ZBIRANJE PREDLOGOV ZA MEDNARODNO PRETNARJEVO NAGRADO 2009 IN 2010 AMBASADORJEM SLOVENSKE KNJIŽEVNOSTI IN JEZIKA PO SVETU
Književna asociacija Velenika, Velenjska knjižna fundacija in mednarodni Lirikonfest‘09 vabijo k predlaganju kandidatov za PRETNARJEVO NAGRADO 2009 in 2010 mednarodno zaslužnim razširjevalcem – »ambasadorjem slovenske književnosti in jezika« za trajnejše, večletne ali enkratne pomembne prispevke pri mednarodnem književniškem povezovanju oz. uveljavljanju slovenske literature in jezika po svetu.
Kandidate za Pretnarjevo nagrado (PN), ki bo v letu 2009 podeljena šestič, lahko predlagajo slovenska in tuja književniška, slavistična in književnoprevajalska združenja, kulturne, znanstvene, izobraževalne idr. ustanove oz. organizacije, državljani Republike Slovenije in tuji književniki osebno.
Izborna merila vrednotijo vsa področja in zvrsti književnega oz. književniškega delovanja in ustvarjanja, s katerim je izkazano pomembno mednarodno povezovanje in uveljavljanje slovenske literature in jezika.
Predlagani kandidati so lahko osebe katerega koli državljanstva na svetu (tudi osebe brez državljanstva).
Zbiranje predlogov (za dveletno obdobje) je odprto vsako leto med 3. decembrom in 8. februarjem.
Predloge z utemeljitvami, ki naj zajemajo kratko vrednotenjsko predstavitev kandidatovega pomembnega oz. zaslužnega kulturnoambasadorskega dela pri mednarodnem uveljavljanju slovenske literature in jezika v daljšem obdobju (s poudarkom na zadnjih dveh letih ali enkratnem izjemnem delu), glavne biobibliografske podatke ter naslova kandidata in predlagatelja, pošljite najkasneje do 8. februarja 2009 na naslov: Književna asociacija Velenika, Cesta talcev 18a, 3320 Velenje, Slovenija – z oznako PN-09/10.
Na podlagi pisno utemeljenih predlogov bo Sosvet PN – ki po pravilniku (gl. Rp. Lirikon21, št. 14–16/2008, str. 407–410) enakovredno z novimi predlogi obravnava kandidate predlagane v zadnjih dveh letih (2007–2008) – do 9. maja 2009 oz. najkasneje teden dni pred podelitvijo nagrade oz. ambasadorskega naslova izbral nagrajenca (izmed 21 nominirancev, ki so/ostanejo po pravilniku PN vključno z letom izbora (2009) nominirani dve leti, tj. za PN 2009 in PN 2010. Organizator bo z izborom seznanil javnost v javnih občilih in na spletnih straneh www.lirikonfest.si.
Nagrado in slavnostno podelitev ambasadorskega naslova financirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Velenje.
Slavnostna podelitev bo predvidoma sredi junija 2009 v Velenju (ob zaključku 8. Herbersteinskega srečanja književnikov). S sprejemom Pretnarjevega nagrajenca se v letu podelitve pridružuje Občina Tržič.
K predlaganju kandidatov še posebej vabljeni lektorji na slovenističnih lektoratih na tujih univerzah, uredništva mednarodnih književnih in jezikoslovnih znanstvenih publikacij idr.
Predstavitev nagrajenca bo objavljena v predpoletni izdaji književne revije Lirikon21.
Organizatorji vabijo k sopokroviteljstvu Pretnarjeve nagrade 2009 mednarodno ugledno organizacijo, ustanovo oz. podjetje.
Organizator Pretnarjeve nagrade ASKJ
Književna asociacija Velenika
V Velenju, 10. decembra 2008
Vir razpisa: Rp. Lirikon21 (št. 21–23, 2008/2009).