RAZPIS SREDNJEŠOLSKEGA NATEČAJA ZA NAJBOLJŠI HAIKU
SEDMI NATEČAJ V SLOVENSKEM JEZIKU IN
ŠESTI NATEČAJ V ANGLEŠKEM JEZIKU
Gimnazija Vič Ljubljana in Cankarjev dom razpisujeta srednješolski natečaj za najboljši haiku v slovenskem in angleškem jeziku
Pogoji natečaja:
Dijaki lahko sodelujejo na obeh natečajih, vendar morajo biti haikuji za vsak natečaj originalni (nekdo, ki sodeluje na natečaju v slovenskem jeziku, ne more hkrati sodelovati s prevodi na natečaju v angleškem jeziku ali obratno).
Posameznik lahko pošlje največ pet še neobjavljenih haikujev. Oblika pesmi - trije verzi (po 5, 7, 5 zlogov) je priporočljiva, ni pa obvezna. Tematika je svobodna: trenutek, “slika”, podoba iz življenja srednješolcev, narave ali drugo ...
Izbrane haikuje naj šole, učitelji ali dijaki sami pošljejo v štirih enakih izvodih (na listih A4 formata) označenih s šifro, najkasneje do 15. decembra 2006 na naslov:
Gimnazija Vič Ljubljana
Tržaška cesta 72
1000 Ljubljana
s pripisom “za haiku natečaj - slov. (ali - ang.)”.
V pošiljki naj bo tudi zaprta kuverta, v kateri naj bo peta kopija (tudi na listu A4) z naslednjimi podatki o avtorju: šifra, ime in priimek, datum rojstva, razred, ime in priimek mentorja/mentorice, šola in naslov šole, E-naslov (če dijak nima svojega e-naslova, naj napiše e-naslov šole).
V pošiljki naj bo tudi kuverta z znamko in naslovom, na katerega bomo poslali obvestilo o izidu natečaja in datumu zaključne prireditve. Če haikuje pošiljate za cel razred ali za celo šolo, zadostuje ena kuverta za vse. Zaključna prireditev, recital in podelitev priznanj ter nagrad bo potekala v Cankarjevem domu v okviru prireditve Transgeneracije 2007.
Udeleženci natečaja se odpovejo materialnim pravicam, to pomeni, da ne bodo dobili honorarja za objavo pesmi v zborniku. Seveda pa obdržijo vse avtorske in moralne pravice.
Strokovna žirija bo podelila več nagrad. V posebni zbirki bodo poleg nagrajenih objavljeni tudi vsi dobri haikuji vseh udeležencev natečaja.
Vabila za zaključno prireditev, na kateri bomo razglasili najboljše, predstavili zbornik in podelili nagrade, bomo udeležencem poslali do konca februarja 2007.
Za tiste, ki bi radi zvedeli več o pisanju in zakonitostih haikuja, priporočamo 20.-21. številko revije Apokalipsa, kjer je poleg teoretičnih besedil tudi izbor japonskih, slovenskih in drugih svetovno znanih haiku pesnikov. Predvsem pa priporočamo številke revije "Slovenščina v šoli" 2/3 in 5/6 iz leta 2003, kjer sta članka o pisanju haikuja. Nekaj podatkov o haikju in dosedanjih nagrajencih je tudi na spletni strani Gimnazije Vič: http://www.gimvic.org/dogodki/
Vsako leto, med poslanimi haikuji, odkrijemo nekaj plagiatov. Nekateri so tako naivni, da pošljejo nagrajene haikuje s prejšnjih natečajev. Drugi so bolj zviti in poiščejo haikuje na internetu ali jih celo prevedejo iz angleščine. Prosim mentorice in mentorje, da opozorijo dijake, da je takšno početje neetično in nezakonito.
Z razpisom natečaja želimo spodbuditi pesniško ustvarjalnost srednješolske mladine in jim dati možnost medsebojnega spoznavanja in javnega predstavljanja.
Za kakršnekoli dodatne informacije o natečaju, pisanju haikujev (seveda so dobrodošli tudi vaši predlogi), lahko pišete na naslov:
edin.saracevic@guest.arnes.si