TKO PROŠIRUJE JAZ IZMEĐU OFFLINE I ONLINE SVIJETA?
On-line časopis je jedna vrst čuda na koju se teško privikavaju oni s "tiskanim mozgom", vjerujući da je on samo za one s "digitalnim mozgom". Doima im se kao slaba rekompenzacija za neuspješno objavljivanje u "pravim časopisima" koje, iskreno, više nitko ne čita, ne prodaje po knjižarama i koji se zbog toga gotovo nigdje i ne mogu kupiti. Ali, mnoga su još vrijednosna mjerila i taštine sazdani na Gutenbergovom poretku i premda mu se već polako gledamo u leđa, još uvijek se razmišlja u tipografskim kategorijama.
Nedostaci tiskanog časopisa pred online časopisom ogledaju se u neredovitom financiranju a time i neredovitom izlaženju, što odbija čitaoce, u nedostatku prostora za njihov skladištenje, u teškoći retrospektivnog pretraživanja...
Prednosti online časopisa su u tome da slijede duh vremena a to znači da je on stalno na dohvatu ruke, da se u principu može aktualizirati svakoga dana, svakoga sata, da posjeduje impozantnu interaktivnost, osigurava brzinu pretraživanja, upoznavanja autora i tema. Prva pretpostavka za takvu uporabu je stavljanje takvog online časopisa među favorites, čime se stvara navika laganog svakodnevnog korištenja.
Nekada se mislilo da ono što nije objavljeno u novinama ne postoji, a onda se to stanovište prenijelo na televiziju, a sada se proširilo i na računalski svijet gdje postoje razne socijalne skupine poput facebooka i twittera koji je pak komunikaciju unutar neke kontingentne grupe doveo do minimalističkog apsurda. Locutio nudi dostojnu community s kriterijima intelektualnog okupljanja, drži nivo publiciranja, povezuje autore diljem cijelog svijeta na jedan suvremen i autentičan način, ne postavljajući zahtjeve nacionalnog cenzusa ili ideološke cenzure, ostavljajući im njihove jezike i forme, zbog čega već i nailazi na globalni odjek. Radi svemoći tražilica, online časopis je u stanju ponuditi njegovu prisutnost na svim lokacijama svijeta, što konvencionalni papirnati časopis nije na takav jednostavan i jeftin način bio u stanju.
Kako u sve to uvjeriti upravljačku svijest kojoj je posve razumljivo da subvencionira papirnate časopise suženog dosega, a ignorira pružanje podrške jednom takvom pionirskom slovenskom, a multikulturalnom i univerzalnom projektu kao što je Locutio? Treba subvencionirati kulturu otvaranja prema sebi i svijetu neovisno o mediju na kojem se ta kultura prezentira.