(* 1. marec 1903, Maribor, † 5. (ali 7.) marec 1968, Praga), češki skladatelj, pesnik, pisatelj in prevajalec. S petimi leti se je preselil v Prago in tam odrasel. Študiral je v Loketu in na Dunaju. Ukvarjal se je s skladanjem zabavne glasbe in je objavljal knjige o glasbenih temah in biografijah glasbenikov. V času druge svetovne vojne se je priključil odporniškemu gibanju. Zaradi sumov glede korupcije so ga leta 1946 zaprli za eno leto v preiskovalni zapor. Leta 1929 je prevedel in objavil v češčini zgodbo Ein Traum kot uvod v knjigo radirank Otta Coesterja, druge prevedene zgodbe so ostale neobjavljene. Med vojno je trpel zaradi depresije in je zapisal svoja srečanja s Franzem Kafka. Z njim se je srečal pri sedemnajstih letih. ko ga je k njemu pripeljal znanec iz zavarovalnice in se je z njim srečal v uradu ali ga je spremljlal na poti domov. Je avtor nemško napisane publikacije Gespräche mit Kafka (1951, razširjena izdaja 1968), o kateri je bilo več dvomov glede resničnosti in resnosti (Eduard Goldstücker, Josef Čermák, a tudi Max Brod in Dora Diamant nista povsem zaupala njegovemu zapisu). Na kritiko Goldstückerja se je oglasil v bran Josef Škvorecký, ki je zatrdil, da je bil Janouch v tistem času edini v Pragi, ki se je s Franzem Kafkom osebno poznal.
Dela:
FRANZ KAFKA UND SEINE WELT, Eine Bildbiographie, Hans Deutsch Verlag, Wien, Stuttgart, Zürich 1965
PRAGER BEGEGNUNGEN, Paul List Verlag, Leipzig 1959
JAROSLAV HAŠEK, DER VATER DES BRAVEN SOLDATEN SCHWEJK. Francke Verlag, Bern und München 1966
HECKMECK. Prager Nachtstücke, Henssel, Berlin 1968
GESPRÄCHE MIT KAFKA, Anmerkungen und Erläuterungen, S. Fischer, Frankfurt am Main, 1951, 1968