnega pedagoga na osnovni šoli v Kungoti. Pripravila sta jo Javni sklad RS za kulturne dejavnosti in Zveza kulturnih društev Maribor v okviru programa Harmonije. V programu je nastopil Dejan Rakovič, hornist, dirigent pihalne godbe Ruše. Razstavo je Odprl vodja izpostave JSKD v Mariboru Matija Varl.
Fotografije: Zdravko Kokanović Koki
13. marec 2012 - Popki literature: Nina Zdouc, Kvina Hutterer in Amina Majetić - V Literarni hiši Maribor je bil ob 18. uri v okviru Koroških kulturnih dnevov 2012 literarni večer, na katerem sta nastopili Nina Zdouc (zbirke Ko ne pišem, me ni) in Amina Majetić (zbirka Vse ali nič), Kvina Hutterer (zbirka So misli moje metulj postale) pa na žalost zaradi bolezni ni mogla priti. Trojico avtoric, ki so jim izid pesniških prvencev omogočile združene koroške kulturne organizacije in inštitucije (Krščanska kulturna zveza, Slovenska prosvetna zveza, Slovenske študijska knjižnica, Društvo slovenskih pisateljev in prevajalcev v Avstriji in Svobodni radio Agora, izšle pa so pri založbi Wieser) je predstavila Jerneja Jezernik in prebrala pesem odsotne Kvine Hutterer. Na koncu se je z avtoricama pogovarjal Marjan Pungartnik. Amina Majetić je na koncu tudi zapela.
Fotografije: Zdravko Kokanović Koki
9. marec 2012 - Razstava Ivana Vinovrškega v Radencih - V razstavišču Doma starejših občanov Radenci DOSOR je ob 17. uri Srbsko kulturno društvo »Štajerska skupnost« iz Maribora v okviru Dnevov srbske kulture odprlo razstavo fotografa Ivana Vinovrškega. O fotografu je spregovoril Rade Bakračević, predsednik društva, dve prekmurski ljudski pesmi je zapela , o baletu in fotografiji avtorja razstave je govorila primabalerina mariborskega baleta Alenka Ribič Laufer. Razstavo je odprl župan Radencev Janez Rihtarič.
Fotografije: Zdravko Majstorović
8. marec 2012 - Ženska v sodobni literaturi / Die Frau in der modernen Literatur - Izobraževalni center Retzhof pri Lipnici (Avstija) in društvo Avstrijsko slovensko prijateljstvo iz Gradca sta ob mednarodnem dnevu žensk ob 19. uri pripravila v gradu Retzhof prireditev »Ženska v sodobni literaturi / Die Frau in der modernen Literatur«. Prisotne sta pozdravila direktor izobraževalnega centra Retzhof mag Joachim Gruber in predsednica društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo iz Gradca mag. Ivanka Gruber. Namesto avtorice uvodnega prispevka Marice Škorjanec Kosterca je besedilo prebral Marjan Pungartnik. Sledil je pogovor o slovenski literaturi, za katerega so posebno zanimanje pokazali nemško govoreči udeleženci prireditve.
Fotografije: Ludwig Gruber
6. marec 2012 - Literarni večer z Rosvito Švajger. - Ob 18. uri je bil v Literarni hiši Maribor literarni večer z Rosvito Švajger »Kažipoti, ti nemi snubci«. Najprej je Marjan Pungartnik predstavil novega sodelavca Literarne hiše Maribor Sergia Bagnata iz Italije, volonterja, ki bo v naslednjih dveh mesecih delal na Vojašniški ulici 12. Rosvita Švajger je brala pesmi in kratko prozo in se vmes pogovarjala z Marjanom Pungartnikom, na koncu pa je s publiko tudi zapela.
2, marec 2012 - Gostovanje štirih srbskih avtorjev - V literarni hiši Maribor je bil v okviru programa »Čez mejo« pri EPK in v sodelovanju z društvom Srbsko kulturno društvo »Štajerska skupnost« literarni večer, na katerem so nastopili štirje srbski avtorji in sicer Gordana Vlajić (Pančevo), Miodrag Jakšić (Beograd), ki je ob pisateljevanju tudi državni sekretar na ministrstvu za diasporo in vere, Sanja Petrović (Novi Sad) in Vladimir Blagojević (Beograd). Prireditev je pozdravil in predstavil avtorje predsednik srbskega kulturnega društva »Štajerska skupnost« Rade Bakračević. V publiki je bilo nekaj predstavnikov institucij in društev iz civilne družbe: predstavnik pravoslavne občine v Mariboru Ivan Obradović, predstavnik srbskega kulturnega društva »Sretenje« v Slovenskih Konjicah Radovan Milić, predsednik Hrvaškega kulturnega društva v Mariboru Marko Mandir, Milka Knežević, predsednica društva »Mednarodni klub prijateljstva« iz Hrvaške, predstavnik srbskega kulturnega društva »Mihailo Pupin« iz Ljubljane Dušan Vicentić. Seveda je zaman pričakovati, da bi se prireditve udeležil tudi predstavnik Mestne občine Maribor.
Fotografije: Ivan Vinovrški
1. marec 2012 - 36. Koroški kulturni dnevi v Mariboru - Predstavitev glasbenega založništva Krščanske kulturne zveze Celovec in dveh knjig Slovenskega narodopisnega inštituta Urban Jarnik - Ob 18. uri je bila v Literarni hiši prireditev Kluba koroških Slovencev Maribor, na kateri so bili gostje iz Krščanske kulturne zveze in Slovenskega narodopisnega inštituta Urban Jarnik iz Celovca, spremljala pa jih je pevska zasedba »Koroški samorastniki - Die Draukosaken« (Joško Pack, harmonika, Albert Sima, vokalni solist, Maksi Sima, vokal). Večer je pozdravil predsednik Kluba koroških Slovencev Maribor dr. Marjan Žnidarič, goste pa je vpeljal tajnik Koroške krščanske zveze Martin Kuhling. Jasna Nemec Novak je predstavila monografijo Anton Nagele in monografijo Pavle Kernjak ter glasbeni opus Antona Nageleta; Ivo Jelerčič je predstavil pesmarici Kernjakove I in Kernjakove II. Mitja Gobec je predstavil pesmarico Rožanske ljudske pesmi za mešane, moške in ženske zbore. Nekdanji tajnik Krščanske kulturne zveze Nužej Tolmajer je spregovoril o dolgotrajnih povezavah Maribora s Koroško in o raziskovalnem delu na Koroškem. Iz narodopisnega inštituta Urban Jarnik je Mirko Kumer Črčej je spregovoril o knjigi Da bi sonce posijalo in Martina Piko-Rustia o knjigi Nani Jug-Olip: Utihnile so ptice, utihnila je vas. »Koroški samorastniki« so vmes zapeli nekaj koroških pesmi.
Fotografije Zdravko Kokanovič Koki in Ivan Vinovrški