REZULTATI NATEČAJA REVIJE MENTOR ZA NAJBOLJŠA LITERARNA GLASILA, ZBORNIKE IN KNJIGE S PRISPEVKI OSNOVNOŠOLSKIH AVTORJEV
Na natečaj revije Mentor je letos prispelo 89 publikacij s prispevki osnovnošolskih avtorjev, največ iz osnovnih šol, dve z območnih izpostav Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in ena iz vzgojnega doma.
Žirija, ki sta jo sestavljala profesorja Miha Mohor in Dragica Breskvar, je med poslanimi glasili, zbirkami in samostojnimi knjigami izbrala šest publikacij za nagrado, še deset pa za posebno pohvalo.
Posebej velja poudariti, da so vse poslane publikacije kakovostne in da odražajo sodobno delo pri pouku. Z njimi se kar nekaj šol povezuje v medšolske, državne, celo mednarodne projekte (naj posebej izpostavimo večletni prevajalski projekt OŠ Kapela, ki ga vodi Živana Safran), nekaj je dvo- ali celo večjezičnih, eno glasilo (Flashback) je v celoti napisano v angleščini (OŠ Jožeta Hudalesa, ureja ga Aleksandra Žnuderl), kar kaže na dobro poznavanje tujih jezikov že v osnovni šoli.
Težava pri pošiljanju publikacij na razpis revije Mentor je bila samo ena: mlada uredništva in njihovi mentorji so spregledali pridevnik »literarni«.
NAGRAJENA GLASILA
OŠ Košana, mentorica Cecilija Pavlovič Dvanajst unikatnih avtorskih domišljijskih slikanic učencev 1. in 2. razreda z izvirnimi ilustracijami, skrbno urejenih.
OŠ Franceta Bevka Tolmin, mentor Jože Štucin Nagrada za natečaj za osnovnošolski haiku, večletno »pionirsko« delo na tem področju, v katerem sodelujejo vse slovenske šole pa tudi že nekatere tuje.
Dve zbirki haikujev s slovenskih osnovnih šol (Dajte nam danes naš vsakdanji mir; Haiku. Hajaku. Haikik. Haki. Hak. Ljudje smo svobodni)
OŠ Simona Jenka Kranj, mentorica Andreja Molan Glasilo Vaje: tematsko glasilo, posvečeno »sreči«, o kateri so pisali vsi – od prvošolčkov do devetošolcev, ampak na poseben način. Najmlajši so prispevali nadnaslove (»Sreča je, da pada sneg.«, »Sreča je, ko dobiš poljubček«, s katerimi so začeli novo temo), starejši so o tem pisali literarne prispevke vseh zvrsti.
OI JSKD Mozirje, izdajateljica Ivana Žvipelj Glasilo Studenček
Dobro urejeno »medšolsko« glasilo z izbranimi literarnimi besedili vseh zvrsti.
OŠ Dušana Muniha Most na Soči, več mentorjev Glasilo Mišelovka 1 in razredna povest Radovedni medved Polde
Nagrada za literarno dejavnost na šoli: za dobro literarno glasilo in razredno povest. Skrbno tematsko urejeno (lastno ustvarjanje, interpretacije, itn.), dobri literarni prispevki, posebej poezija.
OŠ Jurovski Dol, mentorica Vlasta Kavran Glasilo Šolski žarek: žanrsko in tematsko pestro literarno glasilo, poleg poezije in spisov objavljena tudi dramska besedila, otroški eseji itn., skrbno urejeno in dobro oblikovano.
POHVALJENA GLASILA
Zaradi izvirnosti in pestrosti otroških literarnih prispevkov, pozitivnih vplivov šole in dobrega uredniškega koncepta izrekamo pohvalo še naslednjim 10 glasilom:
OŠ Tabor Logatec, mentorica Barbara Facija Glasilo Žvrgolač
Dobro urejeno tematsko literarno glasilo, posvečeno stereotipom, rasizmu in diskriminaciji.
OŠ Mirna Peč, mentor Matej Burger Spletno Glasilo Prvi koraki
Vsebinsko bogato spletno glasilo z močnim poudarkom na literaturi.
OŠ Pivka, mentorica Bojana Božič Glasilo Krpanove sledi
Zvrstno pestro, lepo urejeno literarno glasilo z dobrimi prispevki.
OŠ Antona Globočnika Postojna, mentorica Martina Kuzman Iz Postojne do Črnega morja
Skupinsko domišljijsko potovanje, dobro ilustrirano.
OŠ Mirana Vilharja Postojna, mentorica Magdalena Svetina Terčon Čudežno potovanje
Domišljijska zgodba v verzih z izvirnimi ilustracijami v slovenskem jeziku in angleškem prevodu kot rezultat sodelovanja treh krožkov – literarnega, likovnega in prevajalskega.
OŠ Primoža Trubarja, PŠ Rečica, mentorica Dragica Radojevič Začarani žrebec najde prijatelja
Domišljijska zgodba več otrok z otroškimi ilustracijami.
VIZ II. OŠ Rogaška Slatina, mentorica Matejka Tirgušek Blaž Pažon: Nova ribica v šoli
Dobra avtorska slikanica, ki so jo ilustrirali avtorjevi sošolci.
POŠ Rovtarske Žibrše, več mentorjev Drobtinice s planin
Duhoviti, igrivi literarni glasili na temo barv in številk.
OŠ XIV. divizije Senovo, mentorica Simona Šoštar Glasilo Utrinki (dobro literarno tematsko glasilo, posvečeno raziskovanju vesolja)
Vzgojni dom Veržej, mentorica Kamila Kramarič Glasilo Razmišljanja
Dobro glasilo, zvrstno raznoliko, v ospredju socializacija, teme o zaupanju, ljubezni, prijateljstvu.