Poletna literarna šola Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti ima za seboj že tri desetletja uspešnega dela. Gre za seminar in delavnico hkrati, ki predstavlja nove literarne poti v slovenski literaturi, se ukvarja z vprašanji literarne in bibliotekarske vede pa tudi z veščinami pisanja, interpretacije umetnostnih besedil in nastopanja. Namenjena je širokemu krogu ljubiteljev literature – tistim, ki se z njo ukvarjajo poklicno (učitelji – mentorji šolskih glasil, literarnih krožkov, bralnih značk; šolski in splošni knjižničarji itn.), pa tudi ustvarjalcem vseh generacij.
TEME
Barbara Korun: KOT DA ME NI (predavanje)
Najnovejša slovenska poezija v zbirkah, izdanih v letu 2007.
IZREČENO IN NEIZREČENO V POEZIJI (delavnica)
Kaj je dobro izreči in kaj ne v okviru izpovednosti? Kako deluje neizpovedljivo?
Barbara Korun, profesorica, pesnica in pisateljica, lektorica v SNG Drama
Irena Samide: MUZE SE MUZAJO (predavanje)
O razmerju med ustvarjalci in njihovimi muzami ter o vprašanju, kaj se zgodi, ko muza spregovori; kakšen je bil glas muz v preteklosti in kako zvenijo danes; razmislek o vlogi avtorjev in avtoric v institucionaliziranem kanonu.
AVTORICE IN NJIHOVA BESEDILA (delavnica)
- pogled nazaj (prve pesnice in pisateljice; problem vrednotenja);
- pogled od zunaj – pogled od znotraj (o zapeljevanju, nelagodju, vznesenosti, vznemirjenosti in še marsičem: delo z besedili sodobnih avtoric).
Irena Samide, profesorica, prevajalka, asistentka za novejšo nemško književnost na FF v Ljubljani
Tomaž Gubenšek: TEHNIKE GOVORA (delavnica)
(Sproščanje govornega aparata, dihanje, ogrevanje, vaje za artikulacijo, osnove slovenskega pravorečja, interpretacija literarnih besedil).
Tomaž Gubenšek, univerzitetni diplomirani igralec, docent za odrski govor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo; ukvarja se tudi z znanstvenim raziskovanjem gledališkega govora
David Bedrač: KRATKE IN DALJŠE PROZNE VRSTE (predavanje in delavnica)
Kaj je prozno besedilo? Katere prozne vrste je dobro poznati? Katere so v današnjem času še posebej zanimive in aktualne? Katere zakonitosti jih obvladujejo?
David Bedrač, profesor, pesnik, avtor priročnika o pisanju Brez uteži
Ana Perne: AKTUALNO GLEDALIŠKO UPRIZARJANJE MED TEMATIZACIJO POLITIČNEGA IN DRUŽBENO ANGAŽIRANOSTJO (predavanje in diskusija)
Predstavitev uprizoritvenega dogajanja na slovenskih gledaliških odrih ob osredotočenju na sklop izstopajočih pojavnosti v aktualnih režijskih oziroma ustvarjalnih pristopih. Na primerih nekaterih odmevnejših uprizoritev zadnjega časa pri nas (kot so denimo avtorske postavitve dramskih besedil režiserja Sebastijana Horvata) bo v razmislek ponujeno vprašanje o političnem in političnosti gledališča danes, v navezavi s tem pa podan vpogled v tematska polja, ki zaposlujejo teatrologe, in na drugi strani še v tista, na osnovi katerih svoje gledališke svetove gradijo dramski pisci. Prerez dogajanja bo na ta način dopolnjen s pregledom aktualnih pisav za in o gledališču oziroma (širše) uprizoritvenem področju. Predstavitev bo odprla diskusijo, ki se bo usmerila k raznolikim obstojem gledaliških zapisov.
Ana Perne, univerzitetna diplomirana dramaturginja, gledališka kritičarka in publicistka
Miha Mohor: MENTORSTVO MED DVEMA SKRAJNOSTMA: OD OBČUDOVANJA DO POLAŠČANJA (predavanje in delavnica)
Kaj je pravo mentorstvo mladim ustvarjalcem? Različne oblike in metode mentorskega dela z mladimi.
Miha Mohor, profesor, avtor in soavtor mnogih učbenikov, beril in strokovnih besedil za slovenski jezik, avtor knjige Glasovi mladih (o šolskih glasilih), ki bo izšla oktobra 2008 pri JSKD
VEČERNI GOSTJI
Meta Kušar, pesnica, esejistka, publicistka, avtorica petih pesniških zbirk (Madeira, 1993, Split Everything, 1997, Svila in lan, 1997, Ljubljana, 2004, Jaspis, 2008).
Vida Mokrin Pauer, pesnica, pisateljica, esejistka, avtorica desetih pesniških zbirk za odrasle in otroke (Mik, 1988, Pasti v slasti, 1992, Narcisa v vodi, Jezik v ušesu, 1991, Krili v kletki, 1997, Mačke so modre: za najstnike od 9 do tam okoli 120 let, 2000, Lesketanje k-res-nič-kam, 2002, Modrice, 2004, Poezija, 2005, Veselje: za otroke in odrasle, 2006, Upoštevaj kvante!, 2008; soavtorica dveh satiričnih pisemskih romanov (Trio Tripičje, 1997, Triritke: Spolitika, 1999).
STROŠKI
Šolnina za vse dni seminarja znaša 60 evrov, za posamezen dan pa 25 evrov. Sklad bo po prejemu prijavnice poslal udeležencem predračun s položnico. Šolnino je treba poravnati pred začetkom seminarja. Prijavnica je nepreklicna, šolnino povrnemo le na podlagi zdravniškega spričevala.
PODATKI O PRENOČIŠČIH
Prenočišča in prehrano smo rezervirali v hotelu Benda v Mozirju (Loke 33). Cena tridnevnega paketa – polpenzion – je 90 evrov v dvoposteljni sobi ter 114 evrov v enoposteljni. Storitve plačate na recepciji z gotovino ali naročilnico.
PRIJAVE
Prijavnice sprejemamo do 17. avgusta 2008 na naslov: Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD), Štefanova 5, 1000 Ljubljana (za poletno literarno šolo) ali po e-pošti: dragica.breskvar@jskd.si.
INFORMACIJE
Po telefonu: 01 2410 500 ali 041 281 956, po e-pošti: dragica.breskvar@jskd.si Spletna stran: www.jskd.si (literatura).
Vodja seminarja Dragica Breskvar, prof.
samostojna svetovalka JSKD za literarno dejavnost