Poletna literarna šola Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti ima za seboj že skoraj tri desetletja uspešnega dela. Gre za seminar in delavnico hkrati, ki predstavlja nove literarne poti v slovenski in tuji literaturi, se ukvarja z vprašanji literarne in bibliotekarske vede pa tudi z veščinami pisanja, interpretacije umetnostnih besedil in nastopanja.
Namenjena je širokemu krogu ljubiteljev literature – tistim, ki se z njo ukvarjajo poklicno (učitelji – mentorji šolskih glasil, literarnih krožkov, bralnih značk; šolski in splošni knjižničarji itn.), pa tudi ustvarjalcem (od dijakov in študentov do »seniorskih« piscev).
TEME
Pisanje knjižnih recenzij
dr. ANDREJ BLATNIK, pisatelj, urednik pri Cankarjevi založbi, predavatelj kreativnega pisanja na Fakulteti za humanistične študije
Spolna identiteta v sodobni slovenski prozi (moški-ženska)
dr. ALOJZIJA ZUPAN SOSIČ, docentka za slovensko književnost na Filozofski fakulteti v Ljubljani
Različni teoretični pogledi na mladinsko književnost, delo s književnimi besedili
dr. MILENA MILEVA BLAŽIČ, docentka na Pedagoški fakulteti v Ljubljani
Sodobni pristopi branja drame (teoretična izhodišča branja in uprizarjanja dramskih besedil, meja med literarno umetnino in gledališkim delom …)
dr. VIDA MEDVED UDOVIČ, docentka za sodobno dramatiko in gledališče na Pedagoški fakulteti v Kopru
Ti povem ano pravco – zbiranje, raziskovanje, ohranjanje in zapis ljudskih pripovedi in pesmi (predavanje in delavnica)
JASNA MAJDA PERŠOLJA, raziskovalka in zbiralka ljudskih besedil, avtorica več knjig
Literarni tokovi in vplivi revialnega tiska na sodobno slovensko književnost
NATAŠA ŠVIKART, pesnica in mentorica
Priprava literarnega večera (osnovni elementi dramaturgije literarnega večera – izbor besedil, vrstni red, vsebinska sporočila; oblike literarnih večerov – branje, performans, ugledališčenje; priprava nastopa z udeleženci)
BRANKA BEZELJAK GLAZER, prof. slovenščine, režiserka in gledališka pedagoginja
DELAVNICI
Dopoldne ali popoldne bosta potekali literarna in mentorska delavnica. Udeleženci se bodo lahko odločili za literarne pogovore (vodila jih bo pesnica Maja Razboršek) ali za pripravo literarnega nastopa (Branka Bezeljak Glazer).
SPREMLJEVALNI PROGRAM
Večerna srečanja s slovenskimi pesniki, pisatelji in uredniki (Aleksander Peršolja, Aldo Žerjal, David Terčon, Magdalena Svetina Terčon, Maja Razboršek, Iztok Ilich …)
Ekskurzija po Krasu: Pliskovica – Tomaj (Kosovel) – Kobdilj (škof A. Mahnič) – Štanjel (M. Fabiani) – Gorjansko (K. Štrekelj) – Pliskovica. Vodi pesnik David Terčon.
STROŠKI
Šolnina znaša 15.000 SIT, za posamezen dan seminarja pa 3.500 SIT.
Sklad po prejemu prijavnice pošlje udeležencem predračun s položnico. Prijavnica je nepreklicna, šolnino povrnemo le na podlagi zdravniškega spričevala.
Za bivanje in prehrano poskrbijo udeleženci sami.
PODATKI O PRENOČIŠČIH
Večina predavanj in delavnic bo potekala v Mladinskem hotelu Pliskovica. Tam imamo rezervirana tudi prenočišča. Sobe so od 5- do 12-posteljne, prijetno urejene. Prenočišče z zajtrkom stane 3.500 sit na noč (+ turistična taksa), kosilo 1.000 sit, večerja pa 800 sit. Možno je prenočiti tudi na turistični kmetiji Petelin-Durcik, kjer se da dobiti tudi dvoposteljne sobe. Cena je 4.500 sit (+ turistična taksa) na osebo na noč brez zajtrka. Prehrana bo za vse organizirana v mladinskem hotelu. Zanjo bo poskrbelo gostišče Špacapan iz Komna. Na kmetiji je možno najeti tudi apartma za 7 oseb (cena 15.000 sit).
PRIJAVE
Prijavnice sprejemamo do 15. avgusta 2006 na naslov Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD), Štefanova 5, 1000 Ljubljana (za poletno literarno šolo) ali po e-pošti: dragica.breskvar@jskd.si.
INFORMACIJE
Po telefonu: 01 2410 500 ali 041 281 956, po e-pošti: dragica.breskvar@jskd.si
Spletna stran: www.jskd.si (literatura)
POZOR!
Avtorji naj hkrati s prijavnico pošljejo tudi svojo kratko zgodbo (če se le da – najkrajšo) za delavnico Andreja Blatnika.
Vodja seminarja
Dragica Breskvar, prof.
samostojna svetovalka JSKD za literarno dejavnost
Soorganizator
Aleksander Peršolja
vodja Območne izpostave JSKD Sežana