29. maj 2010 - 5. Klanječki književni susreti - 5. Klanjška literarna srečanja - Hrvatskozagorsko književno društvo in Kulturni centar Klanjes sta pod pokroviteljstvom Krapinsko-zagorske županije i mesta Klanjec pripravila 5. Klanjška literarna srečanja. Začela so se s polaganjem venca pri spomeniku Antuna Mihanovića, avtorja himne »Lepa naša«, v Zelenjaku, sledila pa je otvoritev srečanj s temo 200-letnice rojstva slovenskega in hrvaškega pesnika Stanka Vraza (1810-2010) s prispevkoma Marjana Pungartnika, ki je govoril tudi o sodelovanju Hrvaškozagorskega književnega društva in Mariborske literarne družbe in nasploh o sodelovanju med Štajersko in Hrvaškim Zagorjem, in Božidarja Brezinščaga Bagole. Ob tem so se srečali z učenci osnovnih in srednjih šol (Hrvoje Kovačević, Jadranko Bitenc i Melita Rundek) in s pacienti Posebne bolnice za medicinsko rehabilitacijo Krapinske Toplice (Ratko Bjelčić i Robert Mlinarec). Udeleženci srečanja so položili vence na grobovih Antuna Mihanovića in slikarja Otona Ivekovića in si ogledali klanjške kulturne znamenitosti (frančiškanski samostana in galerijo Antuna Augustinčića). Sledilo je branje v knjižnici »Antun Mihanović«, gost je bil Franjo Švob. V kinodvorani Kulturnega centra Klanjec je bila ob 18. uri slavnostna seja skupščine Hrvaškogzagorskega književnega društva in predstavitev tretjega zbornika tega društva (Vladimir Poljanec, mr. sc. Ivan Cesarec) v opremi slikarke Maje Vukine Bogović, ki je razstavila svoja dela v kinodvorani. Besedila iz zbornika so predstavili dramski umetniki Mara Borić, Kristina Pavlović in Željko Šestić. Ob tem so nastopili sopranistka Josipa Lončar in ženski vokalni ansambel »Fiole«. Srečanja so se končala z otvoritvijo razstave amaterske slikarke Marije Švob v mestni knjižnici »Antun Mihanović«.
Fotografije: Ivo Šučur
28. maj 2010 - Predstavitev knjige Mihaele Hojnikove Maločudnice - Ob 18. uri je bila v Mestni knjigarni na Ulici 10. oktobra 4 v Mariboru predstavitev knjige Maločudnice pred nedavnim umrle Mihaele Hojnik. Izšla je pri Mladinski knjigi. Večer je vodila urednica Mladinske knjige Nela Malečkar, knjigo je predstavila Ignacija J. Fridl, nekaj odlomkov iz besedila pa je prebrala dramska igralka Majda Grbac.
27.maja 2010 - Razstava Tomaža Selinška - Ob 11.00 dopoldan so v avli mariborske psihiatrije, Ob železnici 30 v Mariboru odprli razstavo Tomaža Selinška, avtorja kratke proze, pesnika in slikarja.
26. maj 2010 ob 19. uri na Inštitutu za slavistiko, Merangasse 70/1 v Gradcu - Literarni večer z Matejo Bizjak Petit Mathèa - Univerza Karla in Franza, Inštitut za slavistiko, Kulturno društvo Mariborska literarna družba in društvo »Avstrijsko-slovensko prijateljstvo« Gradec so pripravili 26. maja 2010 ob 19. uri na Inštitutu za slavistiko, Merangasse 70/1 v Gradcu literarni večer z Matejo Bizjak Petit– Mathèo v nemščini, slovenščini in francoščini. Prisotne je pozdravil dr. Ludvik Karničar, pesnico pa je predstavila in se skozi večer z njo tudi pogovarjala mag. Kasilda Bedenk. Pesmi pod skupnim naslovom Tipam skozi čas so brali avtorica in prevajalci – študenti univerze Karla in Franca v Gradcu Maja Ranc, Christina Haller, Melanie Gechl, Patrik Vicman, Nadja Kramer, Vesna Käfer, Polona Ledinek, Tanja Senica in Senad Mulalić. Ob branju je stekel tudi zanimiv pogovor o avtoričini dejavnosti in o prevajanju.
