(*Lesní Albrechtice, okr. Opava), Brno, Češka republika. Po šolanju in praksi v gradbeništvu v Ostravi – Vitkovicah je po končani večerni gimnaziji v Ostavi diplomiral na Filozofski fakulteti UJEP v Brnu (danes MU) na zgodovini in češčini. Po vojaščini je delal kot zgodovinar, civilni uslužbenec Vojaškega zgodovinskega inštituta Vojaškega muzeja v Pragi (1967-1973), kot kastelan državnega dvorca v Slavkovu pri Brnu (1973-1987). Od leta 1987 je bil strokovni sodelavec Konservatorskega inštituta v Brnu, kjer je šel skozi različne zaposlitve do terenskega konservatorja v okrajih Prostějov, Kroměříž in Jihlava. V letih 1988-1991 je absolviral postdiplomski študij na FA ČVUT v Pragi, v letih 1992-1997 doktorski študi na FA VUT v Brnu. Ves čas je objavljal strokovne članke in recenzije knjig v revijah. Piše tudi drobno poezijo in prozo.
Autor po vyučení a praxi ve stavebnictví v Ostravě - Vítkovicích a absolvování večerního gymnázia v Ostravě v Matiční ulici, vystudoval na Filozofické fakultě UJEP v Brně (dnes MU) obor historie – čeština. Po absolvování základní vojenské služby pracoval jako historik, civilní pracovník Vojenského historického ústavu, Vojenského muzea v Praze (1967 – 1973), jako kastelán státního zámku ve Slavkově u Brna (1973 – 1986). Od roku 1987 byl odborným zaměstnancem Památkového ústavu v Brně, kde prošel různými pracovními zařazeními, až po terénního památkáře na okresech Prostějov, Kroměříž a Jihlava. V letech 1988 – 1991 absolvoval postgraduální studium na FA ČVUT v Praze, v letech 1992 – 1997 pak doktorandské postgraduální studium na FA VUT v Brně. V průběhu let se zabýval publikováním odborných článků a recenzí knih do časopisů. Podle své vnitřní potřeby se snaží psát také drobnou poezii i prózu.