Izdavačka kuća Presing raspisuje konkurs za Regionalni zbornik angažovane poezije koji će trajati od 1. aprila do 1. maja 2016. godine.
Tranzicija je okruženje u kome živimo pretvorila u društva nejednakosti. Imamo li odgovor na društvene nepravde, galopirajuće raslojavanje i zaoštravanje klasnih razlika, odsustvo istih šansi za sve?
Urednici zbornika pozivaju sve pesnike i pesnikinje iz regiona da pošalju 1-5 neobjavljenih pesama na mejl presing.konkurs@gmail.com potpišu radove punim imenom i prezimenom.
Pesme mogu biti napisane na varijantama zajedničkog jezika regiona bivše Jugoslavije.
Žiri će vrednovati poeziju koja se zasniva na pokušaju problematizovanja i preispitivanja dominantnih i kanonskih formi pisanja i koja stoji nasuprot tradicionalističkoj poeziji fiksnih, identitetskih matrica i insistiranju na isključivanju i malim razlikama.
Smatramo da se prečesto insistira na nepolitičnosti ili apolitičnosti poezije i njenih autora, iako već sam čin selekcije pesama i njihovo stavljanje u korice određene knjige, u određeni tekstualni poredak, jeste politički čin par excellence.
Pokušaj da se progovori o socijalnoj tematici, a kroz poeziju, već je rezultirao zbornikom poezije pod nazivom Do zuba u vremenu (Presing, 2014). Predstojeći zbornik bi u izvesnom smislu pokušao da napravi kontinuitet sa datim odabirom poezije, ali bi, osim teritorijalno, proširio i polje tematike koja bi se našla u njegovom fokusu: (post)ratno stanje i genocid, egzil i azil, tranzicija, patrijarhat, imperijalizam, prekarijat, proletarijat, sive zone eksploatacije, društvena nejednakost, klasna, rodna i manjinska problematika.
Svi autori čija poezija bude uvrštena, dobiće autorski primerak. Prilikom slanja navesti i adresu stanovanja i broj telefona.