(* 14. marec 1930, Skopje), pesnica, pripovednica, pisateljica za otroke in mladino, prevajalka. Diplomirala je na Filozofski fakulteti v Skopju – sedaj Filološka fakulteta »Blaže Koneskega« – književnost in makedonščino; magistrirala je s področja makedonistike in slovenistike. Od leta 1959/60 je učila slovenščino pri Katedru za makedonski jezik in južnoslovanske jezike. Bila je prvi lektor za makedonščino in slovenščino na Masarykovi univerzi v Brnu, R. Češka (1995-1997). Članica društva pisateljev Makedonije od leta 1971. Članica Predsedstva DPM (2000-2002) in predsednica Komisije za aktivnost pisateljev za otroke in mladino. Za prevajanje iz slovenščine v makedonščino in iz makedonščine v slovenščino je prejela Potokarjevo poveljo – Zveze književnih prevajalcev Jugoslavije (1987), »Zlato pero« in »Kiril Pejčinović« (2001/2002) Zveze književnih prevajalcev Makedonije; leta 2008 za prevod romana Franceta Bevka »Kaplan Martin Čedermac« – zopet »Zlato pero« Zveze književnih prevajalcev Makedonije ter leta 2010 Poveljo »30 september« ob Svetovnem dnevu književnih prevajalcev. Prejela je prvo nagrado (1976) za pesem Balada za edna breza (Balada o brezi) na anonimnem razpisu Kurirček – Maribor; drugo nagrado za pesem Prosti mi (Oprosti) ob Prazniku lip 2002 Društva pisateljev Makedonije. Združenje učiteljev književnih ustvarjalcev Makedonije ji je podelilo Priznanje za življenjsko delo leta 2001; ter dvakrat prvo letno nagrado za ustvarjeno književno delo: Cveḱe na mirot leta 2008 / Molika Pelisterska leta 2014. Društvo pisateljev Makedonije ji je leta 2013 podelilo Zahvalo / Blagodarnica za vsestransko aktivnost ob dnevu DPM – 13. februarja. 2014 ji je Mednarodna literarna manifestacija »Ilinden« ob XV obletnici podelila Zahvalnici za kontinuirano delo in prisotnost v dejavnostih manifestacije. Leta 2010 ob 80-letnici in 50. obletnici slovenščine na Filološki fakulteti »Blažeta Koneskega« je dobila Zlato plaketo za prispevanje pri razvoju Fakultete ter ustanovitvi in razvoju slovenščine. Leta 2010 Republika Slovenija / Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu ji je podelilo Priznanje in zahvalo ob 50-letnici poučevanja slovenskega jezika v Makedoniji in vsesplošni prispevek k promociji slovenskega jezika in kulture v Makedoniji. Ob 20. obletnici samostojnosti Republike Slovenije – leta 2011 ji je bilo podeljeno PRIZNANJE – za večletno prizadevanje pri krepitvi prepoznavnosti in mednarodnega ugleda Republike Slovenije v svetu – Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije. Upravni odbor Združenja »Franceta Prešerna« Slovenci in prijatelji v Republiki Makedoniji za vse jubileje podeljuje zahvalna priznanja za aktivno in uspešno sodelovanje od ustanovitve (1994) že dvajset let!
