Prisiljen v gibanje… kot listič… nebogljen padajoč…od izsušenega mahagonijevega drevesa… ustvarjenega, da stroji močno … toda sedaj slaboten ... razpadel in umirajoč…minljive predstave… bolehen od slabotne zmage… močan vrtinec… kot turbina… sunek teže… Titanikovo sidro… toda brezmočen proti… človeku z meseca… prosto leteč… vzvišen duh… kot odpadajoči listič… zelen in blesteč od življenja… pokončna marjetica… lebdeča, potem vrtinčasta… dvigajoča se in potem padajoča… leteča, nato premetavajoča se… v močnih vrtincih… spremembe… ne najde miru… nesreče… istočanost napadov... snežni vihar in vročinski val… tsunami in tornado.. zrak, voda in ogenj… elementi življenja… osamljene solze… tiha odkritja… tropska depresija… boleči pobeg… utesnjeni kot… njeno rdečkasto desno oko… prosto padajoč… poškropljen… marjetica in list… zbujajoč telo in dušo…vstajenje vsega človestva… razlastitev žalosti… razlastitev veselja… odločni učenci… črni kot noč… oči brez čustev: prazne in votle… spremenjene v luči brez ognja… nič več razločarane… od potovanja v notranjost in vrnitve praznih rok… toda praznujoč ponovno odkritje duha… močnega poželenja… notranji mir…
NOVO ŽIVLJENJE!
POGOVOR Z ADELE RAMOS DALY
Pesnica, avtorica, novinarka in publicistka iz Belizeja
Zadja izdaja glasila »Polni trebušček«, posvečena očetom, je pravkar izšla. Zakaj naslov »Polni trebušček«?
Adele: »Polni trebušček« je izraz, ki ga v Belizeju pogosto uporabljamo. Izražamo zadovoljstvom nad apetitom: trebuščkom, polnem smeha, okusne hrane… vzpodbude za poezijo. Moja želja je, da bo vsaka izdaja zadovoljila apetite naših bralcev.
Vi ste tudi predsednica in gonilo društva pesnikov iz Belizje. Kakšno je vaše poslanstvo?
Adele: Kot predsednici in ustanoviteljici društva pesnikov Belizja mi je posebna čast, da spodbujam poezijo v Belizeju in poezijo Belizeja na spletu. Prisotnost na spletu nam daje možnost, da delimo naše talente, naše pisanje in našo ljubezen do literature z drugimi.
Kako gledate na svojo bodočnost?
Adele: Ko gledam svojo prihodnost, se vidim polno samozaposleno. Tudi ne samo za pisalno mizo in računalnikom. Želim si videti svet, dobiti več izkušenj o življenju, napisati več zgodb iz življenja v Belizeju, poezije – več poezije.
Kaj Vas osrečuje?
Adele: Moja sreča izhaja iz svobode početi to, kar osrečuje mojo dušo... Zanimivo, da me pisanje poezije vedno ne osrečuje, ampak prinaša potrebni mir.
Poezija, to si resnično ti. Belize pa se propagira kot turistična destinacija številka ena. Toda nič od tega »paradiža« ni zaslediti v poeziji, le močne družben teme, žalost, izguba!
Adele: Doslej je bilo objavljenih preko tisoč štiristo prispevkov o različnih temah. Ugotovitev odseva razpoloženje naših ljudi. Naši pesniki pišejo o temah, ki nas globoko zadevajo kot ljudi.
Hurikani, propad kokosovih plantaž, bombardiranje tujih vrednot, ideaj in vplivov. Toda tukaj so veliki posamezniki, dostojanstvo, močne vrednote…
Adele: Mi smo se zelo mlada skupina, stara komaj leto dni. Veliko nas je pisalo že prej. Kot pesniki se počutimo močni, ker imamo močan občutek pripadnosti, identite in ponižnost. Te vrednote in umetnost nas povezujejo s svetom. Mi želimo imeti pozitivni vpliv na svet. Želimo si svetu povedati, da obstaja dragulj, Belize, kjer ljudje različnega porekla živijo v ljubezni in se razumejo, kljub različnosti in vsakodnevnim izzivom.
Hvala za pogovor in veliko uspeha, Adele.
O BELIZEJU
Belize je skrivnostni dragulj, ki povezuje države Srednje Amerike in Karibov, je tudi država z manj kot tristo tisoč prebivalci. Številne razvaline potrjujejo, da so Belize naseljevali pred mnogimi stoletji z Indijanci Maya, katerih velika civilizacija je dosegla višek med 250 in 900 let p. n. š. Prva evropska naselbina je dokumentirana leta 1638 in takrat se je Belize imenoval Britanski Honduras. 1. junija 1973 je država spremenila ime v Belize. Neodvisnost je bila dosežena 21. septembra 1981. Belize je križišče različnih ras, glavne skupine so mestici, kreoli, yucatec, maya, mopan, garifuna.