29. januar 2009 - Literarni večer Metke Lampret - V Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru je bil ob 18. uri literarni večer z Metko Lampret. Predstavila se je s kratko prozo. Ob njej sta brali Ljudmila Konradi in Zmaga Palir. Publika je dodobra napolnila Literarno hišo.
Izšla je knjiga Erne Hölzl »Med gozdovi« - V zbirki Mariborska literarna družba je izšel prozni prvenec Erne Hölzl »Med gozdovi«.
27. januar 2009 - predstavitev knjige Curta Schneckerja »Couleurage – Pripadnost« v galeriji Künstlerhaus v Gradcu - Ob 18. uri je bila v galeriji Künstlerhaus v Gradcu v soorganizaciji Steiermärkische Kunstverein Werkbund, Mariborske literarne družbe in društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo Gradec predstavitev knjige Curta Schneckerja »Couleurage – Pripadnost«. Knjigo je predstavil Marjan Pungartnik (prevajala je Ivanka Gruber), brala pa sta Curt Schnecker v nemščini in dr. Mirko Križman, prevajalec pesmi, v slovenščini. Prireditev sta zaključila Martin Czerwinka in Curt Schnecker z dialogom »Šizovi zadnji dnevi«.
26. januar 2009 - Delavnica - Tokratno srečanje je bilo samoupravno in so člani delavnice sami prebrali 25. poglavje iz Bickhamove knjie o najbolj pogostih napakah pri proznem pisanju o tem, da ne smemo v zgodbi tavati v megli, kajti na začetku v izhodiščnem zapisu moramo določiti trdni zaplet. Zatem so prebrali tudi »žensko« zgodbo Maje Novak »Heksnšus«. Tatjano Srebnič so prestavili na naslednje srečanje.
22. januar 2009 - Predstavitev romana Miroslava Slane Mirosa »Štorkljina kri« v Ormožu - Knjižnica Franca Ksaverja Meška v Ormožu je 18. uri v grajski poročni dvorani pripravila literarni večer »Prlekija, biser na božjem popku« predstavila roman Miroslava Slane Mirosa »Štorkljina kri«. Za uvod je zaigrala na flavto Eva Slana, potem pa se je z avtorjem pogovarjal Marjan Pungartnik. Na koncu je zaigral štiri skladbe prleški pesnik in kantavtor Tadej Vesenjak. Fotografije: Eva in Miroslav Slana.
22. januar 2009 - predstavitev dveh publikacij v zbirki »Zora« - Na Filozofski fakulteti UM na Koroški cesti 160 v Mariboru je bila ob 12.00 uri predstavitev dveh monografskih publikacij: dr. Mirko Križman – »Jezikovne strukture v pesniškem opusu avstrijske pesnice Christine Lavant« in dr. Brigita Kacjan – »Sprachelementspiele und Worterschatzerwerb im fremdsprachlichen Deutschunterricht mit Jungendlichen und Erwachsenen«. Predstavitev je vodila dr. Vida Jesenšek.
21. januar 2009 - Literarni večer za Mihaelo Hojnik - V Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru je bil ob 18. uri literarni večer za Mihaelo Hojnik. Udeležili so se ga njeni prijatelji, sošolci in ljubitelji njene literature. Njena besedila je brala dramska igralka Majda Grbac. Po branju so se nekateri (Ivan Cimerman, Ignacija Fridl, Majda Senica, Čebelko in drugi) spomnili drobcev iz doživljanj z Mihaelo.
