(* 29. 6. 1945, Rakitna), profesor slavistike in primerjalne književnosti. Po gimnaziji študij filozofije in teologije na TF v Ljubljani (1966 do 1971), študij slavistike in primerjalne književnosti na FF v Ljubljani (1972 do 1977). Kot študent FF aktiven v skupini » 4 blok«. 1969 ustanovil revijo »2000« in jo urejal 40 let do ukinitve leta 2010. Po diplomi poučeval par let na Upravno administrativni srednji šoli v Ljubljani, nato zaposlen v založbi Mladinska knjiga v Ljubljani. Kot vodja gibanja »2000« je organiziral družbeno kritično delovanje s publicističnim delom, predavanji in simpoziji. Bil je član Predsedstva Socialistične zveze Slovenije in v 80-ih letih tudi predsednik komisije za kulturo. Član odbora za ustanovitev Slovenske demokratične zveze. 1999 med ustanovitelji Slovenskega krščanskega socialnega gibanja. Leta 1990 je dobil status samostojnega kulturnega delavca. Kot urednik revije in nato tudi založbe »2000« je dobil leta 1994 priznanje (Častni znak svobode Republike Slovenije) za pluralizacijo in demokratizacijo slovenske družbe. 2010 Rožančeva nagrada. Leta 2011 ga je predsednik republike dr. Danilo Turk odlikoval z zlatim redom za zasluge. Doslej izdal 13 knjižnih enot esejev in razprav.