Publikacije:
CVEḰENCA (Rožice, poezija, Skopje, 1960);
GRADINČE (Vrtec, povesti, Skopje, 1962);
PRVAČINJA (Prvošolčki, poezija, Skopje, 1972);
PRAZNIČNI VIDELINI (Praznični razsviti, poezija, Skopje, 1979);
VINOŽITO (Mavrica, povesti, Skopje, 1979)
SITE DECA MILI (Vsi otroci ljubljeni, poezija, Skopje, 1982)
DZVEZDANA (Zvezdana, bajke, Skopje, 1986)
VIDELINA (Videlina, bajka, Skopje, 1989)
KLUČARČINJA (Ključarčki, roman za otroke in mladino, Skopje, 1992)
PREKRŠEN LET (Prelomljen let, poezija, Skopje, 1996)
KDYŽ KVĚTLI KAŠTANÝ(Ko so cveteli kostanji, poezija v češtini, Brno, 1997)
TOPOLITE NA KRAJOT OD DEDOVATA LIVADA (Topole na koncu dedovega travnika, roman za otroke in mladino, Skopje, 2001)
NAVEVA SNEG (Naletava sneg, poezija, Skopje, 2002)
LICE I OPAČINA (Prava in narobna stran, poezija, Skopje, 2005)
SKAMENET KRIK (Okameneli krik, poezija – haiku, Skopje 2005)
ВЕКОВИТ ПАТ / STOLETNA POT (poezija dvojezično – makedonščina in slovenščina, Skopje, 2006)
CVEḰE NE MIROT (Cvetje miru, mladinska proza, Skopje, 2007)
SONUVAN SON (Sanjene sanje, poezija, Skopje, 2007)
NIZ PESNA DA TI KAŽAM (S pesmijo ti povem, poezija – haiku, Skopje, 2008)
LAPIDARIUM (Lapidarium, poezija – haiku, Skopje, 2009)
KJE, DOMOVINA, SI? / КАДЕ СИ, ТАТКОВИНО (poezija, dvojezično, 2010)
DALEČNI PROBLESOCI (Svetloba iz daljave, proza, Skopje, 2010)
CVEḰENCA (Rožice, fototipsko ob 50 letnici, 1960/2010)
SONUVALKA SUM – HAIKU SNOVIDENJA (Zasanjena sem, haiku sanje, Skopje, 2011)
GRADINČE (Vrtec, proza fototipsko, ob 50 letnici, 1962/2012, Skopje)
NIŠAN TI PRATIV (Pošiljam ti znak ljubezni, poezija – haiku/tanka v makedonski ljudski poeziji, Skopje, 2012)
ZAPRENO VREME (Ustavljeni čas, poezija, Skopje, 2013)
MOLIKA PELISTERSKA (Molika Pelisterska, legenda, Skopje, 2013 ob mileniumu boja na Belasici)
KALEIDOSKOP – HAIKU i tanka migovi (Kaleidoskop – haiku in tanka trenotki, Skopje, 2014)
ILINA I DRUGI SKAZNI (Ilina in druge povestice, Skopje, 2015)
SITE DECA MILI (Vsi otroci ljubljeni, fototipsko, Skopje, 2015).
FRAN VALENČIČ »JAZ HOČEM GORKIH ŽARKOV / FRAN VALENČIČ« Obožujem tople žarke (dvojezična poezija in kronika, 2016)
FATAMORGANA (poezija, 2016)
DNEVI BREZ NASMEHA (poezija, 2017)
ISKRE V BELEM KAMNU (haiku in tanki trenutki, 2017)
ŽALOSTNI TRENUTKI (haiku in tanki zapisi, 2019)
MOSTOVI (avtoričin izbor znanstvenih prispevkov s področja prevajalske teorije, 2020).
Бистрица Миркуловска – поет, раскажувач, писател за деца, преведувач. Родена на 14 март 1930 година во Скопје. Завршила Филозофски факултет во Скопје – книжевност со македонски јазик и постдипломски студии од областа на македонистиката. Работела како професор по словенечки јазик на Филолошкиот факултет »Блаже Конески« на Катедрата за македонски јазик и јужнословенски јазици. Била лектор по македонски и по словенечки јазик на Масариковиот универзитет во Брно, Чешка Република. Член на Друштвото на писателите на Македонија од 1971 година. Била член на Претседателството на ДПМ (2000–2002) и претседател на Комисијата за активности на писателите за деца.
За преведувачка дејност од словенечки на македонски јазик и од македонски на словенечки јазик е добитник на следниве признанија: Потокарова повелба (1987) на поранешниот Сојуз на книжевните преведувачи на Југославија; Златно перо (2001); Кирил Пејчиновиќ (2002) на Сојузот на книжевните преведувачи на Македонија; Златно перо (2008) за превод од словенечки јазик на романот »Капелан Мартин Чедрмац« од Франце Бевк. Повелаба »30 септември« светски ден на книжевните преведувачи 2010 година.
Добитник е на прва награда (1976) за песната »Балада за една бреза« на анонимниот конкурс Курирче – Марибор; на втора награда за песната »Прости ми« на Празникот на липите 2002 при ДПМ; награда за животно дело - Здружението на просветните работници – литературни творци на Македонија - 2001 година; прва награда за романот »Цвеќе на мирот« од Здружението на просветните работници – литературни творци на Македонија, 2008 година. Благодарница, ДПМ 13 февруари. 2013.
Во 2010 година по повод 80 години од раѓањето и 50 години од одржувањето на словенечкиот јазик на Филолошкиот факултет »Блаже Конески« ѝ беше доделена златна плакета за придонес во развојот на Факултетот и за придонес во започнувањето и развојот на студиите по словенечки јазик, литература и култура.
