Vrsto let že zbiram misli z duhovno vsebino, kratke izvlečke svojih razmišljanj in kritičnih pogledov na sedanji svet, ideje iz sveta kulture, umetnosti, filozofije, religij, znanosti, predvsem iz psihologije in parapsihologije, genetike, medicine, sociologije, moderne tehnike, politike in drugih interesnih sfer človeštva. Živimo v dobi informatike, vendar se pomena informacij pogosto sploh ne zavedamo, predvsem pomena informacij z duhovno tematiko ne. Človekov duh se nenehno razvija in za svojo rast potrebuje duhovne informacije, duhovno hrano. Evolucije duha si ni mogoče zamisliti brez informacij, ki so zbirke izkušenj in spoznanj mnogih ljudi iz bližnje in daljne preteklosti. Razni duhovni mojstri, filozofi, umetniki, kulturniki in znanstveniki so nam zapustili pravo duhovno zakladnico, ki lahko plemeniti našega duha, če si jo slednji izbere za zgled. V naravi našega duha je zanimiva lastnost in sposobnost, ki se je prav tako premalo zavedamo, namreč sposobnost dojemanja skritega pomena informacij, razsodnost ločiti zrno od plevela, pravico od krivice, laž od resnice, dobro od zlega in duha od duše (ega). Narava nam je z duhom podarila zanimivo orodje, ki nam lahko v življenju zelo koristi. Veličastnost duha spoznamo v talentih in genialnostih, torej v naravnih darovih oziroma duhovnih kvalitetah, s katerimi so nekateri ljudje še posebej obdarjeni in če omenjeni darovi ne delujejo slepo v nas, se kar ne moremo načuditi njihovi popolnosti. Vsi imamo duha v sebi, a redki mu damo možnost, da zaživi v nas in se šele tedaj zavemo kako pomemben je za resnično polno in srečno življenje. Duhovno prazno življenje je namreč pusto življenje, životarjenje brez namena in smisla, nepotrebno trpljenje, Sizifovo delo. Ko se bo v svetu pojavila potrebna množica duhovno ozaveščenih ljudi, bo šele sledila doba duhovnosti, ki bo za vselej opravila z mnogimi problemi, ki nas danes po nepotrebnem pestijo in so posledica duhovne nerazvitosti in nezrelosti človeštva. Iskreno upam, da bom še v času svojega življenja dočakal prehod v duhovno obdobje človeštva, ki bo zagotovo predstavljalo vrhunec vseh dosedanjih obdobij človeške zgodovine. Tudi zato čutim potrebo, da dam svoj skromni prispevek prihajajoči dobi.
Na naslednjih straneh so zbrane misli, ki naseljujejo moj notranji svet. Velikokrat se mi namreč dogaja, tako v zgodnjih jutranjih urah kot podnevi in zvečer pred spanjem, da mi v glavi preblisne zanimiva misel, ki nastane sama ali pa jo vzpodbudi misel drugega človeka in to misel si ponavadi takoj zabeležim, jo pozneje analiziram in strnem v čim krajšo formo. V več kot 20 letih zbiranja se mi je nabralo že precej misli in nekatere od njih so tukaj predstavljene. Če bo vsaj ena od misli v bralcu kot seme zasejala nekaj dobrega in plemenitega ter povzročila vsaj eno dobro dejanje duha, bo osnovni namen knjige, torej vzpodbuditi duha k dejavnosti, dosežen. Upam tudi, da bo vsaj eden od bralcev v knjigi našel osnovo za svoje poglobljeno razmišljanje ali za vzpodbudno kritiko. Naslov knjige izhaja iz imena kalejdoskop, kar je ime optične igrače z vdelanimi zrcali in pisanimi drobci stekla, ki pri vrtenju ustvarjajo pisane, spreminjajoče se simetrične podobe. V prenesenem pomenu kalejdoskop predstavlja duha, ki iz osnovnih informacij ustvarja množico bogatih duhovnih sporočil, v katerih je prav tako skrita simetrija, nekakšen zrcalni odsev vseobsegajoče resnice o Univerzumu, katerega del smo. To ponazarja naslednja misel: v resnici je skrita lepota in obratno: v lepoti je skrita resnica.
SKRIVNOST DUHA
* * *
Dom mojega duha je v srcu in umu hkrati.
* * *
Ali poznaš naravo duha v sebi? Spoznaj samega sebe, so svetovali že starogrški misleci in nam tako predali ključ do skrivnosti razumevanja lastne osebnosti. Toda kako začeti? Najprej je potrebno narediti prvi korak naprej in ne le korakati na mestu: za začetek se vprašaj kdo sem in zakaj sem, kar sem? Kmalu bo sledil odgovor in hkrati bo nakazana pot, po kateri se sprehodi, saj te zagotovo čaka zanimiva pustolovščina, namreč spoznanje resnice.
