STROKOVNO USPOSABLJANJE ZA MENTORJE DELAVNIC STRIPA
ZDRUŽENJE USTVARJALNIH LJUDI NA PODROČJU KULTURE
Valvasorjeva 26, 2000 MARIBOR
pisarna: Orožnova 5, 2000 MARIBOR,
tel: 02 252 12 57,
email: zulk00@yahoo.com www.zulk.si
VABILO NA STROKOVNO USPOSABLJANJE ZA MENTORJE DELAVNIC STRIPA
Združenje ustvarjalnih ljudi na področju kulture ZULK vas obvešča, da bo organizirana delavnica Snelkurs stripa za mentorje.
Strip se vse bolj uveljavlja kot medij v procesu izobraževanja in izražanju stališč, striparska subkultura pa se v SV Sloveniji le počasi razvija. Strip vzpodbuja razvoj ustvarjalnosti, posameznikove enkratnosti in njegovega domišljijskega sveta. Vsemu temu šolski programi pogosto ne polagajo dovolj pozornosti, zato je izvedba neformalnega izobraževanja s tovrstnimi vsebinami nujna.
Vodja projekta je Ciril Horjak sicer sodelavec Strip cora, ki že več let vodi delavnice stripa, riše za medije (npr. Sobotna priloga v Večeru) in izdeluje stripe z izobraževalno vsebino (npr. za informiranje sodelavcev gostinskega podjetja o higieni v kuhinji), je idejni in umetniški vodja projekta Temna stran mavrice – strip o odraščanju, ki ga je financiral ZZV Ravne na Koroškem.
Projekt Šnelkurs stripa je bil v letošnjem šolskem letu uvrščen v Katalog obveznih izbirnih vsebin in interesnih dejavnosti za srednješolce, kar je tudi eden izmad razlogov za izobraževanje mentorjev, ki bodo lahko pokrivali to področje.
Delavnica bo potekala v Kulturnem inkubatorju na Koroški cesti 18 v Mariboru, dne 8. 6. , od 8.30 do 18.00 ure, s pavzo za kosilo. V kolikor ste zainteresirani za delavnico oz. imate kakšna dodatna vprašanja, nas kontaktirajte na 02/252 12 57 ali zulk@zulk.si. Prosimo, da posredujete vabilo morebitnim zainteresiranim. Osnovni načrt izobraževanja je podan spodaj.
PODROBNEJŠI OPIS PROGRAMA DELAVNICE ZA MENTORJE
Delavnica bo trajala en dan, s pavzo za kosilo.
1. Del: Delavnica se začne s kratkim testom o stripu, kjer lahko vsak udeleženec spozna, koliko zna. Sledi predavanje o zgodovini stripa, stripovskem jeziku in stripovskem liku. Med predavanjem odgovarjajo na vprašanja, razmišljajo in ugotavljajo. Sledi jam-session: vsak risar naredi eno sličico in list poda sosedu, da nadaljuje zgodbo. Jamu sledi pogovor o zgodbah. Mentorji predstavijo, kako se v dialogu oblikuje zgodba.
2. Del: Udeleženci si ogledajo mini stripe domačih in tujih avtorjev in ugotavljajo kulturni pomen te drobne subkulture. Nato skicirajo in dodelajo stripovski lik, ki so ga izumili za svojo zgodbo. Ko končajo osnutek s svinčnikom, stripe dokončajo s tušem in peresom. Kratke stripe, ki so jih pripravili, udeleženci ob pomoči mentorjev zmontirajo in obojestransko fotokopirajo. Stripe spnejo in obrežejo, tako da nastanejo male striparske knjižice. Vsak udeleženec dobi svoj izvod skupnega izdelka. Vsak udeleženec delavnice prejme tudi knjižico »Najmanjša velika enciklopedija stripa«*.
Najlepše se vam zahvaljujem in vas vljudno vabim na izobraževanje Snelkurs stripa.
Lep pozdrav,
Polona Červek
ZULK, vodja programa.
* Najmanjšo veliko enciklopedijo stripa smo izdali leta 2006 ob zaključku delavnic Šnelkurs stripa. Avtor, Ciril Horjak, je v obliki stripa prikazal zgodovinski razvoj stripa, geografske značilnosti in ključne stripovske elemente. Predstavitev knjižice je bila v oddaji E+ na Kanalu A (16.11.2006) in v ruškem CEZAM-u (17.11.2006). Zanjo smo dobili številna naročila iz vse Slovenije in je (razen izvodov, ki smo jih prihranili za udeležence delavnic) že pošla.