Во 2010 година Република Словенија / Служба на Владата на Република Словенија за Словенци коишто живеат вон границите и насекаде во светот ѝ додели признание и Благодарница, а по повод 50 години наставата на словенечкиот јазик во Македонија и за севкупен придонес и промовирање на словенечкиот јазик и култура во Македонија.
По повод 20 годишнината од осамостојувањето на Република Словенија во 2011 година ѝ беше доделено ПРИЗНАНИЕ – од Министерството за надворешни работи на Република Словенија.
Управниот одбор на Здружението »Франце Прешерн« – Словенци и пријатели во Република Македонија – за сите јубилејни одбележувања ѝ има доделено признанија и благодарници за активна и успешна соработка – од денот на формирањето (1994 година) – веќе дваесет години!
Автор е на книгите:
ЦВЕЌЕНЦА (поезија за деца, Скопје, 1960)
ГРАДИНЧЕ (раскази за деца, Скопје, 1962)
ПРВАЧИЊА (поезија за деца, Скопје, 1972)
ПРАЗНИЧНИ ВИДЕЛИНИ (поезија за деца, Скопје, 1979)
ВИНОЖИТО (раскази за деца, Скопје, 1982)
Сите Деца Мили (поезија за деца, Скопје, 1982)
ЅВЕЗДЕНА (бајки, Скопје, 1986)
ВИДЕЛИНА (бајка, Скопје, 1989)
КЛУЧАРЧИЊА (роман за деца и млади, Скопје, 1992)
ПРЕКРШЕН ЛЕТ (поезија, Скопје, 1996)
KDYŽ KVĚTLY KAŠTANÝ (Кога цутеа костените, поезија, Брно, 1997)
ТОПОЛИТЕ НА КРАЈОТ ОД ДЕДОВАТА ЛИВАДА (роман за деца и млади, Скопје, 2001)
НАВЕВА СНЕГ (поезија, Скопје, 2002)
ЛИЦЕ И ОПАЧИНА (поезија за деца, Скопје, 2005)
СКАМЕНЕТ КРИК (поезија – хаику, Скопје, 2005)
ВЕКОВИТ ПАТ / Stoletna pot (поезија, двојазично, Скопје, 2006)
ЦВЕЌЕ НА МИРОТ (роман за деца и млади, Скопје, 2007)
СОНУВАН СОН (поезија, Скопје, 2007)
НИЗ ПЕСНА ДА ТИ КАЖАМ (хаику пораки скриени во поетската традиција, Скопје, 2008)
ЛАПИДАРИУМ (хаику - 2009)
КАДЕ СИ ТАТКОВИНО? KJE, DOMOVINA, SI? (поезија, двојазично 2010
ДАЛЕЧНИ ПРОБЛЕСОЦИ (проза 2010)
ЦВЕЌЕНЦА (поезија за деца, фототипско издание 1960 / 2010 - по повод 50 години)
СОНУВАЛКА СУМ ... / хаику сновиденија, 2011)
ГРАДИНЧЕ (проза за деца, фототипско издание по повод 50 години 1962 / 2012)
НИШАН ТИ ПРАТИВ (пораки од македонската поетска традиција, 2012)
ЗАПРЕНО ВРЕМЕ (поезија, 2013)
МОЛИКА ПЕЛИСТЕРСКА, ПРЕДАНИЕ (ноември, 2013)
КАЛЕИДОСКОП (хаику и танка мигови, 2014)
ИЛИНА И ДРУГИ СКАЗНИ (2015)
СИТЕ ДЕЦА МИЛИ (фототипско издание 1965/2015)
FRAN VALENČIČ »JAZ HOČEM GORKIH ŽARKOV / ФРАН ВАЛЕНЧИЧ »ЈАС САКАМ ТОПЛИ ЗРАЦИ« (двојазична поезија и хроника, 2016)
ФАТАМОРГАНА (поезија, 2016)
ДЕНОВИ БЕЗ НАСМЕВКА (поезија, 2017)
ИСКРИ ВО БЕЛУТРАКОТ (хаику и танка мигови, 2017)
ЧЕМЕР МИГОВИ (хаику и танка записи, 2019)
ПРЕМОСТУВАЊА (авторски избор на научни трудови од областа на теоријата на преводот, 2020).
Teče, teče, bistra voda