Arabski polotok je področje močnih vonjav, okusov in nasprotij. Razprostira se od gora, zavitih v debele oblake, puščave Prazni trikotnik do Jemenskih mest in vasi in obal Rdečega in Arabskega morja, ki nato prehaja v Indijski ocean. S skrivnostmi v njem – in neskončno modrino. In tukaj je vonj najmočnejši. Vonj, tako pravijo, razjasni vid.
To je tudi področje bogatih trgovinskih in kulturnih povezav. Bili so tisti, ki so svet razsvetljevali z znanjem, njihove knjige so se potrpežljivo prepisovale na Kitajskem in kasneje na Zahodu. Trgovinske stike so vzdrževali s Kitajsko, Indijo, Banadirsko obalo, Zanzibarjem, Kilwo, Lamu, Komorskimi otoki, Sofalo, Maldivi, Samarkandom in Zahodom.
Dišavna cesta je prinašale znanje, gore so nudile zaščito in svobodo. Toda trajalo je vse do prejšnjega stoletja, da sta Arabija in Zahod ponovno vzpostavila trgovske odnose. Tokrat je bilo blago – nafta.
VONJ PROSTORA
Marca marelice odcvetijo in raztrosijo toliko cvetja. V marcu se geometrične terase spremenijo v viseče vrtove. Tukaj ima vsaka vas svojo zgodovino. Vasi s svojimi šaljivkami, intrigami, spori, spravami, nočmi petja in poezije. Vasi, za katere so vsi svetovi oddaljeni, tudi tisti, od katerega prihajaš. Vasi, od koder prihaja slasten jemenski kruh.
LEPOTA VONJA
Zunaj jemenske prestolnice Sane se dolina wadi Dahr zoži in jaz odrastem. Na moji poti so drevesa in pritrdilno mrmranje množice. Začutim, da je to moje mesto, da mi veliko dobrega počutja. Barva njihovega glasu je tako zagotavljajoča, da se vse bolj navežem na usodo tega mesta.
Mesto ima danes povsem drugačen obraz, sodoben, s starim delom, ovitim v obzidje v peščeni barvi. Na njem severni veter vsako pomlad pušča bele cvetove. To je Sana`a, ki se obdaja z vonjem sadovnjakov v cvetju in jo krasijo izrezljane arabeske verzov iz Korana. Kjer so pesniki številni in iznajdljivi tako pri pesnikovanju kot pri vsebini.
VONJ LEPOTE
Vonj cvetočega jasmina v zraku. Prijetni veter, ki piha iz okoliških hribov po sadovnjakih in rožah in prinaša poželenje po preteklosti, po čistini.
Hladen zrak neke poletne noči. Zvok ladje, ki plove skozi vihar in ki se včasih tudi razbije.
Ali ni to, kar to mesto tudi je?
Tukaj so ljudje, tradicija, zgodovina, pregovori, krošnjarji, vonjave, poroke, rojstva in humor zaviti v tančico skrivnosti. Tisto, kar počnejo v svojih hišah, oblikovanih za udobje, kako preživljajo svoj prosti čas, druženja, obujanje lepih spominov in intimnost ozkih ulice, te stvari so prikrite. In oni in jaz smo na isti strani tančice.
ŽETEV VONJA
Kadila, dišave, začimbe, zdravilna zelišča in dišave so bila blaga, s katerimi so Arabci trgovali davno pred nafto. Jemen kot središče te trgovine je cvetel in o njegovi zgodovini se pripovedujejo pripovedke. Toda od vsega začetka je mesto Sana`a imelo poseben pomen.
Eden od dokazov je bazar v Sani. Ko prvič stopiš vanj, se vrneš v preteklost. Ozke ulice pozdravljajo. Tukaj sedanjost obišče preteklost.
Bazar v Sani ima se veliko šarma starega sveta. Čista svila, bombažne tkanine, bakreni lonci, gospodinjski pripomočki, zlato in srebro, vse to se prodaja. Kadila, dišave so v vseh oblikah na polici z dišečimi olji, suhimi limonami, dateljni in finimi parfumi.
Bazar sestavljajo obrazi. Povsod, kamor gledaš, je na stotine obrazov.
Trgovci kličejo iz trgovin in nudijo najboljše ponudbe. Najboljše ga je obiskati, ko imaš čas zato, da se dodobra naužiješ zvokov in barv.