V. LITERARNI NATEČAJ PIŠIMO SKUPAJ: »PRIJATELJ, PRIJATELJSTVO«
Društvo animatorjev NORMA7
Brje 71 5263 Dobravlje
tel.: 05 36 47 507 tr. r.: 224202 55373496 NLB e-pošta: norma.7@siol.net
Spoštovani literarni ustvarjalci!
Prijatelj, prijateljica. Tolikokrat izgovorjena beseda. »Kot prijatelj ti svetujem …«,
»Saj sva vendar prijateljici, boš že razumela…«, »Prijatelju lahko vse zaupaš…«.
Letošnja tema projekta Pišimo skupaj je prijateljstvo. Prijatelj, prijateljica, ki ga poznaš iz otroških let, prijatelj, ki ga srečaš v šoli. Prijateljstva, ki nastanejo tako slučajno in nepričakovano prerastejo v dolgoletno vez in oporo drug drugemu; prijateljstva, ki se končajo in nam jih je žal ali pa se ponovno osvobojeni sprašujemo kako, da nismo že zdavnaj opazili, kako je in kako ni.
Zgodbe o prijateljstvu so lahko vesele. Kot oblaki na nebu nam vedrijo vsakdanjo sivino in so tu za nas, ko nam ni dobro, ko nam zmanjkuje moči in rabimo nekoga.
Zgodbe o prijateljstvu so lahko klepetave, šolske prigode pred tablo, na poti v šolo, domače naloge, prepisovanje, prišepetavanje; smeh, mladostne zadrege, grenka spoznanja, ki z leti pričarajo nasmejan obraz; počitniško potepanje, takrat in prav tam se je zgodilo; izgovor ali kar prava laž, da smo lahko prikrili nam tako sveto potegavščino, ali obvarovali svojo veliko skrivnost, ki smo jo podelili le svojemu prijatelju; prijateljsko zaupanje, ki skrivoma išče odgovore odraslosti, prikrite želje in sanje, le komu bi jih razkrili, če ne svojemu prijatelju.
Zgodbe o prijateljstvu so lahko mračne, obtožujoče. Verjeli smo, zaupali smo, prijateljstvo je bil del našega življenja, pa se je vse preobrnilo, pokazalo drugačen obraz; trpke in glasne trditve in obtožbe, dokazovanja in prepričevanja; tudi naša.
Naša zgodba je lahko eno samo obžalovanje. Prijateljstvo smo odrinili, daleč proč, tako potiho, prizadeti in užaljeni. Saj smo imeli vendarle prav. In ko starejši in modrejši zahrepenimo po tistem malem, a tako živem koščku prijateljstva, ki smo ga vsa leta pogrešali, vendar si tega nismo priznali, je prepozno.
Čas je bil hitrejši. Le tišina minljivosti se nasmiha naši želji. Ponujeno nam je bilo darilo, pa ga nismo sprejeli.
Zgodba o prijateljstvu je lahko srečna zgodba o ponovnem srečanju; obraz, ki ga ozremo po tolikih letih in spomini in občutek domačnosti, ko si podajamo roke in se objamemo; zadiši po času, po korakih, po oblačilih; spomini oživijo in stojijo pred nami.
Imeli smo prijatelje, vsem nam je bilo dobro. In zgodi se nepričakovano, hudo nam je. In ko smo potrebovali pomoč, ko smo čakali na vzgib, da ponovno zaživimo, so prijatelji obmolknili, izginjali so, kar ni jih bilo.
In potrkal je znanec, skoraj neznanec, neroden v svoji iskreni želji, da pomaga. In je ponudil roko, brez velikih besed. Nesreča je bila potrebna, da smo spoznali pravega Prijatelja.
Ste dovolili prijateljstvu vstopiti v vaše življenje ali pa je prijateljstvo prišlo kar samo?
Ste zapečkarsko barantali s prijateljstvom, ki bi lahko motilo vašo svobodo; vas je prijateljstva strah, saj ste spoznali, da prijateljstvo ni vedno prijateljstvo- lahko je radovednost, pot posnemanja, izkoriščanja; lahko se spremeni v tekmovalnost, nevoščljivost, lahko usodno poseže in previhari naše življenje?
