Ob stoletnici rojstva Ace Šopova društvo Makedonium razpisuje literarni natečaj za esej ali pesem, ki ga navdihuje osebnost in delo Ace Šopova.
Esej ali/in največ tri pesmi, poslane na natečaj, naj bodo napisani v makedonščini ali slovenščini ali srbščini.
Pesmi in eseji ne smejo biti predhodno objavljeni, natečaj pa je namenjen avtorjem iz Srbije in držav regije.
Eseji ali pesmi se oddajo v elektronski obliki na elektronski naslov društva:
makedonium.belgrad@gmail.com s pripisom »Za literarni natečaj« ter imenom in priimkom sodelujočega.
Prispevke je treba poslati najkasneje do 31. julija 2023.
Izbrana dela bodo izdana v dvojezični knjigi SRMA za Aco Šopov, ki bo promovirana na knjižnem sejmu v Beogradu, na promocijo pa bodo povabljeni vsi zastopani avtorji.
Aco Šopov (1923-1982) je bil znan makedonski pesnik, romanopisec, esejist in prevajalec. Šopov je izdal osem pesniških zbirk, med drugim »Vonj kafre« (1952), »Pesmi« (1958) in »Slovar za neprilagojene« (1970).
Za njegovo poezijo je značilna mešanica mitičnega, magičnega in nadrealističnega, ki se pogosto zgleduje po makedonski folklori in zgodovinski dediščini. Njegove pesmi pogosto zaznamujejo nadrealistični elementi in izrazite poetične podobe ter obravnavajo teme, kot so ljubezen, narava, družba in filozofija.
Šopov je bil priznan tudi kot prevajalec, v makedonski jezik je prevedel dela številnih svetovnih pesnikov, med drugim Shakespeareja, Neruda, Gorkega, Lorca in mnoge druge. Napisal je tudi tri romane in vrsto esejev o literaturi in umetnosti. Danes velja za enega najpomembnejših makedonskih pesnikov 20. stoletja.