Lahko, da si pesem, melodija davnega pesnika, pred stoletji usahlega glasu, z lepoto – izpeto v njegovem odmevu.
In morske deklice pletejo ogrlice iz školjk, stare amfore gnezdijo vijolične bugenvilije…
Tlakovane ulice odsevajo tisočletja korakov in krošnje oljk v vetru še vedno šelestijo starodavne legende.
Vsak kamen, vsaka veja, vsak zamah metuljevih kril, vsak val, vsaka kozja pot, vsak oblak: vse poka od polnosti življenja, ki kar kipi iz vsake pore tega otoka.
Lahko da si pesem…Lefkas…, ki brez pevca živi.
LEFKAS II
O lepi Heleni tukaj govore, priči davnih zmagoslavij – upajo, da njeni zlati kodri temo današnje Grčije osvetle, upajo, da preteklost ozdravila bo prihodnost.
Dioniz svojo zmago slavi.
In po obilnem kosilu s polnim želodcem ležim in med prsti mi polzi timijanov med. Tako se živi, če bog v stari Grčiji si.
Vsa ta sladkoba ki jo tako vneto vase tiščim naj prežene kislo bolečino tistih težkih preteklih dni…takrat, ko so še solze pekle od bridkosti.
SKORPIOS
Lahko si me vzameš, morje… voljno, toplo, tukaj na plaži Marie Callas.
Kot v objem ljubimca se pogreznem v modrino valov, ki s svojimi hladnimi tokovi oplazijo moje boke, noge, vse do konic prstov.
Tukaj ti bom dahnila arijo mojih rim, kot večno ljubezensko izpoved globinam, ki rodile so junake preteklih dni.
Prisluhnila bom njenemu glasu, ki reže čričkanje v oljkah. Prekine tukaj in sedaj s svojo globino, zareže skozi trenutek in ga pusti preklanega za seboj.
Operna sulica Marie Callas.
NIDRI
Jutro se spreminja v nežno pozibavanje jamborjev v pristanišču in vse obzorje se spreminja v počasen utrip ritma, ki ga narekujejo morske globine. Kot bi vse jadrnice in čolni tekmovali med seboj kdo bo šel prvi na pot. In končno izpluje tisti Nautic Star, poln turistov in ves ponosen in zabuhel od veselja in zadovoljstva, ker je bil prvi izbran. Ves nasmejan od levega pa vse do desnega ladijskega boka.
MARIBOR
Skrite pesmi
Razpeta jadra
Spomin
Opomin
Sam sebi poduk
Pristanišče osame!
LUNOPOTJE
Letalo na nebu
Odhod pove vmes
Brez peres
Le s krili vrne se
Na stezo noči.
MAJU/ DRAVA
O plastičnem drevju si govoril …
da laskam tvojemu samoljubju …
Sedaj pa imaš nekoga
da veslaš z njim.
Po mirnosti naše Drave
srečuješ nova bela jadra.
Se me spomniš?
Cvetov vijolice na robovih pisem
SANJEŽER
Teče po žilah, živi v duši,
sanje, življenje …
Tisto življenje tam
tolaži to življenje tu.
Nehaj boleti, želja po »stran«.
Ne plešem več za svoje sanje
– le vlačim jih naokrog
kot otrok razcapano dekico,
za tolažbo.
Dekica, pokriva, tolaži.
Moja draga dekica.
Razum pa drži vajeti v rokah.
In kaj potem, veliki diktator (ti je
že Evald Flisar povedal svoje!)!
LEFKADA I
Kann sein, du bist ein Gedicht, die Melodie eines alten Dichters, einer vor Jahrhunderten versiegten Stimme, mit Schönheit – ausgesungen in seinem Echo.
Und die Meerjungfrauen flechten Muschelhalsketten, die alten Amphoren nisten violette Bougainvilleas…
Pflasterstraßen reflektieren Jahrtausende von Schritten und die Olivenbaumkronen rascheln dem Wind noch immer die antiken Legenden.
