(*24. oktober 1940, Donja Vast pri Pozoru – †17. september 2012, Zadar, Hrvaška.), redni univerzitetni profesor, pripovednik, dramatik, pesnik, avtor očbenikov, esejis. Osnovno šolo je končal osnovno šolo v Uzdolu in Prozoru, Nadškofovsko klasično gimnazijo je obiskoval v Zadru (1956-1959), Višjo pedagoško šolo v Mostarju (1968), diplomiral na Filozofsko fakultetu v Sarajevu (1972), magistriral iz zgodovine in teorije književnosti na Filozofski fakulteti v Zagrebu (1986), kjer je doktoriral s temo Strukturne posebnosti narodne književnosti in literarna ustvarjalnost Iva Andriča (1990). Po končanem študiju je delal kot profesor na Gimnaziji in Srednješolskem centru Prozor (1973-1985), kjer je bil tudi ravnatelj (1981-1985). Opravljal je tudi dolžnost medobčinskega prosvetnega inšpektorja za občine Prozor, Jablanica in Konjis (1985-1992), od leta 1994 do 2006 je delal na tehnični šoli v Zagrebu s polovičnim delovnim časom in predaval na Pedagoški fakulteti Vseučilišča v Mostarju ustno ljudsko književnost in teorijo književnosti (1995-2006) in predmet Lutkarska in scenska kultura na Oddelku za predšolsko vzgojo na isti fakulteti, na katerem je bil leta 1995 izvoljen za docenta, leta 2001 v naslov izrednega profesorja in leta 2004 v naslov rednega profesorja. Vpisan je bil v register raziskovalcev pri Ministrstvu znanosti in tehnologije Republike hrvaške (1996) kot znanstveni sodelavec na področju filolofije. Kot znenstvenik je objavil knjigo Lutkarsko in scenska kultura, Medijska kultura in študijo Domoljubje in ‘odpadništvo’ Iva Andrića. Sodeloval je s prispevki na petih kongresih SUFKJ in sedmih mednarodnih znanstvenih simpozijih. Pisal je tudi pravljice, pesmi in drame. Bil je član Hrvaškega filozofskega društva, Društva hrvaških književnikov Herceg-Bosne v Mostarju, Hrvaškega književnega društva na Reki, Književnega društva sv. Jeronima v Zagrebu, Društva haiku pesnikov ‘Karolina Riječka’ na Reki, kjer je imel svojo internetno stran, HKD »Napredak« in matičar Matice hrvaške v Zagrebe. Pesmi, pravljice, monodrame in radijske igre je objavljal v perioditi in revijah po vseh Hrvaški, Bosni in Hercegovini, v državah nekdanje Jugoslavije in med drugim tudi v reviji Locutio. Prejel je enajst literarnih nagrad za prozo, šest za poezijo in eno za monodramo. Za pesniško zbirko Očitovanja je prejel nagrado Antun Branko Šimić (2008), za zbirka pesmi Slučajke je bila na mednarodnem natečaju za »Književna srečanja 2010« izbrana med tri najboljše pesniške zbirke v svetu in bila na koncu na četrtem mestu.
Publikacije:
Promicanje, pesniška zbirka, Sarajevo, 1980
RAMKINJE, kratka proza, Sarajevo 1988
PROMICANJE, pesniška zbirka, Sarajevo 1989
BIOGRADSKI LIRSKOKAZI, pesniška zbirka, Zagreb 1995
SUPUTNICE I SUPATNICE, pesniška zbirka, Zagreb 1995
RAMSKE LEGENDE, kratka proza, Zagreb 1997
UČITELJSKO IVERJE, novele, Zagreb 1997
SLUTNJE S RAKITJA, pesniška zbirka, Zagreb 1997
DOZIVKE, pesniška zbirka,Vinkovci 2000
SNENI PROPLAMSAJI, pesniška zbirka, Zagreb 2003
MOJ MEGIDO, pravljice, Zagreb, 2003
PROZORKE, pravljice, Prozor-Rama 2004
ZRNCA RAMSKOG SUNCA, duhovna monografija, Prozor-Rama 2004
HRVATSKA KNJIŽEVNOST BOSNE I HERCEGOVINE U XX. STOLJEĆU, urednik - avtor uvoda, opomb, predgovora, pogovora, Sarajevo 2006
OČITOVANJA, pesniška zbirka, Zagreb – Mostar 2007
ZASTAJKUŠE, pravljice, Zadar-Mostar 2008
MOJE ODE, pesniška zbirka, Zadar 2009
SLUČAJKE, pesniška zbirka, Zadar 2010
UZDOL ZOVE, mozaik knjiga, ob 150. obletnici Župe Uzudol
INOKOSNIKOV PJEV, pesniška zbirka, Udruženje umjetnika Vrelo – Sokobnja, 2010
PJEVOPISI, pesniška zbirka, e-knjiga, www.digitalne-knjige.com Zagreb, 2010
PJEVOPISI, Redak d.o.o. Split, 2010
