Združenje ateistov Slovenije (ZAS) je leta 2012 izdalo Ateistični zbornik 2011–2012 (dostopen je na spletni strani www.ateisti.si/assets/Ateinsticni_zbornik_2011-2012_za_tisk.pdf ). Spričo uspelega izdelka smo se v ZAS odločili, da bomo s tovrstno publicistično dejavnostjo nadaljevali in pristopili k pripravi še enega zbornika. Zatorej vas vabimo, da prispevate k vsebini »Ateističnega zbornika 2013«".
Tematsko polje zbornika bo (sorodno kot pri prvem) osredotočeno na ateizem, sekularizem, skepticizem, agnosticizem, teizem, religije oz. verstva, posvetni humanizem, razne nazore oz. ideologije, součinkovanja med družbeno zavestjo (nekoga) in (konkretno) družbo, nadalje na vplive religij/-e na družbo (in obratno), na religiozne institucije in njihove načine delovanja ipd. Za razliko od prvega zbornika bo v drugem poleg zahtevnejših, esejistično naravnanih besedil o prej naštetih temah del vsebine namenjen tudi krajšim sestavkom in refleksijam o prej naštetem v polju filozofije, etike, prava, umetnosti in kulture nasploh. V zborniku bo tudi prostor za predstavitve knjig, raznih zanimivosti in manj znanih informacij ipd. Zastavljeni spekter zbornika je torej širok, a ne le vsebinsko, temveč tudi oblikovano-izrazno (poleg člankov pridejo v poštev tudi pesmi, proza, satira, aforizmi, risbe, fotografije...). Sodelavec/-vka pri pripravi zbornika ste lahko tudi v primeru, če ne boste prispevali svojega lastnega izdelka: pošljete nam namreč lahko zanimivo pesem ali zgodbo koga drugega, poučno risbo, na katero ste naleteli ipd.
V zvezi z vsebinami prispevkov opozarjamo, da naj te temeljijo v prvi vrsti na dobro premišljenih, utemeljenih, razgledanih, tudi za druge ljudi preverljivih in prepričljivih razlagah, ugotovitvah, stališčih – in torej ne na spekulacijah brez osnove, na majavih domnevah, neprepričljivih, rokohitrskih ‘dokazovanjih’ ipd. Posebej poudarjamo, da zbornik ni namenjen samo ateistično ipd. usmerjenim avtorjem/-icam, temveč ljudem vseh vrst prepričanj oz. svetovnih nazorov.
Prispevke za zbornik bomo zbirali do začetka avgusta (velikega srpna) 2013. Pošljite nam jih na enega od teh naslovov:
– (z elektronsko pošto) ateisti.slovenije@gmail.com – (s klasično pošto) Združenje ateistov Slovenije (ZAS), poštno ležeče 2109 Maribor.
Ob prispevku navedite vaše ime in priimek ter vsaj en kontaktni podatek (e-naslov, telefon).
Na dan priprave tega vabila za pripravo in izdajo zbornika še nimamo zagotovljenih finančnih sredstev. Vendar spremljamo razpise in če bo možno, se bomo na ustrezne prijavili (na enega v Mestni občini Maribor smo se že). Če bi bile prijave uspešne in/ali če nam bodo naklonjeni zaprošeni donatorji, bomo avtorjem/-icam izplačali honorarje. A v tem trenutku to še ni zagotovljeno in lahko se zgodi, da tudi na koncu ne bo (pač zaradi kriznih gospodarskih razmer, nazorske usmeritve odločujočih...).
Za morebitna vprašanja smo vam na voljo na zgornjem e-naslovu ali telefonsko na 030 631 369 (Jože Kos Grabar ml.).
Veselimo se vašega odziva in vas lepo pozdravljamo!
Uredniški odbor Ateističnega zbornika 2013
zanj tehnični urednik zbornika:
Jože KOS GRABAR ml., l. r.
Združenje ateistov Slovenije
zanj predsednik:
mag. Vojteh URBANČIČ, l. r
V Mariboru, 1. marca /sušca 2013,
dopolnjeno 20. junija/rožnika 2013