Hugo Wolf (*13. marec 1860; Slovenj Gradec – 2. februar 1903, Dunaj-Wien), skladatelj. Po starših (Katherina Orehovnik in Philipp Wolf) in njihovih prednikih sklepajo na slovensko poreklo, vendar gre bržkone za judovsko poreklo, vsaj po priimkih (Orehovnik in Vouk-Wolf) in po usnjarskem poklicu sodeč. S štirimi leti ga je oče začel učiti klavir in violino. V osnovni šoli se je učil klavirja in glasbene teorije s Sebastianom Weixlerjem. Njegovo šolanje je bilo zaradi izključnega zanimanja za glasbo neuspešno. Vpisal se je na dunajski konservatorij, od koder pa so ga tudi odpustili zaradi »pomanjkanja discipline«, vendar je bolj verjetno, da se Wolf upiral konservativnosti šole. V tem času je srečal Richarda Wagnerja, ki ga je opogumil za pisanje obsežnejših del. Zatem je učil glasbo in se s pomočjo podpornikov ukvarjal s skladanjem. Srečal se je z Valentine Franck in imel z njo tri leta razmerje, ko pa ga je pustila, se je vrnil domov, kjer je naletel na nerazumevanje družine. Tudi kot drugi dirigent v Salzburgu se ni obnesel, in se je vrnil na Dunaj, kjer je spet učil. Zaradi svojega silovitega temperamenta je ostajal brez prijateljev in podpornikov. Ukvarjal se je tudi z glasbeno kritiko, kjer je bil prav tako skrajen. Leti 1888 in 1889 sta bili vrhunec njegove skladateljske kariere. Pogosto je delal pri Wernerjevih, prijateljih iz mladosti, v Perchtoldsdorf, kjer so nastale tudi Mörike-Lieder, Eichendorff-Lieder in Goethe-Lieder. Z objavami in izvedbami del je dosegel izjemen uspeh. Leta 1890 je napisal opero Der Corregidor , ki pa je zaradi neuspelega besedila kmalu potonila v pozabo. Po letu 1891 je zaradi kulminacije sifilisa in depresije za nekaj časa nehal skladati. Zadnjič je nastopil na koncertu februarja leta 1897, potem pa se mu je bolezen poslabšala. Na svojo zahtevo so ga namestili v dunajski blaznici. Melanie Köchert, njegova ljubezen iz osemdesetih let, ga je obiskovala ves čas do smrti.
Hugo Wolf je napisal na stotine Lieder, tri opere, zborovske skladbe in skladbe za orkester, komorni orkester in klavirske skladbe.