RECEPT Sok ene limone- za okus
Ena žlička ruma- za moč
En liter jabolčnega soka- vitamini
Ena žlica sladkorja- za razum
Vse dobro premešaš in po majhnih požirkih spiješ,
da postaneš neustrašen gusar!
I. PRIZOR
Vsi lutkarji so oblečeni v gusarje. Prvi nosi zastavo, druga dva neseta zaklad, ostali pa peljejo ugrabljene morske deklice. Vsi pojejo in gredo na ladjo.
Mi smo strašni gusarji,
pravi morski smo prijatelji,
ko zastavo dvignemo,
vse od nas beži.
Ko pridejo na ladjo, dvignejo zastavo in igra se prične z lutkami.
KAPITAN KLJUKA: (drži sabljo v zrak): Gusarji, kdo smo mi?
VSI: (v zboru odgovarjajo, samo en gusar pa se izmika in menca): Strašni gusarji, kapitan!
KAPITAN KLJUKA: Kdo smo mi?
VSI: (razen enega gusarja, ki zopet menca): Pravi morski prijatelji!
KAPITAN KLJUKA: In kakšni smo?
VSI: Da vse od nas beži (vsi planejo v krohot razen enega gusarja, ki se drži postrani)!
KAPITAN KLJUKA: Zagrabite to našo milo jero in naredimo iz njega gusarja!
VSI: (ga zgrabijo in ga mikastijo, gusar Mišek pa se izogiba in brani): Bums po tebi, še bums po tebi, da postaneš pravi, strašni gusar.
MORSKE DEKLICE: Pustite ga na miru, saj vidite, da joče.
MORKA KOST: Kaj, joče se!
MORSKA MAČKA: Ha, ha, hočeš robček, da ti obrišem nosek!
SIDRO: Le kaj bomo z njim?
BERTO: V morje ga vrzimo!
HOBOTNICA: Naj lepo plava za našo ladjo!
MORSKI PES: Če ga vržemo v morje, ga požrejo morski psi.
MORSKE DEKLICE: Pustite, nikar, pustite ga!
MORSKA KOST: Že vem kaj bomo naredili!
MORSKA MAČKA: Kaj, daj povej!
MORSKA KOST: Naj bo naš kuhar!
VSI: Tako, naj bo naš kuhar, kuharja tako ali tako nimamo.
SIDRO: Pa saj ne zna kuhati.
BERTO: Noben gusar ne zna kuhati.
HOBOTNICA: Pa saj on ni pravi gusar.
MORSKI PES: Noče biti morski ropar.
KAPITAN KLJUKA: Boš naš kuhar ali pa te vržemo v morje in naj te požrejo morski psi.
MIŠEK: (pogleda deklice, ki mu prikimavajo): Dobro, postanem vaš kuhar!
KAPITAN KLJUKA: Toda, če ne boš kuhal dobro in če ne bo vsak dan mesa, te pokončamo!
MIŠEK: Vse obljubim, vse obljubim, samo pustite me!
KAPITAN KLJUKA: Ti, gusar Mišek kuhat, vi gusarji pospravite naš zaklad, morske deklice pa privežite k jamborom.
1. DEKLICA: Pustite nas grdobe pri miru.
2. DEKLICA: Da se me ne dotakneš s temi umazanimi rokami.
3. DEKLICA: Fuj, grdobe kosmate!
Gusarji se prestrašijo in stopijo vstran. Zapojejo svojo slavno gusarsko pesem.
II. PRIZOR
Gusarji odidejo, na palubi ostanejo samo dobri gusar Mišek in tri ugrabljene deklice. Gusar joče, deklice pa ga tolažijo.
1. DEKLICA: Nikar ne jokaj!
2. DEKLICA: Me te naučimo kuhati!
3. DEKLICA: Ti pa nas boš rešil in nas spustil na prostost.
MIŠEK: Ve me naučite (plane v jok)!
1. DEKLICA: Zakaj se spet jočeš?
MIŠEK: Kako vas naj rešim, saj vidite kako so gusarji nevarni, strašni in vsi imajo ostre sablje!
