Natečaj je namenjen avtorjem in avtoricam, ki – ne glede na državljanstvo – stalno ali začasno (vsaj eno leto) bivajo v Sloveniji, pišejo v svojem maternem jeziku (ne v slovenščini). Natečaj je namenjen vsem generacijam od 15. leta starosti.
Že več kot 40 let druženj ustvarjalnih posameznikov, ki živijo v Sloveniji, medkulturno bogati slovenski prostor s paleto svetovnih jezikov in ustvarjalnih poetik. V zadnjih dveh letih smo kljub epidemiji kontinuirano izvajali srečanja in delavnice v živo, le uvodno branje ob mednarodnem dnevu smo zaradi razdalje in vseh preventivnih ukrepov lani prenesli na medmrežje. Na ta način smo se lahko družili tudi z avtoricami in avtorji iz Avstralije in Francije ter tudi od drugod, ki so zaradi omejitev ostali odrezani od skupnega fizičnega prostora.
V letošnjem letu 2022 načrtujemo vsa srečanja v živo pod pogoji PCT ter z vsemi varnostnimi ukrepi. Družili se bomo na branju ob mednarodnem dnevu maternih jezikov (21. februarja), ponovno v centru za poezijo Tomaža Šalamuna v Ljubljani, ter na zaključnem državnem srečanju v Brežicah v okviru Tedna ljubiteljske kulture.
Vabimo vas k sodelovanju in prosimo še naprej, da o natečaju širite prijazno besedo ter nagovorite k udeležbi svoje sosede, družinske člane, znance, sorodnike, prijatelje, literate, glasbenike, različne ustvarjalce … ki bi se prepoznali kot del široke multikulturne, strpne in empatične ustvarjalne skupine pisateljev in pesnikov z vseh koncev sveta.
DRŽAVNO SREČANJE
Državno srečanje SOSED TVOJEGA BREGA 2022 bo v Brežicah v nedeljo, 29. maja 2022, s sodelovanjem izpostave JSKD iz Brežic. Vse prijavljene avtorje in avtorice bomo povabili na dopoldanski pogovor s strokovnima spremljevalcema ter mentorjema prozne in pesniške delavnice, Zoranom Kneževićem (prejemnik nagrade za najboljši literarni prvenec za zbirko kratkih zgodb Dvoživke umirajo dvakrat) in Željkom Perovićem (pesnikom in prevajalcem). Po kosilu bo sledil krajši ogled Brežic in kulturnih znamenitosti, druženje, izmenjava literarnih izkušenj, predstavitev novih knjig in literarna branja. Natančen program vam bomo posredovali po prijavi.
Predvidoma ob 18. uri bo potekal svečani zaključni literarni dogodek s predstavitvijo izbranih besedil v različnih jezikih, z glasbeno spremljavo ter podelitvijo priznanj vsem sodelujočim avtorjem. Izpostavili bomo dolgoletne Sosede in tudi tiste, ki se nam boste pridružili prvič. Letos bomo izdali tudi bienalni zbornik Paralele 2021-2022.
BESEDILA
Na natečaj lahko posredujete prozo ali dramska besedila – do 7 strani (lahko tudi odlomke daljših tekstov) ter poezijo – do 5 pesmi. Priloženi prevodi v slovenščino so zelo zaželeni, niso pa pogoj. Pričakujemo samo lektorirana in urejena besedila, ki še niso bila objavljena v knjižni obliki. Besedila naj bodo zapisana v Wordu, pisava 11, leva poravnava, enojni razmik, brez dodatnih oblikovanj in fotografij.
Vsak prispevek mora biti označen s šifro avtorja, svoje podatke vpišete v e-prijavo (šifra, ime in priimek avtorja, domači naslov, letnica rojstva, izobrazba oziroma poklic, telefonska številka, naslov e-pošte, jezik besedila – tudi knjižne novosti prijavljenih avtorjev (z naslovnico in kratko vsebino). Podatki bodo uporabljeni za namene razpisa. Avtorji odstopijo svoja besedila za objavo brezplačno.
ZBORNIK PARALELE
Izbor besedil vsakega avtorja bomo objavili v natisnjenem zborniku PARALELE 2021-2022, št. 24., ki ga boste prijavljeni avtorji natečajev Sosed tvojega brega 2021 in 2022 prejeli v brezplačno branje in kot darilo. Vsi ostali bralci se lahko na Paralele naročijo v prednaročilu do 2. 5. 2022 po ceni 5,00 €. V redni prodaji bo cena Paralel 24/2022: 8,00 €.
PRIJAVA
Avtorji naj svoja besedila pošljejo do sredine marca - ponedeljek, 14. marca 2022, v izvirniku (torej ne v slovenščini) po elektronski pošti na e-naslov: mentor@jskd.si, z zadevo: Sosed tvojega brega 2022. Besedilom priložite tudi delovni prevod v slovenski jezik. Prosimo vas tudi za kratek literarni življenjepis za objavo v zborniku (približno 400 zsp) in portretno fotografijo.
Spletna prijava je na naslednji povezavi:
Rok za prijavo je do ponedeljka, 14. marca 2022, do polnoči. Avtorska besedila v maternem jeziku je potrebno poslati v roku 24 ur od oddane elektronske prijave na e-naslov: mentor@jskd.si
UVODNO BRANJE OB MEDNARODNEM DNEVU MATERNIH JEZIKOV
Kot uvod v letošnje druženje in promocijo natečaja vabimo avtorje k branju svoje avtorske literature v ponedeljek, 21. februarja 2022, ob 18. uri v Center za poezijo Tomaža Šalamuna, Cankarjeva 5, Ljubljana, v počastitev mednarodnega dneva maternega jezika UNESCO (21. februar). Prosimo za potrditev uvodnega sodelovanja na zgornji e-naslov do srede, 16. 2. 2022! Udeležba je mogoča le pod pogoji PCT, z obraznimi maskami in varnostno razdaljo.
Veseli bomo vaših komentarjev, pobud in želja! Lepo pozdravljeni!