Izšla je publikacija »Tipam skozi čas – Ich tapse durch die Zeit« - V zbirki Locutio je izšla dvojezična pesniška zbirka Mateje Bizjak Petit »Tipam skozi čas – Ich tapse durch die Zeit«. Pesmi so pod vodstvom mentorice mag. Helge Benigni-Cokan prevedli Adrian Ciomaga, Diana Ekart, Melanie Geckl, Simon Grilc, Christina Haller, Anka Jež, Vesna Käfer, Polona Ledinek, Nadja Kramer, Maja Ranc, Tanja Senica, Patrik Vicman, Maja Zelenik. Pesmi so prevajalci izbrali iz zbirk »Let ti« (Mariborska literarna družba) in »Alica s tisoč rokami – Alice aux mille bras« (KUD France Prešeren).
13. maj 2010 . Razstava Maje Alič »Obrazi samopodobe« - V galeriji RRRudolf je bila ob 18. uri razstava mlade ljubljanske fotografinje in slikarke Maje Alič, študentke Akademije avdio-vizualnih umetnosti, »Obrazi samopodobe«. Prisotne je pozdravil Marjan Pungartnik, potem pa sta besedo prevzela dijaka Druge gimnazije Maribor Nina kot moderatorka in Tine, kitarist. Vskočila je še Majda Senica Vujanovič in zrecitirala dve pesmi, razstavo pa je odprl Janez Karlin, častni član ZKD Maribor, s čestitkami mladi avtorici.
7.-9. maj 2010 - 2. del literarne šole JSKD - V Vojskem pri Idriji je bil 2. del literarne šole JSKD. Iz Mariborske literarne družbe se je šole udeležil Zvone Batista.
7.-9. maj 2010 - 20. Nemški literarni dnevi v Resiţi - V organizaciji Nemške kulturne in izobraževalne zveze odraslih Resiţa so se 7. maja začeli tradicionalni, 20. Nemški literarni dnevi v Resiţi z razstavo pisateljice in slikarke Ilse Hehn (Temišvar, Ulm), z nastopi dr. Carmen Elisabeth Puchianu (Kronstadt), Joachima Wittstocka (Hermannstadt), Edith Guip-Cobilanschi (Temišvar), Balthasarja Waitza (Temišvar), in nadaljevali 8. maja v Nemški knjižnici Alexander Tietz s predstavitvijo knjig dr. Annemarie Podlipny-Hehn (Temišvar), Ingmar Brantsch (Köln / Nemčija), Carmen Elisabeth Puchianu (Kronstadt), Michaela Astnerja (Jassy), Roberta Gabriela Elekes (Kronstadt), Ilse Hehn (Temišvar, Ulm), potem pa je zbornik »Vezi med ljudmi. 8. Zbornik kulturnega društva nemško govorečih žena MOSTOVI = Zwischenmenschliche Bindungen. 8. Sammelband des Kulturvereins Deutschsprachiger Frauen BRÜCKEN« iz Maribora predstavila Veronika Haring, besedila iz zbornika pa so brali Ivana Hauser, Aleš Tacer in Marjan Pungartnik. Zvečer je v kulturnem domu sledila prireditev, na kateri so nastopili »Banater Bergland« -Trio, zbor »Franz Stürmer«, folklorna skupina »Enzian«, prepleteno z recitacijami nemške poezije. Nemške literarne dneve v Resiţi so udeleženci zaključili z ekskurzijo v Gorski Banat - na Donavo in Oraviţo, kjer so si ogledali v Starem gledališču »Mihai Eminescu« predstavo »Scaune pentru noul chiriaş« Carmen Elisabeth Puchianu in Roberta Gabriela Elekes v nemščini. Celoten festival vodi predsednik društva Nemške kulturne in izobraževalne zveze odraslih Erwin Josef Tigla.