Ne živimo samo zaradi svojega telesa in njegovih potreb. Saj nimamo samo telesa.
* * *
Homo economicus trdi, da je denar sveta vladar, homo spiritualis pa, da je edino pravo življenjsko vodilo človekova duhovnost. Se kdo moti?
* * *
Je duhovno zavetje varno ali navidezno? Kdor ga pozna, mu je odgovor znan.
* * *
Kdo sem, kaj sem, kaj hočem in kje so moje možnosti? Nekdo v tebi pozna odgovore na ta vprašanja.
* * *
Kje v možganih je inteligenca, um, duh? Kje v televiziji sta glas in slika?
* * *
Si si že izboril duhovno svobodo? Duhovnosti ti nihče ne more vzeti.
* * *
Šele ko umiriš razum in čustva v sebi, se lahko izrazi notranji duh.
* * *
Pisanje je mir. življenje duha.
* * *
Popoln si, ko se tvoja duša (psiha, ego) izenači z duhom.
* * *
Stanje, ko se počutiš kot raziskovalec, ki je odkril in spoznal resnico, ko jasno misliš in čisto govoriš, ali ni to najprijetnejše stanje tvoje osebnosti?
* * *
Boš kdaj prerasel vsiljeni svet v tebi in se duhovno dvignil?
* * *
Duh in ego sta dve nasprotji v človeku. Prvi je prirojen v nas, drugi pa pridobljen v okolju, v katerem človek živi. Pogosto je ego močnejši, kajti ljudje radi posnemajo večino, ki se ne obnaša duhovno, temveč žal daje tudi slabe zglede. Na srečo vsi ljudje niso takšni in med nami živijo osebe, ki nas plemenitijo z duhovnimi zgledi.
* * *
Poslušaj in pozorno opazuj svoj vsakdan. V njem so odgovori na vsa tvoja vprašanja! Vsakdan je namreč sestavljen iz podrobnosti, malenkosti. Pomembno je le kaj storiš in česar ne! Odločitve po meri duha naredijo človeka!
* * *
Kdor samo hodi okoli bazena z vodo in ne stopi vanjo, ne bo mogel vedeti kakšen občutek je biti v bazenu. In podobno nihče ne more vedeti kakšnega okusa je sadež, če ga sam ne okusi. Tudi nihče ne more drugemu človeku natančno opisati okusa sadeža, če ga slednji sam ne okusi. Tako je tudi z duhom v nas: dokler ga ne spoznaš in se ga ne zaveš v sebi, ne moreš vedeti, kakšna veličina je v njem. Veličina ustvarjanja, volje, motivacije, domišljije, idejnosti, izvirnosti, talentiranosti in podobno. Živi duh je zelo dejaven in modre misli so samo eno od dejanj duha.
* * *
Umetnost se poraja iz duha. Umetnikova dejanja in dela so odsevi resničnosti in hkrati drobne in bogate sledi njegove duhovne rasti.
* * *
Pusti kdaj svoji domišljiji proste polete, na primer zvečer tik pred spanjem in morda boš presenečen nad bogastvom slik in misli, ki se pri tem sprostijo. Morda ti bo uspelo ujeti in zapisati kakšno globoko misel. Podobno vzpodbudo ti lahko daje prebrana knjiga, dober film ali dokumentarna oddaja na televiziji, glasba, razprava s prijatelji idr.
* * *
Katero vzdušje največ velja? Tisto, ki oživlja ega ali tisto, ki oživlja duha v človeku?
* * *
Edino pravo merilo dojemanja sveta in vsega v njem je duhovno merilo, po katerem se sproti sprašuješ kaj z določenim dogodkom, dejanjem, mislijo, odnosom z ljudmi in podobno pridobiš in kaj izgubiš v duhovnem pogledu. Odgovor ti bo dala intuicija.
* * *
Kako globok je tvoj duhovni uvid? Za začetek poskusi odgovoriti, kaj je resnica.
* * *
Znati prav govoriti in misliti je duhovni dar.
* * *
Samozavedanje in sposobnost sočustvovanja sta temelja čustvene inteligence in vrlina empatikov, čustveno in umsko zrelih oseb. Razvita čustvena inteligenca pomeni osebno duhovno moč.
* * *
Samo en meč te bo vedno branil: meč pravice, ki ga vodi duh.
* * *
Kaj v človeškem organizmu poustvarja misel? Bio-kemični materialni procesi? Duša? Čustva, strasti, zavest, določena psihična stanja? Duh?
* * *
Morda je ego kot stanje v človeku nujni dejavnik na določeni stopnji duhovne evolucije oziroma duhovnega razvoja osebnosti, dokler končno ne preseže samega sebe in dozori v duha. Ego je kot lupina, izza katere se skriva nekaj veličastnega.