(* 10. maj 1941, v tolminskih strminah v Zadlazu‑Čadrgu), Rodila se je očetu Ivanu Melincu in mami Neži, rojeni Leban. Hiša, v kateri so prebivali, jim je nato zgorela. Mati je ob tem izgubila za tiste čase vrednih dvanajst parov rjuh, ki jih je pritovorila čez lužo kot aleksandrinka, saj je službovala v Italiji in nato v Egiptu. Marijo je, staro le nekaj mesecev, iz ognja rešila vaščanka. Očeta so Italijani med vojno mobilizirali v italijansko vojsko v Bataglione speciale. Z mamo sta živeli borno in revno. Po vojni se je oče vrnil domov bolan. V Afriki je zbolel za hudo malarijo in pri 54-ih letih umrl. V osnovni šoli so jo očarali verzi Simona Gregorčiča. Po končani osemletki je odšla s trebuhom za kruhom – najprej na služenje k bogatim kmetom, nato se je zaposlila v tovarni volnenih izdelkov Bača Podbrdo in kasneje v tekstilni tovarni v Ajdovščini. Leta 1963 se je poročila ter odselila na Postojnsko in se zaposlila v tovarni Tomos v Senožečah. Vasica Brezje pod pobočji Nanosa je bila dom njej in njeni družini 56 let, ves ta čas pa je nenehno ohranjala stik z rodnimi kraji. Tja se je leta 2019 naposled vrnila in danes stanuje v Tolminu. Je 81-letna vdova, mama dvema otrokoma in babica.
Je energična in vesela, po duši in srcu vedno Primorka. Pisanje je njena dragocena popotnica na slehernem koraku. Sodeluje na natečajih in razpisih. Piše pesmi, pravljice in zgodbe, ki jih navdihujejo ljubezen do narave in otrok ter najrazličnejši aktualni dogodki in večno hrepenenje. V tolminskem narečju zapisuje zgodbe, ki jih je slišala pripovedovati v ranem otroštvu. V pesmih obuja spomine, odkriva večni smisel v drobnih trenutkih sedanjosti ter tehta težo zdajšnjih dni. Pogosto ubeseduje vzgibe človeške duše in hrepenenje.
V samozaložbi je izdala sedem knjižic. V skripti Zgodbarnica 2012/2013 je objavila štiri zgodbe v tolminskem narečju. Njeno delo lahko preberemo v zborniku Stopinje (Literarno društvo Ilirska Bistrica), v zborniku obalno-kraškega Likus-a Srebrne brazde in reviji Fontana (2021). Bila je članica ŠK Zgodbarnica v Knjižnici Kozina.
Samostojne objave:
RESNICA SANJ. Brezje pod Nanosom: samozaložba, 2015
ZGODBICE IN PRAVLJICE ZA VSAKOGAR. Brezje pod Nanosom: samozaložba, 2012
LASTOVKINE PESMI. Brezje pod Nanosom: samozaložba, 2008
ZGODBA O MATERI ALEKSANDRINKI, koledar Prešernove družbe 2007, 2007
ZGODBICE IZPOD NANOSA. Postojna: Lotos, 2004
KASPER. Brezje pod Nanosom: samozaložba, 2000
PESMI SO MOST IZ SRCA DO NARAVE. Brezje pod Nanosom: samozaložba, 1997