Biografija Ladislava Cvetkovskega se bere kot zgodba o uspehu »u nastavcima«, saj se je kot diplomirani grafik in grafični oblikovalec postopoma povzpel v sam vrh Makedonske likovnoumetnostne scene, ne le kot umetniški ustvarjalec, marveč tudi kot predavatelj in umetniški direktor, pri čemer pa morda najbolj preseneča dejstvo, da je bil ves čas dizident in kritik obstoječega sistema, kot glas vpijočega v puščavi, a si je očitno pridobil neke vrste statusa nedotakljivosti.
Na pričujoči razstavi v galeriji RRRudolf predstavlja Ladislav Cvetkovski izbor plakatov, ki sodijo v poglavje Temine iz širšega cikla Moji komentarji, posvečeni pa niso propagandi ali oglaševanju dogodkov, kot je to običajno za takšno likovno zvrst, marveč so namenjeni izključno javnemu opozarjanju na napake domačega državnega vodstva, četudi gre za univerzalne idiotizme, v obliki součinkovanja likovno – literarnih celot, vendar v zelo reducirani, skrajno asketski obliki. Če velja za aforizme, da so učinkoviti, če so kratki, velja enako tudi za plakate Cvetkovskega, katerih špartansko lapidarna, simbolna sporočila mejijo že na kriptografijo, zaradi česar potrebujejo širšo avtorjevo razlago na legendah.
Vsak plakat je tako posvečen kakšnemu spodrsljaju vladajočega režima, pri čemer se napis na plakatu in njegov naslov pogosto razlikujeta, poseben čar pa ima za Slovence brez dvoma Makedonščina, ki je našemu jeziku tako podobna, pa vendar tako različna, vzbujajoč nostalgičen spomin na nekdanjo skupno domovino, z vprašanjem, kako je sploh lahko tedaj vse funkcioniralo.
Gre torej za raritetno razstavo, ki je aktualna ne le za Makedonijo, marveč žal vse bolj tudi za našo domovino, ki se nezadržno potaplja v anarhijo birokratizma, nepotizma in realkapitalizma.
Biografija Ladislava Cvetkovskega se bere kot zgodba o uspehu »u nastavcima«, saj se je kot diplomirani grafik in grafični oblikovalec postopoma povzpel v sam vrh Makedonske likovnoumetnostne scene, ne le kot umetniški ustvarjalec, marveč tudi kot predavatelj in umetniški direktor, pri čemer pa morda najbolj preseneča dejstvo, da je bil ves čas dizident in kritik obstoječega sistema, kot glas vpijočega v puščavi, a si je očitno pridobil neke vrste statusa nedotakljivosti.
Na pričujoči razstavi v galeriji RRRudolf predstavlja Ladislav Cvetkovski izbor plakatov, ki sodijo v poglavje Temine iz širšega cikla Moji komentarji, posvečeni pa niso propagandi ali oglaševanju dogodkov, kot je to običajno za takšno likovno zvrst, marveč so namenjeni izključno javnemu opozarjanju na napake domačega državnega vodstva, četudi gre za univerzalne idiotizme, v obliki součinkovanja likovno – literarnih celot, vendar v zelo reducirani, skrajno asketski obliki. Če velja za aforizme, da so učinkoviti, če so kratki, velja enako tudi za plakate Cvetkovskega, katerih špartansko lapidarna, simbolna sporočila mejijo že na kriptografijo, zaradi česar potrebujejo širšo avtorjevo razlago na legendah.
Vsak plakat je tako posvečen kakšnemu spodrsljaju vladajočega režima, pri čemer se napis na plakatu in njegov naslov pogosto razlikujeta, poseben čar pa ima za Slovence brez dvoma Makedonščina, ki je našemu jeziku tako podobna, pa vendar tako različna, vzbujajoč nostalgičen spomin na nekdanjo skupno domovino, z vprašanjem, kako je sploh lahko tedaj vse funkcioniralo.
Gre torej za raritetno razstavo, ki je aktualna ne le za Makedonijo, marveč žal vse bolj tudi za našo domovino, ki se nezadržno potaplja v anarhijo birokratizma, nepotizma in realkapitalizma.