Manja Žugman: JAZ + TI
Založba: Ekslibris, 2020
50 strani, format 13x20 cm
Naklada: 100 izvodov
Pesmi, zbrane v zbirki z naslovom JAZ + TI, avtorice Manje Žugman, pesnice in profesorice slovenščine, so nastajale daljše časovno obdobje. Preizkušala jih je pri svojih učencih in opazovala, kakšen bo njihov odziv, saj je prav njim bila zbirka namenjena. Učenci so jo z veseljem sprejeli. Pesmi so radi brali in jih sprejemali z nekim posebnim veseljem na obrazu. Ob pričujoči poeziji so bili radostno razpoloženi, spominjali so se svojega zgodnjega otroštva, prav tako prve zaljubljenosti, spet drugi so v njih prepoznali družinsko dinamiko pri njih doma. Pesmi so razumeli in jih nekako ponotranjili. Otrokom poezija ni najbolj blizu in najbolj pri srcu, marsikdaj pa je tudi ne razumejo. Avtorica je s svojo zbirko pesmi dosegla svoj cilj, svoj namen; to je, da bi tudi poezijo radi brali in jo s pozitivno naravnanostjo sprejemali.
Pesmi v zbirki delujejo vedro, sproščujoče, marsikdo se namreč rad spominja svojega brezskrbnega otroškega sveta ter šolskih let. Nekatere pesmi se zazibajo v pravljični svet, druge v šolsko okolje, v ocenjevanje, pridobivanje znanja in ocen, pa zaljubljenost, pa v želje o tem, kaj bi otroci radi postali, ko odrastejo in podobno.
Ko bralec prebere otroške pesmi iz zbirke JAZ + TI in zapre knjigo, mu še dolgo zveni v spominu igriv, poskočen in optimističen ritem otroškega doživljanja sveta. Ta ritem je prisoten v vseh pesmih, od začetka do konca, odraslega spominja na njegovo srečno ali nesrečno otroštvo, a zagotovo srečno, saj je kot otrok doživljal sebe in svet na stvaren način, s čistim srcem in s preprostim mišljenjem.
V avtoričinih pesmih so se otroci takoj prepoznali, saj se je vživela v njihova notranja dogajanja ob zunanjih dogodkih na način, ki ga premore le človek, ki je veliko skupaj z njimi in jih ima rad. Pozna jih, spoznavati pa pomeni ljubiti in ljubiti pomeni spoznavati.
Nek kritik je zapisal, da otroške literature sploh ni, saj jo pišejo odrasli … A tudi to misel je Manja Žugman v svojih pesmih presegla s svojim ljubečim in kar malo humornim ter radoživim pristopom k otrokovi duši. Čeprav je že odrasla, je v sebi ostala otrok, tako kot vsi mi, ki hrepenimo nazaj in naprej k Čistosti in k Lepoti.