ZBIRANJE PREDLOGOV ZA 8. SLOVENSKO LITERARNO NAGRADO »ČAŠA NESMRTNOSTI-VELENJICA«
Asociacija Velenika
Ustanova Velenjska knjižna fundacija
Lirikonfest
Zbiranje predlogov za 8. slovensko literarno nagrado čaša nesmrtnosti-velenjica za vrhunski desetletni pesniški opus, ki bo podeljena na XII. mednarodnem Lirikonfestu Velenje (2013)
Rok za predloge: 23. april 2013
Akademija Poetična Slovenija (APS) v organizaciji Ustanove Velenjska knjižna fundacija in književne asociacije Velenika vabi k predlaganju kandidatov za literarno nagrado čaša nesmrtnosti-velenjica 2013 za vrhunski desetletni pesniški opus slovenskega književnika/književnice, ki pomembno zaznamuje umetniško literaturo XXI. st.
Nagrado APS (izhodiščno za sto vrhunskih slovenskih verzov ob svetovnem dnevu poezije in obenem vrhunski desetletni pesniški opus) so doslej prejeli: Andrej Medved (2006), Milan Vincetič (2007), Milan Dekleva (2008), Vinko Möderndorfer (2009), Boris A. Novak (2010), Milan Jesih (2011) in Peter Kolšek (2012).
Kandidate za nagrado v letu 2013 lahko predlagajo slovenska književniška združenja, kulturne in izobraževalne ustanove, založbe, knjižnice, občine ter posamezniki (državljani RS).
Izborna merila. Strokovno-umetniški sosvet za podelitev nagrade bo ovrednotil predlagane desetletne književne opuse slovenskih književnikov, ki so v zadnjih desetih letih prepoznavno in pomembno zaznamovali sodobno slovensko poezijo z najmanj dvema vrhunskima izvirnima pesniškima zbirkama za odrasle ali otroke/mladino, tj. prvič knjižno objavljenima v slovenskem jeziku med 2003–2013.
Zbiranje predlogov je odprto do 23. aprila 2013 (predlogi, prispeli po tem datumu, bodo prvič obravnavani v letu 2014).
Sosvet za podelitev nagrade v letu 2013 bo izmed prejetih predlogov kandidatov, ki ustrezajo kriterijem razpisa, izbral (brez predhodnih javnih nominacij) nagrajenca za leto 2013. Sosvet bo enakovredno z novimi predlogi obravnaval tudi kandidate, predlagane v preteklem letu (2012).
Predloge z utemeljitvami, ki naj zajemajo glavne biobibliografske podatke in 30- do največ 60-vrstično vrednotenjsko predstavitev kandidatovega književnoumetniškega dela oz. vrhunskega opusa v zadnjih desetih letih (s poudarkom na dveh delih/pesniških zbirkah), pošljite po e-pošti na naslov lirikonfest@gmail.com. Pripišite poštni in e-naslov ter telefonsko številko kandidata in predlagatelja.
Nagrada bo podeljena na VIII. akademiji Poetična Slovenija oz. mednarodnem Lirikonfestu 2013 v Velenju. Organizator bo nagrado APS/ČNV 2013 izkazal z listino in nagradno umetniško skulpturo. V primeru državne subvencije bo nagrada tudi denarna oz. opcijsko s knjižnim natisom zbirke nagrajenčevih 50 izbranih pesmi (2013/2014).
Partnerska organizatorja nagrade in slavnostne akademije sta Ustanova Velenjska knjižna fundacija in književna asociacija Velenika. Organizatorja vabita k sopokroviteljstvu akademije in nagrade ugledno slovensko organizacijo, ustanovo oz. podjetje ali kulturnega mecena.
* V besedilu vabila/poziva uporabljeni izrazi, napisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženske in moške.
Sosvet Akademije Poetična Slovenija Ivo Stropnik, pobudnik in organizator
nagrade čaša nesmrtnosti-velenjica