(*13. 12. 1914 v Braslovčah, †2001, Ljubljana) Od l. 1926 na Dunaju: češka realna gimnazija z maturo (1935). L. 1935 1940 Praga: študij na češki Karlovi univerzi (1 semester: stara francoščina, nemščina, češčina, 1 leto bibliotekarstvo z diplomo; L. 1940 Ljubljana: študij na univerzi. Jeseni 1941 in dalje: delo za OF. Dne 24. 2. 1942 odpeljan v intenacijo (Čiginj, Gonars, Monigo) do 23. 9. 1943. L. 1944 C diploma (slovenščina: Kidrič, Ramovš), B (primerjalna literatura: Leben, Kelemina), A (nemščina: Kelemina, Leben). Jeseni 1944 honorarni bibliotekar v NUK; 1945 redni bibliotekar prav tam. L. 1948 1 mesec +autoput* pri Sremski Mitrovici. Predavatelj in spraševalec pri bibliotekarskih kurzih NUK. Medtem od 1952 1954 honorarno predaval na germanistiki FF v Ljubljani. Leta 1954 stalno zaposlen na germanistiki. L. 1955 doktoriral pri prof. Kelemini; asistent; 1955/56 10 mesecev Heidelberg; več domačih in tujih štipendij (Dunaj, ponovno Heidelberg, Český Krumlov). Docent, izredni, redni profesor za nemški jezik in književnost; 1983 upokojitev.
Pesmi in pesniški prevodi: Dom in svet, Umetnost, Modra ptica, Obzornik, Mladika, Obzorja, Novi svet, Sodobnost, Dialogi, Borec itd. Prevodi iz češke poezije (Vrhlický, Bezruč, Wolker, Hora, Seifert idr.); poljske: Mickiewics, Słowacki; nemške (Goethe, moderni pesniki); srednjevisokonemške (Walther v.d. Vogelweide, Tanh(?)saere idr.). Pripravljam antologijo Vrhlickega in minnesanga. Prevajal Župančiča v češčino. Iz ruske: A. Blok (pesmi, Dvanajstorica).
Pesniške zbirke: S potepuško palico, 1940; Srce v vetru, 1944; Čas kakor grenkoslad, 1985; S hrepenenjem kot plazovi, 1990.
Pesniški prevodi: Goethejeva antologija; za Liriko: K. H. Mácha: Maj; Jiří Wolker; z Rozko Stefan: Mickiewics (Krimski soneti, pesmi); Słowacki (epska pesnitev V Švici); A. Blok: Dvanajstorica. J. Seifert: Pesmi (Nobelovci); Izbrani spisi A. Fistra I., 1987.
Znanstveno delo: publikacije v domačih (Slavistična revija, Etnolog, Zbornik SAZU idr.) in tujih znanstvenih revijah. Nemška filološka medievalistika, etimologija, etnologija, kulturna in literarna zgodvoina, potujoče in dvorske igralske skupine pred 1800, angleški komedijanti idr. Frisigensia, Prešerniana.
Knjige: Nemško gledališče v Ljubljani do 1970 (1957), Untersuchungen zur spätmittelalterlichen Fachprosa (1959). Za Literarni leksikon SAZu: št. 4: Srednjeveške in staronemške verzne oblike (1975), št. 17: Aliteraciaj in aliteracijski verz (1982). Bibliotekarstvo: s P. Kalanom uvedba UDK v NUK; Pravila abecednega stvarnega kataloga (skripta); s P. Kalanom in B. Pregljem: Pravila imenskega kataloga (knjiga).
Priznanja: Goethejeva medalja v zlatu (Nemčija); Orden rada z zlatim vencem; Prosvetno društvo Braslovče (odlikovanje); Nagrada Kidričevega sklada itd.
Literatura: Slovenska književnost (leksikon) 1996, str. 286, 269; Slovenska enciklopedija 6 (1992), str. 334, 335; Zbornik Dom in svet IV (1991); Janko Moder: Slovenski leksikon novejšega prevajanja, Koper 1985, str 176; Adresar pisaca Jugoslavije, Novi Sad 1986, str. 399.
Publikacije:
MESCI, pesniška zbirka, Jugoslovanska tiskarna, Ljubljana 1940
S POTEPUŠKO PALICO, pesniška zbirka, Jugoslovanska knjigarna, Ljubljana 1940
WAGONS LITS, Jugoslovanska tiskarna, Ljubljana 1940
TRIJE SODOBNI ČEŠKI KATOLIŠKI PESNIKI: Zahradníček, Lazecký, Reně, separat, Katoliško tiskovno društvo, Ljubljana 1941
SRCE V VETRU, pesniška zbirka, Nova založba, Ljubljana 1944
ABECEDNI STVARNI KATALOG, skripta po predavanjih na bibliotekarskem tečaju MP LRS od januarja do maja 1947, Ljubljana 1947
OZADJE PREŠERNOVEGA PISMA ČELAKOVSKEMU LETA 1836, separat, Slavistično društvo Slovenije, Ljubljana 1949
PREŠERNOVA PROŠNJA ZA ŠTIPENDIJO ŠOLNINSKEGA FONDA LETA 1819, separat, Slavistično društvo Slovenije, Ljubljana 1949
NEMŠKO GLEDALIŠČE V LJUBLJANI DO LETA 1790, disertacija, Filozofska fakulteta, Ljubljana 1957
UNTERSUCHUNGEN ZUR SPÄTMITTELALTERLICHENDEUTSCHEN FACHPROSA (Pferdebücher), Filozofska fakulteta, Ljubljana 1960
KAFKA U JIHOSLOVANŮ, separat, Nakladatelství Československé akademie věd, Praga 1963
ELENSON IN NJEGOVA UPRIZORITEV GRYPHIUSA TER MOLIERA L. 1689, separat, SAZU, Ljubljana 1976
SREDNJEVEŠKE IN STARONEMŠKE VERZNE OBLIKE, Državna založba Slovenije, Ljubljana 1978
ALITERACIJA IN ALITERACIJSKI VERZ, Literarni leksikon, Državna založba Slovenije, Ljubljana 1982
ALITERACIJA IN ALITERACIJSKI VERZ, raziskovalno poročilo, Raziskovalna skupnost Slovenije, Ljubljana 1982
ČAS KAKOR GRENKOSLAD, pesniška zbirka, Založba Obzorja, Maribor 1985
S HREPENENJEM KOT PLAZOVI, pesniška zbirka, Založba Obzorja, Maribor
LJUDSKI IZPOSOJENKI ÂKOVNIK IN MÔŽER, separat, SAZU, Ljubljana 1999
PREŠEREN - JAKAC – ČOKAN, Mariborska literarna družba, Maribor 1999
»ANŠUAT«, IME ZA SPREJEMNI OBRED V KONTO (FANTOVSKO DRUŽBO) V ZILJSKI DOLINI, separat, SAZU, Ljubljana 2001