rojena Vodušek (*1944, Brezni Vrhu pri Remšniku). Osnovno šolo je obiskovala na Studencih v Mariboru. Po maturi na II. gimnaziji je nadaljevala študij na Pedagoški akademiji v Mariboru, smer slovenski in angleški jezik s književnostjo. Nekaj let je poučevala angleški jezik, do upokojitve pa je bila zaposlena kot vodja izobraževanja na Andragoškem zavodu – Ljudski univerzi Maribor. Ob delu je študirala andragogiko na filozofski fakulteti v Ljubljani.
Pisanje jo spremlja vse življenje, najsi bo poezija, proza ali novinarski članki. Po upokojitvi se je včlanila v Mariborsko literarno družbo in se pričela resneje ukvarjati z literaturo. Udeležuje se literarnih delavnic, kolonij in poletnih literarnih šol. Sodeluje na skupinskih in samostojnih literarnih večerih v Sloveniji in v Avstriji. Svoje novinarske prispevke objavlja v revijah Naša žena, Vzajemna in Mentor, literarne pa v internetni reviji Locutio on-line in slovensko-nemškem zborniku Vezi med ljudmi. Dvakrat je bila izbrana za udeležbo na državnem srečanju seniorskih piscev. Leta 2008 je prejela prvo nagrado za kratko prozo pri Mladiki v Trstu.
Ana-Marija Pušnik je članica številnih društev, kjer aktivno deluje. Za Kulturno društvo Mostovi – Bruecken je v letih 2002, 2003 in 2004 uredila dvojezični zbornik »Vezi med ljudmi«. Je dolgoletna članica Andragoškega društva Slovenije; zanj je kot tajnica prirejala posvete in seminarje, srečanja v tujini. Zadnja leta obiskuje likovne delavnice Kulturnega društva Studenci v sekciji LISE, za katero je lani organizirala prvo mednarodno likovno kolonijo »Retzhof 2009« v Avstriji ter slikarske razstave.
Ob vseh kulturnih dejavnostih se Ana-Marija že dvajset let posveča kozmetiki. Tudi na tem področju deluje aktivno in svoje znanje in izkušnje posreduje mladim. Tako je lansko leto z delavnico »Nega kože mladostnika« sodelovala v mednarodnem projektu »Seniorji v akciji«; sklepni del se je odvil v Los Palaciosu v Španiji.
Je članica Europe Donne – slovenskega združenja za boj proti raku dojk. Svojo izkušnjo je predstavila udeležencem na drugem seminarju na Otočcu; sponzor seminarja je bil Avon Slovenija. Novembra 2009 je bila na seminarju ED v Dolenjskih toplicah izbrana za nosilko Roza pentlje za eno leto kot ena med petdesetimi ženskami na svetu.
Izkupiček od prodaje knjige »Marijanina zgodba, Oven, devica in rak« je v celoti namenjen združenju Europa Donna.
Publikacije:
SAMO LJUBEZEN, pesniška zbirka, Mariborska literarna družba, Maribour 2000
ZGODBE IZ LENINGRAJSKE ULICE, zbirka kratke proze, Mariborska literarna družba, Maribor 2002
OVEN, DEVICA IN RAK, roman, Mariborska literarna družba, Maribor 2002
MARIJANINA ZGODBA (Oven, devica in rak), roman, Avon, Ljubljana 2010.
POCESTNIK in druge zgodbe, kratka proza, Mariborska literarna družba, Maribor 2011