LITERARNI NATEČAJ ZA NAJBOLJŠI LITERARNI PRISPEVEK FESTIVALA
KOROŠKI MLADINSKI KULTURNI CENTER KOMPLEKS
v okviru
KOROŠKEGA KULTURNEGA FESTIVALA KOMPLEKS
objavlja
NATEČAJ
za najboljši literarni prispevek Festivala
1. Pogoji za sodelovanje
Na literarnem natečaju lahko sodelujejo dijaki, študenti in mladi, rojeni po letu 1980 (vključno z navedeno letnico), ki imajo slovensko drţavljanstvo oz. stalno prebivališče v Republiki Sloveniji. Udeleženci literarnega natečaja jamčijo, da so avtorji oddanih del in da z oddano prijavnico sprejemajo pravila natečaja. Prav tako avtorji soglašajo, da so njihovi prijavljeni teksti lahko objavljeni na spletni strani in družabnih omrežjih Festivala ter na koroškem spletnem portalu Bajta.si brez naknadnih obvez do avtorjev.
Vsak udeleženec lahko sodeluje z enim (1) proznim besedilom ALI največ tremi (3) pesmimi. Avtor, ki bo poslal več kot eno (1) prozno besedilo oz. več kot tri (3) pesmi, bo izločen. Ko so besedila poslana, jih ni mogoče zamenjati z drugimi. Prijava na natečaj s proznim besedilom izključuje možnost prijave s pesmimi ter obratno.
2. Tema
Tematika literarnega natečaja v okviru Koroškega mladinskega kulturnega festivala Kompleks je brezglavo potrošništvo. Prekomerno potrošništvo ni samo individualni problem ali problematika zgolj znotraj svojega področja, temveč s svojimi posledicami sega dlje in globlje. Nepremišljena potrošnja namreč vodi do različnih okoljskih, družbenih in ekonomskih problemov. Avtorji tekstov lahko svojevrstno interpretacijo tematike, svoje videnje in občutenje ubesedijo skozi poezijo ali prozo. Kot namig pri snovanju tekstov naj poudarimo, da je brezglavo potrošništvo vsekakor vpeto v vedno bolj aktualno eko problematiko, ki se vrašča v vse plati življenja.
3. Besedila
Avtorji lahko na natečaju sodelujejo z eno izmed dveh spodaj naštetih oblik.
Prozno besedilo – avtorji lahko pošljejo kratko zgodbo, razmišljanje, črtico, skratka prozni sestavek, ki mora vsebovati najmanj 7.000 znakov s presledki (približno 2 tipkani strani), ne sme pa presegati 14.000 znakov s presledki (približno 4 tipkane strani).
Pesmi – avtorji lahko pošljejo eno (1) ali največ tri (3) pesmi. Pesem ne sme biti daljša od 50 verzov.
Prispevki naj bodo tipkani, v pisavi Times New Roman ali Arial, velikost pisave naj bo 12, razmik med vrsticami 1,15. (V primeru likovne pesmi ali posebnosti besedila so dovoljene tudi izjeme, v kolikor so smiselne.)
Pomembno je, da avtorji pri pisanju besedil upoštevajo podano temo, saj bodo teksti, ki se na nikakršen način ne bodo povezali s temo, izločeni. Prav tako bodo izločeni prispevki, ki ne bodo dosegali spodnje ali pa bodo presegali zgornjo mejo.
4. Prijavnica
Sodelujoči avtorji morajo izpolniti spletno prijavnico in jo poslati skupaj z izbranimi besedili na e-naslov: ana.pisar@kompleks.it.
5. Poimenovanje datotek
Datoteka naj bo v Microsoft Word formatu. Poimenovana naj bo na sledeči način:
Psevdonim_Proza/Poezija (npr: prozno besedilo avtorja s psevdonimom Sonce naj bo poimenovano Sonce_Proza, pesmi avtorja s psevdonimom Oblak pa naj bodo poimenovane Oblak_Poezija)
Vsak avtor izbere svoj psevdonim, s katerim mu bomo omogočili anonimnost pred komisijo.
6. Obvestilo o žiriranju
Vsi sodelujoči avtorji bodo prejeli obvestilo z rezultati žiriranja po elektronski pošti najkasneje do 7. maja 2012, zmagovalci pa bodo objavljeni tudi na spletni strani Festivala in njegovih družabnih omrežjih.
7. Žiranti
Komisijo za izbor najboljših literarnih prispevkov bodo sestavljali:
Gašper Bivšek, pesnik in prevajalec;
Suzana Tratnik, pisateljica, prevajalka in publicistka;
Anja Golob, gledališka kritičarka, publicistka, pesnica, ukvarja se s praktično
dramaturgijo;
Cvetka Bevc; pesnica, pisateljica, publicistika.
