(*1966, Těšín), režiser. Leta 1984 je maturiral na gimnaziji v Třinci. Naslednjih pet let je bil počitniški vodič na gradu Roštejnu in dvorcu Humprecht. Od 1984 do 1986 je študiral na Filozofski fakulteti Univerze Palackega v Olomoucu in od leta 1986 do 1991 na DAMU v Pragi pri prof. Jaroslavu Vostrý.
Prvi angažman je našel v Dramskem klubu (Činoherný klubu) v Pragileta 1991. O leta 1992 je režiser drame Narodnega moravsko-šlezijskega gledališča v Ostravi in je režiral več kot 40 gledaliških predstav. Od leta 1994 naprej je na repertoarju Komorne scene Aréna nepretrgoma »scenska kolcavka« Průběžná o(s)trava krve (prevedeno kot Običajna ostrava/zastrupitev krvi - igra Ostrava in otrava - zastrupitev), ki jo je postavil s pesnikom Petrom Hruškom. Je aktivni kavarniški posedovalec. Pasivni sivi macesnov zavijač. Je avtor projekta »Šumna mesta« (Lepa mesta), scenarist in režiser. Je eksterni predavatelj Filozofske fakultete Ostravske univerze. Naključne verze, namerno prozo in dosledno nedosledne feljtone je objavljal v revijah Kavárna AFFA, Modrý květ, Literárný noviný, Tvar, Script ... Ima hčerko Anežko in dvojčka Štěpána in Barboro. Žena Rajka to za zdaj potrpežljivo prenaša.
Radovan Lipus (*1966, Těšín), režiser. V roce 1984 maturoval na nejvýchodnějším českém gymnáziu na světě — v Třinci. Následujících pět let byl prázdninovým průvodcem na hradě Roštejně a zámku Humprecht. V letech 1984-1986 studoval na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a v letech 1986–1991 na DAMU (prof.Jaroslav Vostrý).
První angažmá získal v Činoherním klubu Praha v roce 1991. Od roku 1992 je režisérem činohry Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. (Více než čtyřicet divadelních režií tu i onde.) Od roku 1994 až do současnosti je na repertoáru Komorní scény Aréna nepřetržitě „scénická škytavka“ Průběžná o(s)trava krve, kterou zosnoval s básníkem Petrem Hruškou. Aktivní kavárenský povaleč. Pasivní modřínový obaleč. Autor projektu Šumná města, scenárista a režisér. Externí pedagog Filozofické fakulty Ostravské univerzity. Namátkové verše, obmyslnou prózu a soustavně nesoustavné fejetony publikoval v Kavárně AFFA, Modrém květu, Literárních novinách, Tvaru, Scriptu... Je otcem sedmileté Anežky a tříletých dvojčat Štěpána a Barbory. Žena Rajka to zatím všechno trpělivě snáší.