30. marec 2009 - Delavnica - Tema o tem, da je potrebno besedilo navkljub notranjem odporu pred pošiljanjem kamorkoli temeljito pregledati in na kaj je potrebno biti pozoren (Jack M. Bickham), je bila prva tema na današnji delavnici. Nato smo obravnavali zgodbo »Umetniška zadeva« Andreja Arka in našli v njej satirično alegorijo, na koncu pa še odlomke iz daljšega besedila Ivanke Simonič, v katerem se je pokazal kot problem, kako se oddaljiti od realnosti v fikcijske postopke, gradnjo zapleta in tudi uporabe tehnike zornega kota.
30. marec 2009 - Občni zbor kulturnega društva Mariborska literarna družba - V Literarni hiši Maribor je bil ob 17. uri občni zbor kulturnega društva Mariborska literarna družba, na katerem smo poslušali poročila o delu v letu 2008, potrdili finančna poročila, obravnavali program v letu 2009 in ga potrdili skupaj s finančnim načrtom. Dogovorili smo se za to, da napravimo vlogo za priznanje društva za status delavanja v javnem interesu, izvršni odbor pa smo osvežili z novima članoma Željkom Perovićem in Zvonetom Batisto v zamenjavo za dva stara nedelujoča.
28. marec 2009 - Zadnja postaja projekta »Dreieck - Trikotnik - Triangolo« - V Trstu je bila 28. marca 2009 v knjigarni Tržaškega tiska,Via san Francesco d‘ Assisi 20, ob 17. uri zadnja postaja projekta »Dreieck - Trikotnik - Triangolo« in sicer razstava tandema Artichoke Katje Pal (Lendava-Lendva) in Eve Vasari »Gospa Schengen spušča pajčolan« in branje v treh jezikih – slovenščini, nemščini in italijanščini ob spremljavi glasbe. Brali so Andrej Carli, Daniela Kocmut in Matteo Danieli. Projekt smo izvajali v sodelovanju z društvom Avstrijsko-slovensko prijateljstvo iz Gradca.
27. marec 2009 - Literarni večer Ivane Ogrizek – Iče v Ozari - V petek, 27. marca 2009 je imela ob 17:00 uri v prostorih Dnevnega centra Ozara Maribor, na Strossmayerjevi ul. 3b literarni večer Ivana Ogrizek - Iča. Prišlo je polno prijateljev in je večer lepo uspel.
26. marec 2009 - Literarni večer seniorske literarne delavnice pri MLD v radeljski knjižnici - Ob 18. uri je bil v Knjižnici Radlje ob Dravi na Koroški cesti 61a v Radljah ob Dravi literarni večer, na katerem so nastopili člani seniorske literarne delavnice pri Mariborski literarni družbi. Banje je napovedala v.d. direktorice knjižnice Slavica Potnik, o društvu je povedal nekaj besed njen predsednik Marjan Pungartnik, večer pa je vodila Ivana Hauser, ki je tudi prva brala. Za njo so nastopili Matilda Simonič, Erika in Mirko Kotnik, Zmaga Palir, Jožica Hladin in Metka Lampret. Glasbo sta prispevala mlada glasbenika Matevž Zupančič (saksofon) in Estera Hari.
24. marec 2009 - Literarni večer z Majdo Senica Vujanovič -
LITERARNA HIŠA MARIBOR
MARIBORSKA LITERARNA DRUŽBA
V Literarni hiši na Vojašniški ulici 12 v Mariboru je bil v torek, 24. marca 2009 ob 18. uri literarni večer z Majdo Senica Vujanovič, ki je predstavila svojo najnovejšo pesniško zbirko »Zarasle stezice« (izšla je pri kulturnem društvu Mohorjan na Prevaljah). Brali sta avtorica in Mojca Zupančič. S petjem ob kitari sta ju spremljali Antonija Senica in Antonija Ribič. Za pogostitev je poskrbel z nekofeinsko kavo Hornig.
23. marec 2009 - Delavnica - Obravnavali smo 34. poglavje iz Bickhamove knjige, tokrat o tem, da je potrebno varčevati z idejami za zaplet in maksimalno izkoristiti tako osebe kakor zaplet za razvoj zgodbe. Besedilo - kratka zgodba Borisa Višnjovca »Obsedenost«je premalo izrabi motiv obsedenosti nezadovoljne zakonske družice - premalo je pripeljan do roba. Sledila je obravnava besedil Jožice Hladin, najprej prozni odlomek »Katica«, pri čemer smo ugotovili prevelik časovni razpon in nesorazmerno navajanje ozadja, čeprav bi se lahko osredotočila na to, da junak Marko dokonča peko kruha, ko so Katico odpeljali v bolnišnico. Pri tem ni niti potrebno omenjati slednjega dejstva, naj se razkrije posredno. Druga zgodba »Kaj pa če« je »ženska« - zgoščena in kratka pripoved, podoba nekega kraja skozi sceno v bifeju. Sledili so še haiku, ki so, kot je že običajno pri avtorici, bili brezgrešni.
19. marec 2009 - 16. Odprti mikrofon -
ART KAVARNA HOTELA PIRAMIDA
MARIBORSKA LITERARNA DRUŽBA
Ob svetovnem dnevu poezije je bil v Art kavarni hotela Piramida, Ulica hotela Šlandra 10 v Mariboru ob 18. uri 16. Odprti mikrofon. Gost je bil pesnik in dramski igralec Tone Kuntner. Nastopali so: Jan Šmarčan, Angela Fujs, katere pesmi je brala Angelina Premdehar, Silvestra Kološa, Tone Kuntner, dr. Mirko Križman, Tatjana Srebrnič, Danica Gregorčič, Sabina Hvastija, Bojan Schwentner, Janez Kušar, Nataša Švikart, Štefka Lang, , Majda Senica, Berta Čobal Javornik, Tilka Obran Kren, Katica Dajčar, Magda Šulek, Mojca Zupančič, Zdravko Kokanović Koki, Ivana Hauser, Vladimir Vekić, Inge Budja in Marjan Pungartnik.