20. januar 2009 - Razstava »Der Balloneffekt – Balon efekt« in literarno branje v Retzhofu pri Lipnici - V torek, 20. januarja 2009, je bila ob 19. uri v izobraževalnem centru Bildungshaus Schloss Retzhof v Leitringu pri Lipnici v Avstriji otvoritev razstave »Der Balloneffekt – Balon efekt« Vesne Blagotinšek (Ljubljana), Mladena Stropnika (Ljubljana) in Uroša Potočnika (Šoštanj). Publiko sta pozdravila Joachim Gruber, direktor Izobraževalnega centra Schloss Retzhof (v slovenščini!), in Ivanka Gruber, predsednica društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo iz Gradca. Ob odprtju so brali pesmi Curt Schnecker v nemščini, v slovenščini pa v prevodu dr. Mirka Križmana iz knjige »Couleurage – Pripadnost« Rezka Kanzian, in Marjan Pungartnik v slovenščini in Rezka Kanzian v nemškem prevodu Tonija Götza. Na klasični harmoniki je igral Bernd Kohlhofer. Razstavo in prisotna umetnika je predstavil mag. Martin Titz, občinski svetnik mesta Gradec. Organizacija: Bildungshaus Schloss Retzhof, Zveza kulturnih društev Maribor in društvo Avstrijsko-slovensko prijateljstvo.
19. januar 2009 - Delavnica - Na delavnici smo najprej obravnavali 24. poglavje iz knjige Jacka M. Bickhama »38 najpogostejših napak pri proznem pisanju« in sicer o tem, da osebe v pripovedi ne morejo samo delovati na osnovi impulzov, temveč morajo tudi premišljati, kar lahko vnesemo v sekvelnem delu besedila. Zatem smo obravnavali del zgodbe Anite Škof »Prišli so z neba« in na koncu je brala svojo prozo »Balada za Adelino« Mira Ribič Turičnik. Sledila je burna razprava o nosilcu zornega kota v zgodbi in načinu, kako ga uresničimo.
15. januar 2009 - Tomislav Kiš v Gradcu - S svojo pesniško zbirko »Kremenov kamen s sonca« (v slovenščini in nemških prevodih) se je predstavil ob 19. uri v Klubu slovenskih študentk in študentov Gradec na Mondscheingasse 9 v Gradcu Tomislav Kiš, prevode v nemščino pa je brala Hema Till.
Izšel je roman Andreja Krevzela »Oker, ultramarin in zelenjavni vrt« -
Razpis za srečanje »Sosed tvojega brega« - Javni sklad RS za kulturne dejavnosti je objavil razpis za srečanje manjšinskih avtorjev, ki bo 18. in 19. aprila 2009 v Lendavi. Rokopise je potrebno oddati do 5. februarja 2009.
12. januar 2009 - Delavnica - Obravnavali smo 23. poglavje iz knjige Jacka M. Bickhama »38 najpogostejših napak pri proznem pisanju« - Ne puščajte aligatorja skozi ono nad vrati. Sledila je obravnava kratke proze Vinka Šmajsa »Krik«, pri kateri smo našli jezikovno in emotivno preobilje, hkrati pa zlasti začetek za zaplet ni relevanten. Avtor pove tisto, na kar bi moral sklepati bralec iz razvoja in razrešitve konflikta. Dve kratki besedili je prebrala Matilda Simonič.
Izšla je pesniška zbirka Antona Gričnika »GOR, GOR!« - V zbirki Svetlin (42) je izšla pesniška zbirka Antona Gričnika »GOR, GOR«. Spremno besedo je prispeval Marjan Pungartnik.
5. januar 2009 - Literarna delavnica - Pogovorili smo se o smrti Mihaele Hojnik in o literarnem večeru Miroslava Slana Mirosa, nato pa obravnavali 22. poglavje iz Bickhamove knjige »38 najpogostejših napak pri proznem pisanju« o tem, kako se gradi struktura scene. Sledila je obravnava kratke proze (Izgubljene iluzije, Materinstvo) Tanje Lamovec iz knjige kratke proze »Zgodbe z roba norosti« in zlasti pri slednji našli preveč povzemanja, za kratko zgodbo predolg časovni razpon in odsotnost konflikta. Sledila je obravnava dveh kratkih zgodb Majde Senica Vujanovič »Jesenski mrak« in »Ob zvezdah«. Prva je klasični primer flashbacka in bi bilo bolje, če bi se avtorica odločila za enega od časov. Razen tega je na robu eseja ali blogovskega zapisa. Druga se začenja s "ko", kar je dokaj neprimeren začetek, sicer pa zgodba veliko bolj organsko prepleta preteklost in sedanjost. Še vedno je problem konflikt, saj brez njega učinkuje besedilo uspavajoče.