Festival kratke priče KIKINDA SHORT – verzija 3.0 25. – 29. jun Beograd/Kikinda
slogan festivala: PRIČAJ MI....
Kikinda short je jedini festival kratke priče u Srbiji i ove godine se održava po treći put. Osnovni cilj festivala je afirmacija književnog žanra koji najviše odgovara modernom ritmu života.
Učešće je najavilo više od četrdesetoro gostiju iz devet evropskih zemalja. Pored pisaca, na festivalu će učestvovati i prevodioci sa b/h/s jezika, urednici časopisa i kritičari, dakle svi oni koji mogu da pomognu afirmaciji i umrežavanju stvaralaca kratke forme
Pri izboru gostiju konsultovani su respektabilni pojedinci i institucije. Tako je na primer troje britanskih autora preporučilo uredništvo www.theshortstory.org.uk, sajta kom podršku pružaju Radio BBC i Arts Council.
Festival će se održati u bašti beogradskog SKC-a (25. i 26. jun) i u bašti Narodne biblioteke »Jovan Popović« u Kikindi (27. i 28. jun). Pored pisaca, organizatori najavljuju i nekoliko konecrata, performansa i prilike za neformalno druženje sa piscima.
Autori KIKINDA SHORT – verzija 3.0 su Martin Wanko, Ann Cottenn (Austrija), Faruk Šehić, Damir Šabotić (BiH), Roman Simić, Olja Savičević Ivančević (Hrvatska), Gabor Virag (Mađarska), Agnieszka Klos, Joanna Rozsak (Poljska), Svetlana Žuchová (Slovačka), Polona Glavan (Slovenija), Biljana Ćućko, Bojan Babić, Zvonka Gazivoda, i Marko Šelić - Marčelo (Srbija).
Zemlja specijalni gost trećeg KiIKINDA SHORTA je Velika Britanija odakle stižu Clare Wigfall, Paul Ewen i Peter Hobbs.
Zbog prošlogodišnjeg zahteva za čitanjem na bis ponovo dolazi Melina Kamerić iz BiH, kao predstavnik sweet 60’s generacije pozvan je Vule Žurić, specijalni gost kritičar/pisac je Nenad Šaponja koji dovodi gosta iznenađenja dok je domaćin festivala kikindski pisac Srđan Srdić.
Tokom jeseni biće objavljena i zbirka priča svih učesnika festivala.
Dosadašnja dva festivala predstavljena su u Mađarskoj i Sloveniji, dok su tekstove o utiscima sa festivala objavili bečki »Litertur und Kritik«, segedinska »Fozssilia« i sofijska »Altera«.
Organizator festivala je NB »Jovan Popović« iz Kikinde a koordinator projekta je Srđan Papić.