Izmed izbranih petih1 najboljših prispevkov po ocenah komisije se bodo najbolje uvrščeni predstavili tudi publiki na literarnem večeru, in sicer v soboto, 12. maja 2012, v Koroškem mladinskem kulturnem centru Kompleks. Nato bo glasovala tudi publika, glasovi tako publike kot komisije pa se bodo sešteli. Razglasili bomo rezultate in podelili nagrade.
O komisiji
Gašper Bivšek (1984), pesnik, avtor treh knjig poezije: Vrtnica na dlani (2003), Skorjevec (2007) in Provinca. Mrak (2012). živi, dela in ustvarja na Koroškem.
Suzana Tratnik (1963) je pisateljica, prevajalka in publicistka. Objavila je pet kratkroproznih zbirk: Pod ničlo, Na svojem dvorišču, Vzporednice, Česa nisem nikoli razumela na vlaku in Dva svetova; romana: Ime mi je Damjan in Tretji svet, otroško slikanico Zafuškana Ganca, napisala pa je še monodramo, radijsko igro in strokovni deli o lezbičnem gibanju v Sloveniji in o lezbični literaturi. Leta 2007 je prejela nagrado Prešernovega sklada za literaturo.
Anja Golob (1976) piše gledališke kritike in recenzije literarnih del, med drugim tudi poezijo, in je dramaturginja. Leta 2010 je pri založbi Litera izšla njena prva zbirka pesmi, naslovljena V roki. Druga bo izšla drugo leto. Otroštvo in puberteto je preživljala na Prevaljah, študirala je filozofijo in primerjalno književnost na FF v Ljubljani.
Cvetka Bevc (1960) je avtorica mnogih proznih del (Prigode Špelce Žvekič, Soba gospe Bernarde, Zgodbe iz somraka, Škampi v glavi, Polomljeni vilin), pesniških zbirk (Prelet žerjavov, Med ločjem, Odbleski), knjig za otroke, radijskih iger, glasbeno- gledaliških predstav in filmskih scenarijev. Za zbirko kratkih zgodb Zgodbe iz somraka je prejela literarno nagrado Mreže mest 12. Pazniskih literarnih srečanj. Za svoje delo je na natečajih Radia Slovenija prejela nagradne odkupe. Je tudi prejemnica nagrade za ciklus poezije O angelih in drugih bitjih tržaške revije Mladika.
8. Nagrade
1) Avtor najboljšega literarnega prispevka prejme denarno nagrado v vrednosti 250 evrov.
2) Avtor drugega najboljšega literarnega prispevka prejme denarno nagrado v vrednosti 150 evrov.
3) Avtorji tretjega, četrtega in petega najboljšega literarnega prispevka pa prejmejo denarno nagrado v vrednosti 40 evrov.
Vsak avtor lahko prejme v vsaki kategoriji po eno nagrado. Pridržujemo si pravico, da ne podelimo vseh nagrad. Nagrajeni prispevki bodo objavljeni tudi na spletni strani Festivala ter na koroškem spletnem portalu Bajta.si.
Nagrade bodo podeljene na finalnem literarnem večeru, in sicer v soboto, 12. maja 2012 v prostorih Koroškega mladinskega kulturnega centra Kompleks. Prevzem nagrad bo mogoč izključno na omenjeni prireditvi, saj se bodo morali najbolje uvrščeni predstaviti tudi publiki, ki bo prav tako glasovala za zmagovalce.
9. Koledar natečaja
Sprejem literarnih prispevkov: do 2. aprila 2012
Žiriranje: do 30. aprila 2012
Obveščanje: do 7. maja 2012 preko elektronske pošte, spletne strani Festivala in njegovih družabnih omrežij
Finale literarnega večera s podelitvijo nagrad: 12. maj 2012 v prostorih KMKC Kompleks (Čečovje 5, 2390 Ravne na Koroškem).
10. Naslov za pošiljanje
Sodelujoči avtorji morajo literarne prispevke/literarni prispevek skupaj z izpolnjeno prijavnico poslati na elektronski naslov ana.pisar@kompleks.it. V zadevo vpišite: Literarni_natecaj_ime_priimek (npr. Literarni_natecaj_Ana_Pisar) in pripnite besedilo v MS Word datoteki ter tudi prijavnico. Po prispeli prijavi vam bomo poslali potrditveni e-mail o prispetju vaše prijave – v kolikor le-tega ne boste prejeli v roku petih (5) dni, prijavo s prispevkom pošljite še enkrat.
11. Organizator
Organizator literarnega natečaja je Koroški mladinski kulturni center Kompleks v okviru Koroškega kulturnega festivala Kompleks.
Avtorji za predložena dela zadržijo avtorske pravice, organizator pa ima pravico do objav v promocijske namene natečaja. Sodelovanje na razpisu pomeni, da avtor sprejema pravila, ki jih postavlja organizator. Organizatorji natečaja ne prevzemajo nobene odgovornosti za nepravilno rabo ali kršenje avtorskih pravic tretjih oseb.
1 Pridružujemo si pravico do spremembe v primeru premajhnega števila prijav.