ZBORNIK O SKUPNOSTI ŠTUDENTOV 1968- 74 JE NASTAJAL DVE LETI
Zbornik o SŠ 1968 – 1974 je nastajal dve leti. Prvi sestanek iniciativnega uredniškega odbora je bil 12. oktobra 2022 na pobudo Lenarta Šetinca. Februarja 2023 je bila objavljena informacija o pripravi zbornika s povabilom za sodelovanje nekdanjim aktivistom SŠ in drugim zainteresiranim avtorjem v on-line reviji Locutio, aprila pa še v Sobotni prilogi Dela. Uredniški odbor je veliko nekdanjih aktivistov SŠ povabil k sodelovanju tudi osebno ter jim predlagal temo. Prvi tekst je prišel iz Hrvaške od hrvaškega in slovenskega pisatelja Božidarja Brezinščaka Bagole s poetičnim naslovom »Ljubljana v liričnem zanosu (1968 – 1974)«. Kmalu so svoje prispevke poslali Srečo Zakrajšek o bojkotu predavanj na FNT-kemija, nekdanji »glavni pravnik SŠ LVZ« Andrej Berden, nekdanji študentski poslanec Janez Švajncer, zdravnik Marjan Hrušovar in drugi. Vedeli smo, da smo na pravi poti.
Uredniški odbor je prispevke, ki jih je prejel za zbornik, sproti objavljal v reviji Locutio. Tako so lahko avtorji spremljali tudi, kar so pisali drugi. To se je izkazalo za koristno, saj so se teksti dopolnjevali in iz meseca v mesec je bilo manj »škrbin« oziroma neobdelanih tem. Mnogi so na osnovi podatkov iz prispevkov drugih avtorjev svoje prispevke dopolnili.
Uredniški odbor je pripravil tudi dve srečanji z avtorji – junija 2023 in junija 2024. Na njih je uredniški odbor opozarjal na še neobdelane teme, avtorji pa so se lahko usklajevali, izmenjavali informacije in se opozarjali na novo najdene dokumente in druge vire. Uredniški odbor se je do zaključka redakcije zbornika sestal 16 krat (enkrat v Mariboru, sicer v Ljubljani). Člani uredniškega odbora so opravili »nešteto« konzultacij z avtorji. Tako se prispevki, ki so zajeli vsa področja delovanja SŠ, niso preveč podvajali in uredniški odbor ni imel več težkega dela. V zbornik je uvrstil prispevke čisto vseh avtorjev, ki so se odzvali vabilu. Niso pa v zborniku vsi prispevki vseh avtorjev. V nekaj prispevkov, ki so bili napisani zgolj po spominu, so se prikradle netočne navedbe, ki so se kosale s podatki podkrepljenimi s pisnimi viri v drugih prispevkih. V nekaj primerih so se avtorjem, morda celo nehote, v prispevek o življenju in druženjih v mladosti pred več kot 50 leti prikradle navedbe o drugih, ki bi jih lahko razžalile ali morda celo povzročile nepotrebne spore.
V zbornik je bilo mogoče uvrstiti samo prispevke, ki so jih avtorji poslali do prvih dni septembra 2024. Do takrat nekaj napovedanih in dogovorjenih prispevkov ni bilo, kar pa ni takšen problem, kot je videti na prvi pogled. Celoten projekt zbiranja prispevkov za zgodovino SŠ je namreč zasnovan tako, da bo revija Locutio ohranila rubriko o SŠ in v njej še naprej objavljala prispevke o SŠ in odmeve na zbornik.
Po zaključku redakcije zbornika čakajo uredniški odbor še aktivnosti za njegov tisk, promocijo, prodajo in za »zaprtje finančne konstrukcije«, pri čemer mu bodo stali ob strani Študentska organizacija Slovenije in sponzorji. Največje breme pri tem delu bo padlo na ramena koordinatorja in vodje projekta Lenarta Šetinca in na glavnega založnika zbornika Kulturno društvo Mariborska literarna družba na čelu z Marjanom Pungartnikom. Največji prispevek k izidu zbornika pa so dali avtorji in člani uredniškega odbora, ki so se vsi odrekli honorarjem oziroma plačilu za opravljano delo.
V času priprave zbornika so avtorji in drugi nekdanji aktivisti SŠ v svojih osebnih arhivih našli dokumente SŠ, ki so veljali že za izgubljene. Uredniški odbor si jih bo prizadeval zbrati in predati Arhivu Slovenije.