ZAČETEK LITERARNE DELAVNICE 2010-11 PRI MARIBORSKI LITERARNI DRUŽBI
Znova se začenja ciklus literarne delavnice za starejše avtorje in vas vabim k vpisu. Prvo srečanje bo v ponedeljek, 30. avgusta 2009, ob 14. uri v proctor za literarna delavnico v Karanteni, Pobreška ulica 20 v Mariboru.
Delavnica je prostovoljna oblika dela in je brezplačna. Od vas pričakujemo sodelovanje tako, da se boste kolikor toliko redno udeleževali srečanj, sodelovali pri izvanjanju njenega programa in prispevali svoja besedila za obravnavanje pri srečanjih, pri srečanjih povedali svoja mnenja o obravnavanih temah, včasih zapisovali dnevnik srečanj in obveščali druge udeležence delavnice o svoji dejavnosti na področju literature.
Srečanja trajajo praviloma dve šolski uri. Na njih bomo najprej obravnavali dogajanja od zadnje delavnice in napovedali dogajanje do naslednje delavnice. Sledil bo kratek teoretični uvod (s praktični primeri) iz teorije kreativnega pisanja ali tudi iz drugih literarno-teoretičnih in praktičnih besedil. V letu 2010-11 bomo obravnavali nekaj problematiko romana, drugo pa bo poezija in kratka zgodba. To pa ne pomeni, da udeleženci ne morejo brati na delavnici tudi drugih zvrsti (pesmi, dramatiko in esej).
Obravnavali bomo obstoječa literarna besedila priznanih ali nepriznanih avtorjev.
Vsakič bomo obravnavali tudi po en prispevek udeleženca delavnice po abecednem redu. Kdor ne bo izkoristil svojega termina, ki mu ga zagotavlja razpored, pride na vrsto takrat, ko se bo spisek iztekel, lahko pa tudi po dogovoru.
Tekst za delavnico naj praviloma ne obsega več kot 4 strani normalnega enkratnega presledka. Zaželeno je, da svoja besedila besedila oddajate v računalniški obliki, lahko tudi na elektronski naslov drustvo@kud-mld.si. Branje je namenjeno analizi in k analizi spadajo tudi pripombe tako mentorja kot drugih udeležencev delavnice. Ni literarni nastop. Mentor ima tudi pravico, da med branjem komentira besedilo, ker gre pač za delavnico.
Ob koncu delavnice lahko vsakdo zastavi vprašanje, ki je neodvisno od teme tistega dne, mentor pa ima pravico, da odgovor odloži do naslednjega srečanja. Udeleženci lahko tudi preberejo kakšno kratko besedilo.
O delavnici se vodi dnevnik in udeleženci se vpisujejo v listo prisotnosti.
Zunaj časa delavnice se udeleženci za mentorsko delo dogovarjajo z mentorjem posebej in to ni sestavni del literarne delavnice. Mentor ima za individualne pogovore govorilne ure vsak torek od 12. do 14. ure na Pobreški 20 (Karantena).
Udeleženci delavnice, ki so tudi člani društva, imajo možnost prejemati revijo Mentor za polovično naročnino ali se (v omejenem številu) udeležiti kakšnega izobraževanja, da jim društvo prispeva za kotizacijo.
Udeleženci delavnice nastopajo vsaj dvakrat letno na skupinskih literarnih večerih. Prav tako prejemajo tudi vabila za prireditve društva in so vabljeni k aktivni udeležbi na njih, kar velja tudi za literarna srečanja, ki jih organizira Javni sklad RS za kulturne dejavnosti.
Kadar se delavnice ne morete udeležiti, lahko svojo odsotnost sporočite ali mentorju ali razredničarki.
Delavnica je brezplačna in je odprta za vsakogar, ki ga to zanima, prav tako lahko udeleženci povabijo k sodelovanju vse tiste, ki jih poznajo in zanje vedo, da se ukvarjajo z literaturo. Predlagamo, da se novinci nekajkrat udeležijo srečanj in vidijo, če jim oblika dela ustreza. Ko se takšen avtor odloči, da bo sodeloval pri delavnici, izpolni prijavnico.
Redni člani izpolnijo prijavnico, ki vam jo pošiljamo s tem dopisom. Prosimo, da jo izpolnete in oddate na delavnici.
Ob koncu ciklusa delavnice prejmejo vsi, ki so se je udeležili vsaj 50-odstotno, tudi priznanja.
Delavnico izvajamo kot skupni program Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, Zveze kulturnih društev Maribor in kulturnega društva Mariborska literarna družba.
Razredničarka delavnice je Danica Gregorčič.
Upam, da se v ponedeljek, 30. avgusta 2010 znova srečamo!