(*24. listopad 1940, Donja Vast kraj Pozora †17. rujan 2012, Zadar, Hrvatska.), redoviti sveučilišni profesor i pripovjedač, pjesnik, dramski pisac, pisac udžbenika i esejist. Osnovnu školu završio je u Uzdolu i Prozoru, Nadbiskupsku klasičnu gimnaziju pohađao je u Zadru (1956-1959), Višu pedagošku školu završio je u Mostaru (1968), diplomirao na Filozofskom fakultetu u Sarajevu (1972), magistrirao iz povijesti i teorije književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1986), gdje je doktorirao temom Strukturne osobitosti narodne književnosti i književno stvaralaštvo Ive Andrića (1990). Nakon završenog studija radio kao profesor u Gimnaziji i Srednjoškolskom centru Prozor (1973-1985), gdje je bio i ravnatelj (1981-1985). Obnašao je i dužnost međuopćinskoga prosvjetnog inspektora za općine Prozor, Jablanica i Konjic (1985-1992), a od 1994.- 2006. radi na tehničkoj školi u Zagrebu s pola radnog vremena i predaje na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. kolegije Usmenonarodna književnost i Teorija književnosti od 1995. do 2006. te Lutkarstvo i scenska kultura na Odjelu za predškolski odgoj istog fakulteta, na kojem je 1995. izabran u zvanje docenta, a 2001. u zvanje izvanrednog profesora i 2004. u zvanje redovitog profesora. Upisan je u registar istraživača koji vodi Ministarstvo znanosti i tehnologije Republike Hrvatske, urudžbeni broj 533-02-95-0047 dana 01. veljače 1996. u zvanju znanstveni suradnik u znanstvenom području filologija pod matičnim brojem 203165. Kao znanstvenik objavio je knjigu “Lutkarstvo i scenska kultura” i to je prvi udžbenik za taj kolegij na fakultetima u BiH i Republici Hrvatskoj, zatim knjigu “Medijska kultura” (priručnik) i studiju “Domoljublje i ‘otpadništvo’ Ive Andrića”. Sudjelovao je s priopćenjima na pet kongresa SUFKJ i sedam međunarodnih znanstvenih skupova. Bavi se i književnim radom. Objavio je šest knjiga pripovijetki, jedanaest knjiga poezije i pet drama. Član je Hrvatskoga filozofskog društva, Društva hrvatskih književnika Herceg Bosne u Mostaru, Hrvatskog književnog društva u Rijeci, Književnog društva sv. Jeronima u Zagrebu, Društva haiku pjesnika ‘Karolina Riječka’ u Rijeci gdje ima svoju stranicu, HKD «Napredak» i matičar je Matice hrvatske u Zagrebu. Pjesme, pripovijetke, monodrame i radio-drame objavljuje u periodici i časopisima širom Hrvatske i Bosne i Hercegovine. te ex Yu. Dobitnik je jedanaest književnih nagrada za prozu, šest za poeziju i jedne za monodramu. Zbirka pjesama “Očitovanja” nagrađena mu je uglednom književnom nagradom Antun Branko Šimić za 2008. godinu, a zbirka pjesama “Slučajke” na međunarodnom natječaju za “Književne susrete 2010” u kategoriji knjige sa autorima iz Švedske I Slovenije među prve tri najbolje knjige poezije u svijetu, a u konačnici je pomjerena na četvrto mjesto.
DJELA
(beletristika): Ramkinje, Sarajevo 1988; Promicanje (pjesme), Sarajevo 1989; Biogradski lirskokazi (pjesame), Zagreb 1995; Suputnice i supatnice, (pjesame), Zagreb 1995; Ramske legende, Zagreb 1997; Učiteljsko iverje (novele), Zagreb 1997; Slutnje s Rakitja,(pjesme), Zagreb 1997; Dozivke (pjesme),Vinkovci 2000; Sneni proplamsaji (pjesme), Zagreb 2003; Moj Megido, (pripovjetke), Zagreb, 2003; Prozorke, (pripovijetke),Prozor-Rama 2004; Zrnca ramskog Sunca,(duhovna monografija), Prozor-Rama 2004; Hrvatska književnost Bosne i Hercegovine u XX. stoljeću, urednik - autor uvoda, napomena, predgovora, pogovora, Sarajevo 2006;Očitovanja (pjesme), Zagreb Mostar 2007; Zastajkuše (pripovijetke), Zadar-Mostar 2008, Moje ode (pjesme), Zadar 2009; Slučajke (pjesme), Zadar 2010. i Uzdol zove (mozaik knjiga) uz 150.obljetnicu Župe Uzudol, Inokosnikov pjev (pjesme), Udruženje umjetnika „Vrelo“ – Sokobnja, 2010., Pjevopisi (pjesme) www.digitalne-knjige.com Zagreb, 2010 i klasični otisak i uvez n Redak d.o.o. Split, 2010.