(*17. maj 1951, Celje – † 3. maj 2019, Ljubljana), pesnik, literarni kritik, publicist, novinar. Leta 1978 je diplomiral iz primerjalne književnosti in slovenščine na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kjer tudi živi in dela. Leta 1993 sta z Dragom Bajtom uredila antologijo slovenske poezije Sončnice poldneva, Bajt prvi del, sam pa od druge polovice leta 1700 do 1990. Leta 1998 sta z Brino Švigelj Mérat, ki živi v Parizu in je medtem postala znano pripovedno pero, ki piše za založbo Gallimard v francoščini pod psevdonimom Brina Svit, izdala pisemski roman Navadna razmerja. Leta 2003 je izšla njegova zbirka pesniških kritik Lepa točajka in izčrpna predstavitev v knjigi treh znanih sodobnih slovenskih pesnikov (Strniša, Jesih in Fritz). Leta 2006 je sam uredil in izdal za založbo Beletrina kar debelo antologijo slovenske poezije dvajsetega stoletja z naslovom Nevihta sladkih rož.
Publikacije:
ELEGIJE, pesniška zbirka, Lipa, Koper 1986
MENINA, pesniška zbirka, Wieser, Celovec – Salzburg 1991
SONČNICE POLDNEVA, antologija slovenske, II del 1700-1990, Mihelač, Ljubljana 1993
KLETARJEVO POPOLDNE, pesniška zbirka, Obzorja, Maribor 1996
NAVADNA RAZMERJA, pisemski roman z Brino Švigelj Merat, Cankarjeva založba, Ljubljana 1998
LEPA TOČAJKA, zbirka kritik (Strniša, Jesih, Fritz), Literarno-umetniško društvo Literatura, Ljubljana 2003
NIKOLI VEČ, pesniška zbirka, Literarno-umetniško društvo Literatura, Ljubljana 2005
OPUŠČANJE VRTA, pesniška zbirka, Litera, Maribor 2009
TROPI IN TROPINE, stare in nove pesmi, Mladinska knjiga, Ljubljana 2011
NEVIHTA SLADKIH ROŽ, antologija slovenske poezije dvajsetega stoletja, Beletrina, Ljubljana 2006
Peter Kolšek è nato nel 1951 a Celje in Slovenia. Nel 1978 si è laureato in letteratura comparata e slavistica all’università di Ljubljana, dove vive e lavora. Finora ha pubblicato sei raccolte di poesia: Elegije (Elegie),1986; Menina, 1991; Kletarjevo popoldne (Pomeriggio di un cantiniere), 1996; Nikoli več (Mai più), 2005; Opuščanje vrta (Abbandono di un orto), 2009 e Tropi in tropine, stare in nove pesmi (Tropi e sedimenti, vecchie e nuove poesie), 2011. Nel 1993 con Drago Bajt ha curato un’antologia della poesia slovena che va dalla seconda metà del 1700 al 1990, dal titolo Sončnice poldneva (Girasoli del mezzogiorno). Nel 1998 insieme a Brina Švigelj Mérat che vive a Parigi e nel frattempo è diventata una penna di successo che scrive in francese sotto lo pseudonimo di Brina Svit, lanciata dall’editore parigino Gallimard, hanno dato alle stampe il romanzo epistolare Navadna razmerja (Relazioni abituali). Nel 2003 è uscita una sua raccolta di critiche poetiche dal titolo Lepa točajka (La bella coppiera) e una esauriente presentazione in volume di tre noti poeti contemporanei sloveni (Strniša, Jesih e Fritz). Nel 2006 invece ha pubblicato per la casa editrice Beletrina una grossa antologia che ha curato da solo e comprende solo la poesia slovena del novecento dal titolo Nevihta sladkih rož (Una tempesta di dolci fiori).