Prof. dr. sci. Smajil (Bego) Durmišević (*6. februar 1956, Vratar, Žepa, opština Rogatica, Bosna in Hercegovina). Poročen, oče odraslega sina. Diplomiral je na Medicinski fakulteti v Sarajevu (1982), se specializiral za šolsko medicino in higio-zdravstveno ekologijo. Prejel je naziv primarija (1999). Magistriral je 2001. in doktoriral 2006. leta. Je izredni profesor na Zravstveni in islamski pedagoški fakulteti Univerze v Zenici, je načelnik službe za zdravstveno ekologijo in higieno Kantonskega zavoda za javno zdravstvo v Zenici od 1997. Je član Zdravniške zbornice Ze-Do kantona in Združenja zdravnikov javnega zdravstva Federacije BiH. Je član Svetovne haiku zveze v Japonski in Zveze svetovnih haiku društev v ZDA. Je član Haiku društva Reka in World Haiku Association. Dejaven je v nekaj zvezah in nevladnih organizacijah, ki se bojujejo za zaščito življenjskega okolja in človeških pravic, je angažiran intelektualec, publicist, humanist in donator-štipenditor.
Objavil je preko 80 znanstveno-strokovnih del in preko dvesto zdravstveno popularnih člankov, tri univerzitetne učbenike.
Haiku, liriko, aforizme in humoreske objavlja v literarnih in haiku revijah Sketchbook, Atlas Poetca, Modern Haiku in CatTails v ZDA; Kukai v Izraelu; Locutio v Sloveniji; KADO in Cronika v Romuniji; Književno pero na Reki; DIOGEN v Sarajevu; Nosorog v Banja Luki; Mainici Daily News na Japponskem – HAIKU in English; Asahi Shinbun na Japonskem – Asahi Haikuist Network; HAIKU NOVINE v Nišu, Republika Srbija.
Objavil je v zbornikih izbranih pesmi pesniške manifestacije Garavi sokak 2011. in 2012.; haiku zborniku 9. HAIKU KLOŠTARSKI SUSRETI 2011; v antologijah – Sharping The Green Pencil 2012 i 2013, Rumunija, International Capolivery Haiku Contest 2011. i 2012, Italija.
Prejel je drugo nagrado za pesem Ruke na tekmovanju WEB Portala Islambosna za 2012.; drugo nagrado na rekmovanju za kratko novinarsko zgodbo Operacija NIPD Naša Riječ, Zenica za 2012.; drugo nagrado na mednarodnem haiku tekmovanj Diogen Winter Haiku Contest Sarajevo za 2013.; drugo nagrado na mednarodnem haiku tekmovanju na Japonskem za 2012. na 16th Mainichi Haiku Contest; prvo nagrado na mednarodnem haiko tekmovanju – Diogen Spring Haiku Contest Sarajevo za 2013.; tretjo nagrado na mednarodnem haiku tekmovanju Diogen Summer Haiku Contest Sarajevo za 2013.; kanadsko-japonsko nagrado Sakura za 2013.; pohvalo na tekmovanju za kratko novinsko zgodbo »Ispit na kauču« NIPD Naša Riječ, Zenica za 2013.; tretjo nagrado na 15. haiku dnevu Dubravko Ivančan, Krapina 2013, Hrvaška; posebno čestitko za knjigo - zbirko haiku in esejev Miris divlje ruže uredništva Asahi Haikuist Network, posebne izdaje za haiku Asahi Šimbuna v novembru 2013. Izbran je v edicijo Haiku Euro Top 2013, 100 najbolj ustvarjalnih haiku autorjev v 2013.