Mladi, kako mlada generacija sprejema življenjski ščit, ki mu pravimo prijateljstvo. Kot trdnost, kot pomoč ali kot obremenitev?
Dragi literati! Vaša zgodba se lahko rodi tudi v vašem ustvarjalnem svetu. Pustite domišljiji svojo pot, prisluhnite svojemu navdihu in pišite.
Ciljna skupina
Ustvarjalci literarnih zapisov (kratka zgodba, črtica, pesem, pismo, esej, strip, dnevniški zapis…) vseh starosti, ki pišejo individualno ali v literarnih skupinah, krožkih, sekcijah.
Literarni natečaj je razdeljen v dve skupini: skupina A: učenci OŠ in dijaki SŠ; skupina B: ostali sodelujoči literati.
Vabljeni: literarna društva, literarni krožki, invalidska in druga društva, društva upokojencev, domovi za starejše, zavodi, univerze za tretje življenjsko obdobje, ljudske univerze, združenja, osnovne in srednje šole Slovenije.
Mladi literarni ustvarjalci
Učenci in dijaki. Vljudno vas vabimo, da o predlagani temi napišete in tako predstavite vaša razmišljanja, opažanja in izkušnje. Prav tako bomo z zadovoljstvom prebirali zapise, ki vam jih bo narekovala vaša ustvarjalna domišljija.
Vaše sodelovanje in sodelovanje vaših mentorjev zares plemeniti in bogati celotno maratonsko dogajanje in daje prijazno priznanje izvajalcem vseh posameznih maratonskih dogodkov (natečaj, likovni ex tempore, zbornik, tridnevni maraton), ki bodo potekali v letošnjem letu, v času od meseca februarja do meseca oktobra.
Pogoji razpisa
Literarni zapis naj ne bo daljši od dveh ali največ treh tipkanih strani.
Naslov literarnega zapisa določi avtor sam (ni nujno, da se glasi «Prijatelj« ali »Prijateljstvo«).
Zapis doslej ne sme biti javno objavljen, lahko je objavljen v internem glasilu skupine, društva, zavoda.
Naveden mora biti točen naslov zapisa.
Zapis mora biti označen s šifro.
Zapis mora biti v slovenskem jeziku.
Posebej mora bit navedeno: ime in priimek avtorja; če avtor želi, da se zapis objavi pod morebitnim psevdonimom ali drugim imenom in priimkom, mora to izrecno napisati
Avtor zapisa dovoljuje, da se poslani zapis objavi na spletni strani Društva Norma7, v zborniku XI. Literarnega maratona ali drugem mediju, ki poroča o dejavnosti Društva Norma7. Avtor dovoljuje, da se zapis predstavlja javnosti na literarnih večerih in kulturnih dogodkih, ki jih v skladu s svojo dejavnostjo organizira Društvo Norma7.
Zapis opremljen s šifro in podatki o zapisovalcu: ime, priimek, kontakt pošljite po spletni pošti na naslov: norma.7@siol.net, izjemoma tudi po redni pošti na naslov:
Društvo Norma 7
Brje 71
5263 Dobravlje.
Rok za oddajo je 5. maj 2018.
Prejete zapise bo obravnavala posebna komisija, ki bo določila tri zmagovalce v skupini A in tri zmagovalce v skupini B. Komisija bo prav tako določila najboljši prispevek zapisan v narečju.
Avtorji nagrajenih zapisov bodo prejeli knjižne nagrade z dodanim vinskim in sadnim pridihom Vipavske doline.
V natečaju sodelujoči avtorji bodo LAHKO svoje zapise ali druga svoja avtorska besedila javno predstavili na letošnjem XI. Literarnem maratonu RDEČA JABOLKA 2018, ki bo v Ajdovščini, v mesecu oktobru 2018. Vabilo in program maratona bomo vsem sodelujočim vročili pravočasno.
Bodite ustvarjalni in pišite. Brejski pozdrav vsem vabljenim in njihovim mentorjem!
Informacije : 05 36 47 507; 031 762 095
Društvo animatorjev Norma7
predsednik
Vlasta Dolenc Rebek