RAZPIS ZA PRAVLJICO NA TEMO MILENIJSKIH RAZVOJNIH CILJEV
Pravljice nas že od malega učijo, da bo na svetu, prepletenim tako z dobrimi kot s slabimi silami, vedno zmagala pravica. Dobro bo zato nagrajeno, slabo pa kaznovano. Kaj pa, če za devetimi gorami in devetimi vodami ni vse tako, kot bi moralo biti? Če je hrabrih princev premalo, revnih in lačnih ljudi pa preveč? Če se zla ne da odpraviti s čarobno palčko?
Društvo za Združene narode za Slovenijo razpisuje natečaj za pravljico na temo milenijskih razvojnih ciljev (MRC). Milenijski razvojni cilji so del Milenijske deklaracije, ki so jo na prelomu tisočletja na pobudo Organizacije združenih narodov sprejeli voditelji 189 držav. MRC, ki vključujejo boj proti skrajni revščini in nalezljivim boleznim, zmanjševanje umrljivosti otrok ter mater, zagotavljanje splošnega dostopa do izobrazbe in enakopravnost med spoloma, naj bi dosegli do leta 2015.
V Društvu za Združene narode za Slovenijo smo si v letu 2009 v okviru milenijske kampanje zadali nalogo širjenja vesti o Milenijski deklaraciji in MRC. Povečanje splošnega zavedanja o perečih problemih, ki so vsakdanjik večine prebivalcev držav v razvoju, je prvi, a nujen, korak na poti k doseganju teh ciljev. V okviru društva smo že pripravili informativno brošuro na to tematiko in delavnice, ki jih bomo izvajali po slovenskih osnovnih šolah. Ker pa se zavedamo, da je z izobraževanjem o MRC najbolje začeti že pri najmlajših, smo se odločili razpisati tudi natečaj za pravljico. Prav pravljice so te, ki lahko otroku na prijazen način predstavijo problematiko dobrega in slabega na svetu. Na tej točki se obračamo na vas, vašo domišljijo in spretno roko, da nam v milenijski kampanji priskočite na pomoč ter napišete pravljico.
Naš namen ni, da bi s pravljico otroke obremenjevali z natančnimi podatki o Milenijski deklaraciji in delovanju OZN. S pravljicami želimo otrokom v Sloveniji predstaviti, da obstaja tudi temnejša podoba sveta, da obstajajo otroci, ki še nikoli v življenju niso v rokah držali prave žoge, da je šolanje za nekatere prestiž in ne »nujno zlo«, da je mnogo otrok zaradi nalezljivih bolezni ostalo brez staršev ipd. Pravljica bi na primer lahko govorila o malgaški siroti Tadisu, čigar mama je že kmalu po rojstvu umrla za malarijo. Prebrisani fantek, ki je, čeprav ni nikoli hodil v šolo, s svojo iznajdljivostjo za domačo vas izboril vodno črpalko od lokalnega bogataša. Tem za dobro pravljico je veliko, milenijski razvojni cilji pa naj bodo vaša opora in navdih v iskanju tiste prave zgodbe.
Razpisni pogoji:
Avtorji morajo biti starejši od 15 let.
Pravljica v slovenskem jeziku naj obsega največ 2000 besed.
Pravljica mora biti še neobjavljena.
Ker je natečaj anonimen, naj se avtorji pod svoje delo podpišejo s šifro; v dodatni kuverti ali priponki v e-mailu pa poleg šifre posredujejo še svoje podatke (ime, domač naslov, telefonsko številko, e-mail, letnico rojstva).
Avtorji naj delo pošljejo v tipkani obliki, izjemoma tudi v čitljivem rokopisu.
Avtorji za morebitno objavo odstopijo vse poslane prispevke brezplačno. Zmagovalne pravljice bodo objavljene na spletni strani milenijske kampanje Društva za ZN za Slovenijo (www.milenijski-cilji.si) in v posebni brošuri z milenijskimi pravljicami, ki bo izdana kasneje (v načinu in obsegu, ki bo ustrezal finančnim zmožnostim prirediteljev).
Rokopisov ne vračamo.
Komisija v sestavi Tatjana Logaj (profesorica slovenščine na Gimnaziji Litija), Barbara Pust (pisateljica, pravljičarka), Ana Podgornik (predstavnica društva UNAS, prozaistka, pesnica in avtorica že več nagrajenih pravljic) bo izbrala tri najboljše pravljice, ki bodo prejele tudi denarne nagrade; in sicer: prvonagrajena bo prejela 100€, drugonagrajena 60€, tretjenagrajena pa 40€. Komisija bo poleg treh nagrajenih izmed poslanih pravljic izbrala še do deset dodatnih, ki bodo objavljene na spletni strani in v brošuri. Vsi avtorji objavljenih pravljic bodo prejeli enoletno članstvo v Društvu za Združene narode za Slovenijo.
Pravljice sprejemamo do 31. decembra 2009 na naslov Društvo za Združene narode, Cankarjeva 1/II, 1000 Ljubljana ali na e-mail naslov unaslovenia@gmail.com, s pripisom »Pravljica MRC«.
Društvo za Združene narode za Slovenijo
Koristne informacije:
Milenijski razvojni cilji so naslednji:
1. Izkoreniniti skrajno revščino in lakoto
2. Doseči univerzalno osnovnošolsko izobrazbo
3. Zagotoviti enakost med spoloma in opolnomočiti ženske
4. Zmanjšati smrtnost otrok
5. Izboljšati zdravje mater (zmanjšati umrljivost pri porodu, izboljšati reproduktivno zdravje)
6. Boj proti virusu HIV in AIDS-u, malariji in drugim boleznim
7. Zagotoviti okoljsko trajnost (ohranjati biološko raznovrstnost, vsem omogočiti dostop do pitne vode in ustreznih sanitarij)
8. Vzpostaviti globalno partnerstvo za razvoj