30. junij 2008 – Odprtje razstave Smiljana Pušenjaka KULTURNIKI -
ZVEZA KULTURNIH DRUŠTEV MARIBOR
JAVNI SKLAD RS ZA KULTURNE DEJAVNOSTI
Območna izpostava Maribor
MARIBORSKA LITERARNA DRUŽBA
V okviru prireditev Literarni Lent smo ob 18. uri v galeriji RRRudolf na Vojašniški ulici 12 v Mariboru odprli razstavo okumentarno-umetniške fotografije Smiljana Pušenjaka KULTURNIKIAvtorj je aktivni član Fotokluba Maribor O avtorju in njegovem fotografskem delu bo spregovoril predsednik Fotokluba Maribor in fotograf Branimir Ritonja, Jani Alatič pa je prireditev obogatil z igranjem na harmoniko.
19. junija 2008 - Literarni večer s predstavitvijo knjige Majde Senica Vujanovič »Nace in njegovi strahci« - Ob 18. uri je bila v Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru predstavitev mladinske knjige Majde Senica Vujanovič »Nace in njegovi strahci«. Z avtorico se je pogovarjal Marjan Pungartnik, v programu pa sta s starimi koroškimi melodijami nastopali Antonija Senica in (...).
Izšla je notna zbirka - knjiga pravljic »Lisička praznuje rojstni dan« Majde Eržen Novak - V zbirki Čriček je s številko 5 izšla knjižica pravljic in notnih zapisov pesmic Majde Eržen Novak.
18. junij 2008 - Mariborsko srečanje seniorskih avtorjev - Ob 10. se je začelo v Literarni hiši Maribor na Vojašniški ulici 12 v Mariboru 11. mariborsko srečanje seniorskih avtorjev, ki ga organizirata Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor, in Zveza kulturnih društev Maribor. Potekalo je tudi v prostorih Kulturnega inkubatorja Mladinskega kulturnega centra Mariboru na Koroški cesti 18. Udeležili se ga je 28 seniorskih avtorjev iz Maribora in okolice: Tatjana Srebrnič, Majda Senica Vujanovič, Berta Čobal Javornik, Mira Ribič Turičnik, Tanja Lasbaher, dr. Tilka Kren Obran, Zvone Batista, Stanislava Pernišek (iz Brežic), Antonija Senica, Breda Pugelj, Ivanka Simonič, Tihomila Dobravc, Cvetka Vidmar, Ana-Marija Pušnik, Metka Lampret, Rosvita Švajger, Angela Fujs, Katica Dajčar, Jana Hartman Krajnc, Erna Hölzl, Lučka Skale, Ivana Hauser in Jožica Hladin. Mentorici sta bili pesnica Marica Škorjanec in pisateljica Karolina Kolmanič.
Ob 17. uri je bil v Literarni hiši Maribor literarni večer z nastopom izbranih avtorjev s srečanja. Nastopili so: Tatjana Srebrnič, Majda Senica Vujanovič, Tihomila Dobravc, Rosvita Švajger, Ivana Hauser in Zvone Batista
18. junij 2008 - Dan kulturnih društev - Ob 19. uri je bil v dvorani Union koncert ob Dnevu kulturnih društev, ki ga je pripravila Zveza kulturnih društev Maribor v sodelovanju z Javnim skladom RS za kulturne dejavnosti, Območno izpostavo Maribor. Večer sta vodila Franci Pivec in Matija Varl.
V programu so sodelovali:
Plesna izba Maribor, DPD Svoboda Pekre, Kulturno društvo »Srpsko kulturno društvo Maribor« in Mešani pevski zbor Pro musica iz Maribora.
Podelili so priznanja Zveze kulturnih društev Slovenije za izjemen prispevek k slovenski društveni kulturi. Zlato medaljo ZKD Slovenije so prejeli: Tone Partljič, Minka Veselič Kološa, mag. Ivo Vrbančič in prof. Bojan Golija.
Medaljo ZKD Maribor za zasluge pri bogatenju medkulturnega dialoga so prejeli Marjan Pungartnik, Rade Bakračević, Fatmir Bečiri, Rudolf Koželjnik, Trajko Barbutovski in Veronika Haring.
Diplomo o častnem članstvu ZKD Maribor dso prejeli Tine Varl, Breda Varl, Nežka Lubej, Bogo Čerin in Ervin Kralj.
Umrl je slikar in grafik Janez Pristavec. - V 61. letu je umrl znani in priznani slikar in grafik Janez Pristavec. Bil je tudi sodelavec Mariborske literarne družbe in je pri njej objavil zbirko karikatur in portretov Srečanja. Več o njem na Janez Pristavec.