2. DEKLICA: Nič ne maraj, saj se bomo že česa domislili!
3. DEKLICA: Nekaj nam že pade na pamet.
MIŠEK: In kaj jim naj skuham?
1. DEKLICA: Pripravi jim gusarski napitek!
2. DEKLICA: Da postanejo malo mehkejši.
3. DEKLICA: Morda se potem, ko bomo imeli več časa, še kaj domislimo.
1. DEKLICA: Vzami lonec in kuhalnico, da boš vse dobro premešal.
MIŠEK: Že iščem (tolče s kuhalnico po loncu).
2 DEKLICA: Tako, sedaj pa naprej. Dobro poslušaj.
3. DEKLICA: Vzemi 1 limono in jo stisni v lonec. To bo za okus.
MIŠEK: (vse kar mu naročijo naredi): Seveda, že iščem, tukaj, tako, samo še stisnem jo.
1. DEKLICA: Vlij v lonec skodelico ruma. To bo za moč.
MIŠEK: Kaj bom vlival samo skodelico, vlijem kar celo steklenico, saj vidite koliko jih je, za vsakega en lonček.
2. DEKLICA: Poišči, če imate kaj jabolčnega soka in dodaj en liter, da bodo imeli dovolj vitaminov. .
MIŠEK: Že imam!
3. DELICA: Tako, sedaj pa moraš dodati le še sladkor, za razum, da bodo prišli k pameti.
MIŠEK: (vsuje sladkor in meša): Sedaj pa imam vse pripravljeno. Jih pokličem (kliče gusarje na napitek)!
III. PRIZOR
Gusar MIŠEK: pokliče gusarje na napitek. Gusarji se sabljajo in z velikim hrupom pridejo na palubo ladje. Pojejo si gusarsko pesem.
KAPITAN KLJUKA: Stojte gusarji, takoj se ustavite! MIŠEK:- Pišek nas je klical, pripravil nam je napitek.
MORSKA KOST: In če napitek ni okusen, ga pokončamo!
SIDRO: Vržemo ga v morje, kot smo se dogovorili!
MORSKA MAČKA: Naj ga v morju požrejo morski psi, saj ni noben gusar.
BERTO: Strašni gusarji, strah in trepet morja, nehajte govoriti. Poskusimo kaj nam je naše dobro srce pripravilo.
HOBOTNICA: Tako je poskusimo, če je napitek tako dober, kot je dobro njegovo zlato srce.
MORSKI PES: MIŠEK: Pišek, zlato naše, daj sem, kar si pripravil, če ne te preizkusim s svojo sabljo.
MIŠEK: (prinese lonec in da vsakemu v pokušino): Pijte po malem in okušajte, da se vaša hudobna srca ohladijo in omehčajo.
KAPITAN KLJUKA: Kaj to slišim, kaj govoriš?
MIŠEK: Nič drugega, kot pijte strašni neustrašni gusarji.
MORSKA KOST: Daj sem, da prvi poskusim, kaj si pripravil. Mmmm, hmmm!
Vsi poskušajo drug za drugim, vsem je zelo dobro in hočejo še več.
SIDRO: Daj meni poln lonček, kaj toliko cincaš.
MIŠEK: Saj vidiš,veliko vas je in mora biti dovolj za vse, ne pa samo zate.
MORSKA MAČKA: Mmm, daj mi še, kako mi paše, to je za moj želodček!
BERTO: Mmm, kako je dobro. Ne bomo te vrgli v morje, ne bomo!
HOBOTNICA: (pije): Ne damo te morskim psom. Ti si naš najboljši kuhar na svetu.
MORSKI PES: Ko prodamo zaklad, ko prodamo naše morske deklice, bomo najbogatejši na svetu. Kupimo si cel otok.
KAPITAN KLJUKA: Postavimo si grad in bomo najhudobnejši in najstrašnejši gusarji na svetu.
MORSKA KOST: Vse ladje, ki bodo plule mimo, jih oropamo in jim zaplenimo vse zaklade.
SIDRO: Tebe pa postavimo za glavnega kuharja.
