ETIOPIJA IZ SRCA Sporočilo o lepoti življenja in lepoti Etiopije.
Adarge Asfaw, fotograf, aktivist in avtor, se je rodil v Addis Abebi, glavnem mestu Etiopije. Študiral je na univerzi Cornwell in diplomiral na Hallmark Institute of Photography v ZDA. Njegova dela so objavljena v Newsweeku, Vanity Fair, Esquire and The Washington Post. Andarge deluje kot poklicni fotograf in predava na Washington School of Photography, The Art League School in Metropolitan Center for Visual Arts. Svoje portrete in pokrajinske fotografije je objavil na številnih razstavah. Njegova knjiga fotografij pod naslovom »Etiopija iz srca« je vizualni esej in je osredotočena na lepote narave.
Adarge Asfaw se je vrnil v Etiopijo po 27. letih.Vse, kar je doživel in fotografiral, ga je usmerilo v to, da se je vključil v problematiko okolja in uporabil fotografijo kot sredstvo, intervju.
.
Fotografije so kot statistike, stalno testiranje odločnost in vztrajnosti. Besede, ki prihajajo na misel ob vaših slikah, so dostojanstvo drugih, pogum, potrpežljivost in vztrajnost… kaj menite?
Adarge: Po mojem mnenju je fotografiranje ena od najbolj učinovitih umetnosti. Fotografije pišejo zgodovine in skrbijo zato, da smo drug drugemu bližji.
Biti fotograf je odgovornost, pa tudi privilegij zame.
Ste zadovoljni z reakcijo na vaso knjigo »Etiopija iz srca«. Več besed, ki prihajajo na misel so: ljubi, verjemi, odpuščaj. Je to način za preporod?
Andarge: Odziv je bil neverjeten. Bilo mi je kar toplo pri srcu. Posebno še od ljudi, ki ko so videli fotografije in so se želeli vrniti v Etiopijo. To pa je tudi sporočilo, ki ga želim dati: upanje in veselje. Moja želja je, da bi fotografije povezal s svojo izobraževalno vlogo, ki je povezana z okoljem.
Čimveč ljudi bo vedelo za bogastva Etiopije in vse, kar lahko ponudi svetu, tem lažje bo dobiti podporo za moj drugi projekt, tj. sajenje dreves.
Prišli ste domov, v Etiopijo, po 27 letih, v deželo vašega otroštva. Kakšni so bili vaši občutki, je bila takojšnja dobrodošlica, ali dolga pot domov?
Andarge: Že dolgo sem načrtoval vrnitev. Bil sem zelo razburjen, se posebej, da se rešim starih spominov in jih nadomestim z novimi živimi.
Nisem vedel, kaj naj sploh pričakujem. Toda takoj ko sem prilagodil svoje občutke, sem odkril obilje, ki ga nudi moja domovina. Tako se je rodil moj project »Etiopija iz srca«.
Kaj pa je bil navdih za knjižni projekt »Etiopija iz srca«?
Andarge: Več stvari, pokazati lepoto dežele in ljudi svetu. To je bilo prvo. Drugo: Prihodki od prodaje knjige so namejeni projektu sajenja dreves. In končno: Kot fotografu, rojenem v Etiopiji, sem se nekako počutili odgovornega, da pripovedujem o svoji deželi iz Etiopske perspektive.
Ob zadnji razstavi vaših fotografij ste predstavili tudi pregled izzivov, ki čakajo Etiopijo. Kateri so ti izzivi?
Andarge: Celo visoko razvite industrijske države se srečujejo v velikimi izzivi in ne samo Etiopija. Kot umetnik stojim za tem, v kar verjamem.
Človek uničuje okolje, naravo in človek bo tisti, ki jo mora ozdraviti.
Slike so brez teksta, brez pojasnil. Besede, ki prihajajo na misel ob pogledu nanje so – glasba je v zraku, poželenje, lepota, milina in tišina. Ste tako nameravali?
Andrage: Hotel sem, da ljudje ob gledanju fotografij sami razvijejo pogled nanje. Moja umetnost in življenje sta eno. Poskušam tako tudi živeti.
Knjiga »Etiopija iz srca« je tudi izraz stanja mojega umetniškega izražanja v tem trenutku mojega življenja. Za to knjigo sem tako z dušo.
Kako lahko umetnost prinaša spremembe, spreminja srca in še seže dalje?
Andarge: Prava umetnost seže v dno duše. Kaj pa je življenje brez umetnost? Jaz uporabljam umetnost za svoje sporočilo. To je sporočilo o zavedanju, o lepoti življenja in lepoti Etiopije.