12. junij 2008 - Razstava »Umetnost ne pozna meja« v Retzhofu - Ob 19. uri je bila odprta v Izobraževalnem centru Grad Retzhof v Leitringu pri Lipnici razstava z naslovom »Umetnost ne pozna meja« (Die Kunst kennt keine Grenzen), ki so jo organizirali Izobraževalni center Grad Retzhof, Zveza kulturnih društev Maribor in društvo Avstrijsko-slovensko prijateljstvo Gradec. Razstavljajo tandem Artichoke (Katja Pal, Lendava, in Eva Vasari, Gradec-Dunaj), Anka Krašna (Maribor), Saša Bezjak (Gornja Radgona) in Gottfried Thum (Gradec). Prisotne sta pozdravila dr. Joachim Gruber, direktor Izobraževalnega centra Grad Retzhof, in mag. Ivanka Gruber, predsednica društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo Gradec. Skozi razstavo je popeljal mag. Martin Titz, občinski svetnik mesta Gradec, ob koncu pa sta brala pesmi Curta Schneckerja, direkcijskega svetnika in predsednika Štajerskega društva umetnikov Werkbund iz Gradca), avtor v nemščini in Daniela Kocmut v slovenščini. Za glasbo je poskrbela glasbena skupina Number. Three iz Lipnice. Častni pokrovitelj razstave je mag. Franz Voves, deželni glavar Štajerske.
Razstava je odprta do 31. avgusta 2008. Za ogled se oglasite pri sprejemni pisarni Bildungshaus Schloss Retzhof.
Izšla je knjiga Majde Senica »Nace in njegovi strahci« - Spominski zapis in pravljice hkrati z ilustracijami Leandra Fužirja. Knjiga je izšla v zbirki Palačinka s številko 10. Izid je podprla Mestna občina Maribor.
10. junij 2008 - Literarni večer z Janjo Vidmar v Gradcu - Inštitut za slavistiko na Univerzi v Gradcu, društvo Avstrijsko-slovensko prijateljstvo in Mariborska literarna družba sta priredila v torek, 10. junija 2008, ob 18 uri na Inštitutu za slavistiko, Merangasse 70/I v Gradcu literarni večer s pisateljico Janjo Vidmar. Potekal je dvojezično. Večer sta pozdravila dr. Ludvik Karničar in predsednica društva Avstrijsko-slovensko prijateljstvo mag. Ivanka Gruber. Avtorico je predstavil Marjan Pungartnik. Janja Vidmar je nato brala svoja besedila v slovenščini, nemške prevode pa so brale študentke ITAT Gradec (...) pod vodstvom (...) - prevedli so jih v okviru seminarjev na slavistiki.
Izšla je knjiga Slavice Elizabete Navodnik »Kakšen bi lahko bil svet včeraj, danes, jutri?« - Izšla je v samozaložbi z uredniško in tehnično pomočjo Mariborske literarne družbe. Gre za publikacijo o družbenih nazorih in programu družbenega razvoja.
4.-7. junij 2008 - Slovenski dnevi 2008 / Slowenische tage 2008 - 4. junija se je ob 19. uri na sedežu Kluba slovenskih študent in študentov Gradec na Mondscheingasse 9 v Gradcu pričel festival slovenske kulture Slovenski dnevi 2008. Prisotne je nagovoril v imenu Kluba slovenskih študent in študentov Gradec Sebastian Walcher, sledil je nastop klubskega zbora pod vodstvom ... in še skupine Raschelbande. Glavni dogodek večera je bila projekcija filma Andrine Mračnikar »Die Wand ist abgerissen«, ki ji je sledil krajši pogovor z avtorico. In nato ... pogostitev.
V okviru festivala so bile še naslednje prireditve:
5. junija 2008: v prostorih KSŠŠG, Mondscheingasse 9 v Gradcu:
Od 10. do 12. in 14. do 16. ure: Filmska in gledališka delavnica
Ob 20. uri: T(H)EATER: Gledališka šola Prve gimnazije Maribor - Salman Rushdie - Harun in morje zgodb
6. junija 2008: v prostorih KSŠŠG, Mondscheingasse 9 v Gradcu:
Od 10. do 12. in 14. do 16. ure: Filmska in gledališka delavnica
Ob 20. uri: Literarni večer - Fabian Hafner Sledi pesniško-glasbeni nastop skupine Autodafé (SLO)
7. junija 2008: Wall - dvorišče, Merangasse 70 v Gradcu
Od 10. do 12. in 14. do 16. ure: Filmska in gledališka delavnica
Ob 20. uri: predstavitev delavnic
Ob 21. uri: Konc(z)ert: Dej še’n litro (SLO)
Sledi DJ-set: BJ Crna Trava, BJ Nevenko (Gradec/Graz)