Zasneženi vhod hotela Piramida, kjer se je v Art kavarni odvijal 16. Odprti mikrofon.
Jan Šmarčan
Angelina Premdehar je brala pesmi svoje matere Angele Fujs.
Angela Fujs
Silvestra Kološa
Tone Kuntner
dr. Mirko Križman
Tatjana Drebrnič
Danica Gregorčič
Sabina Hvastija in Bojan Schwentner
Janez Kušar
Nataša Švikart
Štefka Lang
Majda Senica Vujanovič
Berta Čobal Javornik
dr. Tilka Obran Kren
Katica Dajčar
Magda Šulek
Mojca Zupančič
Zdravko Kokanović Koki
Ivana Hauser
Vladimir Vekić
Inge Budja
18. marec 2009 - Okrogla miza o študentskem gibanju 1968-1972 v Ljubljani - V okviru razstave »Maj ‘68 v Parizu in študentsko gibanje 1968–1972 v Ljubljani« je bila v sredo 18. marca 2009 ob 10. uri v predavalnici Mednarodnega grafičnega likovnega centra okrogla miza o študentskem gibanju 1968–1972 v Ljubljani. Govorniki so bili nekateri protagonisti študentskega gibanja Frane Adam, Pavle Čelik, Goranka Kreačič, Bogomir Mihevc, Branka Predan, Marjan Pungartnik in Pavel Zgaga, nista pa mogla priti Mladen Dolar in Franci Pivec. Okroglo mizo bo moderiral Darko Štrajn. V pogovoru sta sodelovala še Rudi Rizman in Janez Stergar.
17. marec 2009 - Literarni večer z Erno Hölzl - V Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru je bil v torek, 17. marca 2009, ob 18. uri literarni večer s predstavitvijo knjige Erne Hölzl »Med gozdovi«. Odlomke iz knjige je ob avtorici brala Ana Marija Pušnik nastopile so flavtistke iz Srednje glasbene šole Dorotea Senica (4. razred flavte), Jana Rumpf (2. razred flavte) in Ana Petrovič (5. razred flavte) in na koncu je zaigral na harmoniko še Danijel Rajh.
16. marec 2009 - Delavnica - Najprej je bilo na vrsti 33. poglavje iz knjige »38 najpogostejših napak pri proznem pisanju« in sicer o tem, na v prozi ne smemo pozirati kot zafrustrirani pesniki ali neomajni moški/ženske. Sledilo je branje kratke zgodbe »Kazen« Bogdana Novaka (iz knjige »Življenje na Marsu«). V njej smo našli izjemno tekoč in nevsiljiv jezik in zanimivo mitološko izhodišče (angelska nesmrtnost). Zgodbo pa obremenjuje žanrska nedorečenost - ali gre za grozljivko (v stilu »območja somraka«) ali za satiro. Odlomek iz daljše pripovedi je prebrala Ivana Hauser. V njem smo našli odsotnost strategije pripovedovanja - namreč da mora biti vse podrejeno kompoziciji, zapletu celovite zgodbe -, preveliko zgoščenost in neizkoriščenost motivov. Sicer pa je jezik prozno tekoč.
9. marec 2009 - Delavnica - Najprej je na vrsti 32. poglavje iz Bickhamove knjige in sicer o tem, naj pisatelj ne lovi trga in nasploh posveča malo pozornosti trendom. Drugi je bil na vrsti Lojze Kovačič z »Zgodbo o dvoglavem sinu«. V njem je obravnavan mit dvojnosti, ki pa se deoloma sprevže v satirično podobo o slovenskem narodu. Od članov delavnice je brala Danica Gregorčič lirično kompozicijo navedkov»Dežurna nočna knjižnica«, kjer epigraf pravzaprav postane jedro besedila in avtorstko besedilo epigraf.
5. marec 2009 - Predavanje in projekcija filma o Josipini Turnograjski - Institut za slavistiko v Gradcu, društvo Avstrijsko-slovensko prijateljstvo Gradec in Mariborska literarna družba so pripravili na Institutu za slavistiko v Gradcu, na Merangasse 70/I v Gradcu ob 19. uri predavanje in ogled filma prof. Mire Delavec »Schloss Turn einst und heute / Grad Turn nekoč in danes: Josipina Urbančič Turnograjska (1833 -1854) - Schriftstellerin / pisateljica«.
2. marec 2009 - Delavnica - Obravnavali smo 31. poglavje iz Bickhamove knjige o 38 najpogostejših napakah pri pisanju proze in sicer o tem, kako poiskati dober profesionalni nasvet, ki ga moramo absolutno upoštevati. Sledilo je branje kratke zgodbe Cvetke Bevc »Pogovorna oddaja«. Zanimiva tema ni obdelana ne kot strašljivka in ne kot psihološka drama. Za strašljivko ji manjka stopnjevanje napetosti, za psiho-dramo manjka globina. Svoje besedila o popotovanju v Gradec pa je brala Jožica Hladin. Šla je v bližnje mesto in pokazala, da za avanturo ni potrebno oditi daleč. Vendar je podatkov preveč in jih ne povezuje zgodba. Rešitev bi lahko bila tudi v popotovanju skozi literaturo o Gradcu.