Jeder Stein, jeder Zweig, jeder Schmetterlingsflügelschlag, jede Welle, jeder Ziegenweg, jede Wolke: die Lebensfülle platzt aus allen Nähten dieser Insel.
Kann sein, du bist ein Gedicht…Lefkada, das Dichterlos lebt.
LEFKADA II
Über die schöne Helena wird hier gesprochen, als Zeugin längst vergangener Triumphe – es wird gehofft Ihre goldenen Locken werden das Dunkel des heutigen Griechenlands erleuchten, es wird gehofft, die Vergangenheit heilt die Zukunft.
Der Dionysos feiert aber seinen Sieg.
Und nach einem reichlichen Essen liege ich mit vollem Magen und zwischen meinen Fingern gleitet der Thymianhonig. So lebt es sich, wenn du König im alten Griechenland bist.
Die ganze Süße die ich mich mit solchem Eifer in den Magen stopfe soll den sauren Schmerz der vergangenen schweren Tage vertreiben… damals als sogar die Trennen von der Bitterkeit brannten.
SKORPIOS
Du kannst mich nehmen, Meer… ganz willig, warm, hier auf dem Strand von Maria Callas.
Wie in eine Umarmung des geliebten tauche ich in das Wellenblaue, das mit seinen kalten Strömungen über meine Hüften, meine Füße, bis zu den Fingerspitzen gleitet.
Hier wispere ich dir die Arie meiner Reime, als ewige Liebeserklärung an die Tiefen, in denen die Helden vergangener Tage geboren wurden.
Ich werde Ihrer Stimme zuhören…Sie schneidet durch den Gesang der Weinhähnchen in den Olivenbäumen. Das Hier und Jetzt unterbricht Sie mit Ihrer Tiefe, den Moment schlitzt Sie durch und lässt ihn zerspalten hinter sich.
Die Opernlanze von Maria Callas
NIDRI
Der Morgen wacht in das sanfte schaukeln der Maste im Hafen auf und der gesamte Horizont wird zu einem Puls des Rhythmus, diktiert von den Meerestiefen. Als ob alle Segelboote und alle Boote im Wettstreit wären, wer sich als erster auf den Weg macht. Und endlich läuft der Nautic Star aus, voll von Touristen und voller Stolz und vor Freude und Zufriedenheit aufgequollen, da er als erster ausgewählt wurde. Mit einem Lachen, das sich von der linken bis zur rechten Bordwand erstreckt.
MARIBOR
Versteckte Gedichte
Geöffnete Segel
Erinnerung
Ermahnung
Sich selbst eine Belehrung
Ein Hafen der Einsamkeit!
MONDWEGE
Das Flugzeug am Himmel
Die Abreise erzählt das Dazwischen
Federlos
Nur mit den Flügeln zurückkehrend
auf die Nachtstrecke.
DEM MAI / AN DER DRAU
Über plastische Bäume hast du gesprochen…
das ich deiner Eigenliebe schmeichle…
Jetzt hast du aber jemanden,
um mit ihm
über die Ruhe unserer Drau zu rudern.
Du triffst neue weiße Segel.
Erinnerst du dich an mich?
Veilchenblüten an den Briefecken.
DER TRAUMFRESSER
Es fließt durch die Adern, es lebt in der Seele,
Träume, Leben…
Das Leben dort
Tröstet das Leben hier.
Hör schon auf weh zu tun, du Wunsch »Weg«.
Ich tanze nicht mehr für meine Träume
– ich schleppe sie nur hinter mir,
wie ein Kind seine kleine Decke,
zum Trösten.
Eine Decke, die deckt, die tröstet.
Meine liebe Decke.
Und der Verstand hält die Zügel in der Hand.
Und was dann, du großer Diktator
(schon Evald Flisar hat dir die Meinung gesagt)!