Naj primerjam socialno zgodovino z veliko reko, njenim tokom, valovi in vrtinci ter nepremičnim obrežjem:
Na valovih toka velike reke, kjer je obilo vodovja (dogajanje zgodovine), pluje bleščeča ladja (globalni informacijski kapitalizem, pred tem pa je bil industrijski kapitalizem) s svojimi izbranimi potniki (korporativni kapitalisti) in posadko (menedžerji in informacijski proizvajalci ter druga dobro plačana zaposlena delovna sila). Niti deroči tok ne potegne vsega vodovja s seboj (globalni informacijski kapitalizem se ne bo zgodil niti vsem družbam in ne vsem posameznikom). Posamezniki smo različno dobri plavalci in med nami je tudi veliko neplavalcev (delovna sila brez ustreznih kompetenc za globalno informacijsko družbo). Na valovih toka se najhitreje plava, toda tudi najhitreje utone (uspeva in propada v hitro rastoči in naglo propadajoči neoliberalni ekonomiji). Na površju spenjenih vrtincev je opaziti tudi redke dobre plavalce (ki tudi sodijo med zmagovalce). Množica slabih plavalcev, ki so se uspeli rešiti iz vrtincev (poraženci in brezposelni, ki so družbeno in zgodovinsko marginalizirani), sedijo na obrežju in gledajo neustavljivi tok, bleščečo ladjo, njene potnike in posadko ter redke plavalce na valovih velike reke brez vrnitve.
Bleščeča ladja s svojimi potniki in posadko (dinamično jedro človeštva, opremljeno s kapitalom, tehnologijo in znanjem) predstavlja približno tretjino svetovnega prebivalstva, revne množice na obrežju pa marginalizirani preostanek človeštva brez stika s tehnološkim razvojem in glavnimi tokovi zgodovine.
Dne 11. septembra 2001 so streljali po bleščeči ladji! 1 Gre za dogodek, ki je označil prelomnico v zgodovini.
Čez 30 let naj bi nerazviti in revni predstavljali tri četrtine svetovnega prebivalstva. Revščina je zakoniti pojav globalnega neoliberalnega informacijskega kapitalizma. Najpomembnejši ekonomski vzroki revščine so brezposelnost in nizke plače zaposlenih. Poleg ekonomskih posledic so posledice revščine fizična, mentalna in kulturna degeneracija, življenje v slumih, brezdomstvo in milijonske množice ubežnikov, ki se potepajo po svetu, jih pa je videti na pretresljivih fotografijah Sebastija Salgada. Ubežniki so poseben primer kozmopolitskih državljanov!
2019-07-19
* Redko kdo splava po morski puščavi Vergil, Eneida, I, 1182
1 Tega dne je bil izveden zločinski teroristični napad v ZDA. Neposredni tarči sta bila simbola gospodarske (WTC v New Yorku) in vojaške moči ZDA (Pentagon v Washingtonu), žrtve pa so bili nedolžni ljudje.
2 Marn, J., 1878. Jezičnik. Ljubljana: Natisnil in založil Rudolf Milic. Jhttps://books.google.si/books?id=z25mAAAAcAAJ&pg=PA37&lpg=PA37&dq= apparent+rari+nantes+in+gurgite+vasto&source= bl&ots=0XSCjQKAlx&sig=X&ved=2ahUKEwiy8Mrpwb7jAh VPY1AKHd5RAFI4ChDoATAEegQICBAB#v= onepage&q= apparent20rari20nantes20in20gurgite20vasto&f=false