Znašel sem se v tujini in brez svoje knjižnice. V njej je tudi Antologija ruske poezije 20. stoletja, ki jo je leta 1990 izdala Cankarjeva založba v Ljubljani. Potreboval sem avtorje, ki jih je slovenski sestavljalec (Tone Pavček) izbral. Pričakoval sem, da jih bom našel v Cobiss. Pa jih nisem, čeprav bi skoraj pričakoval – saj sem jih našel za mnoge zbornike. A Cobiss je včasih tudi luknjast (sploh kar zadeva revijalne objave, jugoslavistiko in tudi rusistiko za knjige, ki so v skladiščih ostale neobdelane) in tudi v tem primeru je katalogizator najbrž presodil, da izbranih avtorjev ni potrebno navesti. Rekel sem si – če jih je Cobiss težko, ni meni. Pa jih navajam v tem zapisu:
Vladimir Solovjev (Владимир Соловьев), Innokentij Annenski (Иннокентий Фёдорович Анненский), Fjodor Sologub (Фёдор Сологуб), Vjačeslav Ivanov (Вячеслав Иванов), Zinaida Gippius (Зинаида Гиппиус), Konstantin Balmont (Константин Бальмонт), Valerij Brjusov (Валерий Яковлевич Брюсов), Ivan Bunin (Иван Алексеевич Бунин), Maksimilijan Vološin (Максимилиан Александрович Волошин), Andrej Beli (Андрей Белый), Aleksander Blok (Александр Александрович Блок), Velimir Hlebnikov (Велимир Хлебников), Nikolaj Gumiljov (Николай Степанович Гумилёв), Nikolaj Kljujev (Николай Алексеевич Клюев), Osip Mandelštam (Осип Мандельштам), Vladislav Hodasevič (Владислав Фелицианович Ходасевич), Anna Ahmatova (Анна Андреевна Ахматова), Igor Severjanin (Игорь Северянин), Vladimir Majakovski (Владимир Владимирович Маяковский), Boris Pasternak (Борис Леонидович Пастернак), Marina Cvetajeva (Марина Ивановна Цветаева), Georgij Ivanov (Георгий Владимирович Иванов),Sergej Jesenin (Сергей Александрович Есенин), Eduard Bagricki (Эдуард Георгиевич Багрицкий), Nikolaj Tihonov (Николай Семёнович Тихонов), Nikolaj Zabolocki (Николай Заболоцкий), Daniil Harms (Даниил Иванович Хармс), Leonid Martinov (Леонид Мартынов), Varlam Šalamov (Варлам Тихонович Шаламов), Arsenij Tarkovski (Арсений Александрович Тарковский), Marija Petrovih (Мария Сергеевна Петровых), Aleksander Tvardovski (Александр Трифонович Твардовский), Vadim Šefner Вадим Сергеевич Шефнер (), Boris Slucki (Борис Слуцкий), David Samojlov (Давид Самойлов), Jurij Levitanski (Юрий Давидович Левитанский), Jevgenij Vinokurov (Евгений Михайлович Винокуров), Gleb Gorbovski (Глеб Яковлевич Горбовский), Robert Roždestvenski (Роберт Иванович Рождественский), Andrej Voznesenski (Андрей Андреевич Вознесенский), Jevgenij Jevtušenko (Евгений Александрович Евтушенко), Gennadij Ajgi (Геннадий Айги), Aleksander Kušner (Александр Семёнович Кушнер), Viktor Sosnora (Ви́ктор Алекса́ндрович Сосно́ра), Bella Ahmadulina (Белла Ахатовна Ахмадулина), Junna Moric (Юнна Петровна Мориц) in Josif Brodski (Иосиф Александрович Бродский).
Najbrž si moramo pomagati sami. Verjetno je nujna kakšna nevladna internetna stran za knjige, ki jih imajo ljudje v svojih knjižnicah, niso pa v javnih knjižnicah, in zlasti za revialne objave, kar je morda najšibkejša točka Cobiss nasploh. Nekaj pokriva digitalna biblioteka, pa seveda ne vsega. Cobiss ni sposoben slediti online objavam. Namesto da bi omogočil samokatalogizacijo, vztrajajo on in knjižnice pri z njihove strani kvalificiranih katalogizatorjih. Ah, saj je enako tudi z digitalizacijo knjižničnega gradiva. S takšno taktiko hoče sicer reven knjižnični sistem izsesati kakšen denar iz beraškega proračuna za kulturo, a to dolgoročno pelje v slepo ulico.