29. julij 2020 - Umrl je Davor Klobučar, matematik in esperantist -
V Osijeku je umrl Davor Klobučar, matematik in esperantist, rojen leta 1961. V Mariboru je gostoval leta 2015. s temo prvega slovenskega esperantista, pustolovca Egona Moscheja, spomnil pa nas je na zdaj že nekoliko pozabljenega pisatelja Roda Roda. Tega blagega in marljivega moža se bomo radostjo spominjali.
O njem:
Davor Klobučar se je rodil v Osijeku. Osnovno in srednjo šolo je obiskoval v Đakovu, diplomiral pa je matematiko 1986. na Prirodoslovno matematični fakulteti v Zagrebu. Živel je v Osijeku in delal pri Hrvaških telekomunikacijah kot inženir matematike. Esperantist od 1983. Opravljal je številne posle za esperanto: predsednik Esperantskega društva v Osijeku, podpredsednik Hrvaške zveze za esperanto, bil je glavni lokalni organizator treh esperantskih kongresov v Osijeku, administrator web strani Hrvaške zveze za esperanto i.t.n. V esperantu je objavil prevode »Slavonske šume« Josipa Kozarca, in številne članke v »Tempu« in turističnih prospektih (Osijek, Reka, okolica Zagreba). Otroške pravljice »Zgodbe izpod postelje« svoje soproge Antoanete Klobučar so z njegovim prevodom v esperanto dobile svetovno nagrado Otroška knjiga leta l. 2004, ki jo dodeljuje Svetovna esperantska zveza. Tri njegova glavna dela so »Sayonara, Japanio« (v esperantu potopis po Japonski v času Svetovnega kongresa esperantistov v Jokohami leta 2007), »Esperantski možgani (2003), knjiga, ki je v hrvaščini najobsežnejši prikaz esperantske kulture, ideje, jezika in gibanja, in »Pet venčnih listov iz Osijeka« (2009. V tej knjigi raziskuje začetke esperanta na Hrvaškem in odkriva prvega slovenskega esperantista Egona Moschea. Pokopan je gornjegrajskem pokopališču v Osijeku.
15. julij 2020 - Izšla je publikacije »Jan Kochanowski: Sprejem in zavrnitev grških odposlancev« - V zbirki Arelquin je kot peti zvezek izšla publikacije Jan Kochanowski: Sprejem in zavrnitev grških odposlancev v prevodu Katarine Šalamun Biezdrycky. Izšla je tudi kot e-knjiga v zbirki eDition pod številko 21.