MORSKA MAČKA: Nalij mi še te dobrote, da se okrepčam.
BERTO: Zapojmo gusarji, polni smo moči, super napitek.
HOBOTNICA: Dragi, hudobni gusarji, kaj ne bi šli malo počivat, jaz sem tako utrujen!?
Vsi gusarji začnejo na veliko zehati in se naslanjati.
MORSKI PES: Odpočijmo si malo, zaspimo. Ti Mišek Pišek pa pripravi še več tega čudovitega napitka.
Gusarji zaspijo. Mišek jih z mečem pika in preizkuša, če so vsi zaspali.
MIŠEK: Drage morske deklice, vsi so zaspali, hvala vam, toda kaj bomo potem, ko se zbudijo.
1. DEKLICA: Naj te ne bo strah, jaz sem deklica miru, in če ne bom na prostosti, na svetu ne bo več miru.
2. DEKLICA: Jaz sem deklica sreče, če ne bom na prostosti, na svetu ne bo več sreče.
3. DEKLICA: Jaz sem deklica veselja in če ne bom na prostosti, nihče na svetu ne bo več vesel.
MIŠEK: Ojoj, joj. Kaj naj storim. Tako se bojim gusarjev.
1. DEKLICA: Nič se jih ne boj.
2. DEKLICA: Poglej, naredil si jim napitek in so vsi trdno zaspali.
3. DEKLICA: Ti pa nas moraš rešiti ujetništva.
1. DEKLICA: Naredimo načrt, kako nas rešiš!
2. DEKLICA: Poboljšajmo vse hudobne gusarje.
3. DEKLICA: Sedaj pa dobro poslušaj. Poberi vsem gusarjem sablje in jih zaveži.
MIŠEK: Seveda, takoj storim (jih zveže in pobere sablje).
1. DEKLICA: Odveži nas, ter nas reši.
Mišek jih odveže in jih spusti na prostost. Vse deklice ga objamejo in vsi štirje zaplešejo in si prepevajo.
VSE DEKLICE: Spustiš nas na svobodo.
MIŠEK: Seveda vas spustim, vse naredim kar želite.
IV. PRIZOR
Gusarji se začnejo prebujati in so strašno jezni, ker so zvezani, nato pa še ugotovijo, da nimajo sabelj.
KAPITAN KLJUKA: Takoj nas odveži in nas spusti.
MIŠEK: Še na misel mi ne pride.
MORSKA KOST: Lahko boš zopet gusar, če nas rešiš.
MIŠEK: Še na misel mi ne pride.
SIDRO: Spusti nas, pa ti ne bo treba kuhati.
MIŠEK: Nič ne bo iz tega.
MORSKA MAČKA: Če nas izpustiš ti damo zaklad.
MIŠEK: Nič ne bo iz tega.
BERTO: Kaj pa želiš?
1. DEKLICA: Da postanete dobri, da zavlada mir med vami in da nikomur ne storite nič hudega.
3. DEKLICA: Da postanete veseli, da ne boste hudobni in prepevate samo vesele pesmi.
2. DEKLICA: Da podarite zaklad revnim, da bodo imeli vsi otroci srečno življenje.
HOBOTNICA: Naj vam bo, samo spustite nas.
MIŠEK: In kako vam naj verjamem, da bo tako in da deklice spustimo?
MORSKI PES: Jaz sem najstarejši gusar, zato obljubim, da se poboljšamo.
KAPITAN KLJUKA: Tudi jaz obljubim v imenu vseh gusarjev, da bomo sedaj najboljši gusarji, da bomo pomagali vsem, ki so v stiski.
MIŠEK: No, če je tako pa vas izpustim (jih odveže).
MORSKE DEKLICE: No, pa da ne pozabite na nas, da ne pozabite, da je na svetu najpomembnejši MIR, VESELJE in SREČA.
VSI GUSARJI: Od sedaj naprej postanemo dobri gusarji.
Vsi skupaj zapojejo!
Mi smo dobri gusarji,
pravi najboljši prijatelji,
ko zastavo dvignemo,
veselje, mir in sreča z nami je.