UVODNIK: »V KORAKU SPOMINI, V LASEH NEBO« Dragomila Šeško
Na letošnji državni natečaj za starejše literarne ustvarjalce/ke se je prijavilo 142 avtorjev in avtoric iz vse Slovenije. Zanje je Javni sklad RS za kulturne dejavnosti s svojimi območnimi izpostavami pripravil šest regijskih srečanj, tj. poldnevnih ali celodnevnih delavnic in javnih branj, ki so od maja do konca septembra potekala na Muti, Jesenicah, v Logatcu, Mariboru, Ajdovščini in Sevnici. Sodelujoče ustvarjalce/ke so mentorsko usmerjali/e uveljavljeni/e avtorji/ice, uredniki/ce in profesorji/ice: Liljana Klemenčič, Barbara Korun, dr. David Bedrač, Marjan Pungartnik in Marica Škorjanec, dr. David Bandelj ter Gabriela Babnik.
Izmed 28 avtorjev in avtoric, nominiranih na regijskih srečanjih, je letošnja državna selektorica, Dragica Vesković, dolgoletna urednica revije Mentor, profesorica, mentorica in literarna svetovalka pri JSKD, naredila izbor najboljših besedil osmih avtorjev in avtoric. Vsi finalisti so bili 13. novembra 2015 povabljeni na Bled, kjer je v organizaciji Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in njegove Območne izpostave Radovljica potekalo državno srečanje z naslovom V zavetju besede 2015. Srečanje se je začelo z literarno delavnico V osvobojenem ritmu besed, ki jo je vodila državna selektorica, sledil je ogled kulturnih zanimivosti kraja in okolice, zvečer pa so se izbrani avtorji in avtorice predstavili na osrednjem literarnem večeru z naslovom V koraku spomini, v laseh nebo v Knjižnici Blaža Kumerdeja, kjer je organizator podelil tudi nagrado za najboljšo samozaložniško knjigo, izdano v letu 2014. Člana žirije, pisatelj Goran Gluvić in mag. Barbara Rigler, samostojna svetovalka JSKD za literaturo, sta izbrala roman Ko zacvetijo lilije Gregorja Božiča.
Državno srečanje je bilo posvečeno spominu na slovenskega pisatelja Toneta Svetine, ki je večino življenja preživel na Bledu, kjer se je tudi rodil, ob njegovi 90. obletnici rojstva.
Izbrana besedila z vseh šestih regijskih srečanj so tokrat objavljena v pričujočem zborniku, v elektronski obliki pa tudi v spletni reviji Locutio.