Publikacije:
NEČUJNI KRICI – BOSANSKA KRVAVA BAJKA , haiku zbirka, Dom štampe Zenica, Zenica 2011
TREPTAJI, pesniška zbirka, Nasa riječ Zenica, 2012
ŽEPSKI GOROCVIJETI, pesniška zbirka, Meligrafprint, Zenica 2012
MIRIS DIVLJE RUŽE, pesniška zbirka
Prof. dr. sc. Smajil (Bego) Durmišević je rođen 06.2.1956. godine u Vrataru, Žepa, opština Rogatica. Oženjen, otac jednog odraslog sina. Član Ljekarske komore Ze-Do kantona i Udruženja ljekara javnog zdravstva F BiH. Član Svjetske haiku asocijacije u Japanu i Asocijacije svjetskih haiku društava u SAD. Član je Haiku drštva u Rijeci.
Aktivan u nekoliko asocijacija i nevladinih organizacija koje se bore za zaštitu životne sredine i ljudskih prava, angažirani je intelektualac, publicista, humanista i donator - stipenditor.
Diplomirao je na Medicinskom fakultet u Sarajevu 1982. godine. Specijalista za školsku medicinu i higijenu-zdravstvenu ekologijue. Dodijeljen mu je naziv primarijus 1999.godine Magistrirao je 2001. a doktorirao 2006. godine. Vanredni je profesor na Zdravstvenom i Islamskom pedagoškom fakultetu fakultetu Univerziteta u Zenici, Načelnik je Službe za zdravstvenu ekologiju i higijenu Kantonalnog zavoda za javno zdravstvo u Zenici od 1997. godine.
Ima referisanih ili objavljenih preko 80 naučno-stručnih radova, te preko dvije stotine zdravstveno-popularnih članaka i objavljena tri univerzitetska udžbenika i četiri zbirke pjesama: »Nečujni krici – bosanska krvava bajka, Treptaji, Žepski gorocvijeti i Miris divlje ruže.
Haiku pjesme, lirika, aforizmi i humoreske su mu objavljivane u književnim i haiku časopisima: Sketchbook, Atlas Poetca, Modern Haiku i CatTails u SAD; Kukai u Izraelu; Locutio u Sloveniji; KADO i Cronika u Rumaniji; Književno pero u Rijeci; DIOGEN u Sarajevu; Nosorog u Banjoj Luci; Mainici Daily News u Japanu - HAIKU in English; Asahi Shinbun u Japanu - Asahi Haikuist Network; HAIKU NOVINE u Nišu, R Srbija.
U zbornicima izabranih pjesama pjesničke manifestacije Garavi sokak 2011. i 2012.; haiku zborniku 9. HAIKU KLOŠTARSKI SUSRETI 2011; u antologijama – Sharping The Green Pencil 2012 i 2013, Rumunija, International Capolivery Haiku Contest 2011. i 2012, Italija.
Dobio je drugu nagradu za pjesmu Ruke na takmičenju WEB Portala Islambosna za 2012. godinu; drugu nagradu na takmičenju za kratku novinsku priču Operacija NIPD Naša Riječ, Zenica za 2012. godinu; drugu nagradu na međunarodnom haiku takmičenju Diogen Winter Haiku Contest Sarajevo za 2013. godinu; drugu nagradu na međunarodnom haiku takmičenju u Japanu za 2012. godinu na 16th Mainichi Haiku Contest; prvu nagradu na međunarodnom haiku takmičenju - Diogen Spring Haiku Contest Sarajevo za 2013. godine; treću nagradu na međunarodnom haiku takmičenju - Diogen Summer Haiku Contest Sarajevo za 2013. godinu; kanadsko-japanska nagrada Sakura za 2013.godinu; pohvalu na takmičenju za kratku novinsku priču »Ispit na kauču« NIPD Naša Riječ, Zenica za 2013. godinu; treću nagradu na 15. Haiku dan Dubravko Ivančan, Krapina 2013, Hrvatska. Specijalnu ČESTITKAU za knjigu - zbirku haiku pjesama i eseja Miris divlje ruže od uredništva Asahi Haikuist Network, specijalnog izdanja za haiku Asahi Šimbuna u novembru 2013. godine. Autor je odabran u ediciju Haiku Euro Top 2013, 100 najkreativnijih haiku autora u 2013. godini.