EVROPSKI FEJSBUK PESNIČKI FESTIVAL će se po treći put održati 03. i 04. marta 2012. godine u hali Master Novosadskog sajma, u okviru 18. međunarodnog Salona knjiga, u organizaciji Banatskog kulturnog centra i Novosadskog sajma.
Za učešće na EVROPSKOM FEJSBUK PESNIČKOM FESTIVALU prijavilo se 350 pesnika iz 20 zemalja (Nemačka, Rumunija, Mađarska, Švajcarska, Švedska, Holandija, Česka, Grčka, Irska,Italija, Japan, Kanada, S. A. D., Novi Zeland, Hrvatska, BiH, Slovenija, Bugarska, Makedonija, Crna Gora), okupljenih preko svetske društvene mreže Fejsbuk.
Festival će se održati na centralnoj bini hale Master Novosadskog sajma gde će pesnici govoriti svoje stihove. Oko 130 učesnika je potvrdilo dolazak na Festival, dok će ostali pesnici učestvovati postavljanjem svoje pesme na zidu fejsbuk stranice Festivala.
Ove godine organizatori Festivala uvode novinu – svake godine će specijalni gosti biti autori iz jedne evropske država koji će čitati pesme na svom maternjem jeziku. Ove godine, specijalni gosti su pesnici i prevodioci iz Nemačke: Peter Zwey, Adi Hübel, Ilse Hehn, Dietmar Herzog, Marco Kerler, Johann lavundi i Gudrun Blank.
Pesnici koji ne budu u mogućnosti da lično dođu, moći će da učestvuju objavljivanjem svoje pesme na zidu fejsbuk stranice Festivala koja glasi: Evropski fejsbuk pesnički festival (tokom trajanja Festivala u terminu kojem god žele), a ova stranica će biti projektovan putem video bima na štandu BKC-a na Sajmu, a tokom trajanja Festivala na njoj će se postavljati fotografije učesnika Festivala.
EVROPSKI FEJSBUK PESNIČKI FESTIVAL biće UŽIVO emitovan putem web kamere na adresi www.bkc.devbin.org u programskim terminima Festivala.
Stručni žiri BKC-a (Simon Grabovac (predsednik), Franja Petrinović (potpredsednik), MilošLatinović, Goran Ibrajter i Radovan Vlahović), pesnika sa najboljom pesmom nagradiće objavljivanjem nove pesničke knjige u izdanju BKC-a, a ostali učesnici će dobiti poklon knjige, zahvalnice, popust od 10 ukoliko objavljuju knjigu preko BKC-a.
Dobitnik nagrade biće proglašen na kraju Festivala.
Pesme prijavljenih učesnika biće objavljene u zajedničkom zborniku radova u izdanju BKC-a. Zbornik ce biti promovisan na sledećem Festivalu. Svi pesnici će ravnopravno, bez obzira da li dolaze ili ne, biti zastupljeni u zborniku radova, i imati šansu da osvoje nagradu. Zbornik radova pristiglih na prošlogodišnji konkurs promovisaće se na ovogodišnjem festivalu (elektronsko izdanje na cd-u), kao i zajedničkа knjigа prošlogodišnjih pobednica Ines Peruško Rihtar iz Zagreba i Vesne Konc Marjanović iz Subotice koja je objavljena u štampanoj formi, i zajedničkа knjigаdrugonagrađenih Jelene M. Ćirić iz Praga, Mitka Gogova iz Pariza i Maje Korolije iz Stare Pazove, koja je objavljena kao elektronsko izdanje na cd-u.
Cilj Festivala je da se pesnici koji sarađuju na Fejsbuku, u virtuelnom svetu, upoznaju lično i čitaju jedni drugima, kao i prisutnoj publici na Festivalu, svoje stihove, u stvarnom svetu. EVROPSKIM FEJSBUK PESNIČKIM FESTIVALOM želimo da pokažemo da je poezija univerzalna tvorevina ljudskog duha koja ne priznaje granice i barijere između pesnika, nacija, država i jezika.
EVROPSKI FEJSBUK PESNIČKI FESTIVAL 2011. godine sufinansirao je Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje.
Banatski kulturni centar se na ovogodišnjem Salonu knjige pojavljuje sa 44 nova naslova. Na štandu BKC-a veličine 60 m2 promovisaće se nova izdanja.
Banatski kulturni centar u saradnji sa Novosadskim sajmom na ovogodišnjem Salonu knjige 02. 03. 2012. organizuje i prvi Festival ilustracije knjige BookILL fest.