(* 1530, Sycyna pri Radomu - † 22. avgust 1584, Lublin), poljski pesnik renesanse in začetnik poljskega literarnega jezika. Od 1544 do 1552 je študiral na krakovski Akademiji in na Univerzi Königsberg, kjer se je srečal s protestantskimi tokovi. Od 1552 do 1559 je bil trikrat na študiju v Padovi pod vodstvom znamenitega humanista F. Robortell. Pričel je pisati v latinščini epigrame in elegije v posnemanju rimskih pesnikov (največ Marcialis in Horac). Po povratku je živel na dvoru krakovskega škofa F. Padniewskega. Leta 1564 so ga sprejeli za kraljevega sekretarja in je opravljal le njemu zaupane naloge. Gibal se je med Vilniusom, Petrogradom in Varšavo. Napisal je številne pesmi in epigrame v poljščini v renesančni maniri, ki so krožili v rokopisu na dvoru. Zaradi nekaterih pesmi (Muza in Proporzec) je po smrti Sigismunda II Augustusa (1572) zapustil dvor in se je ustalil kot posestnik. Naselil se je v Czarnolesu blizu Sycyne, se poročil z D. Podlodsko, pisal pesmi in parafraze psalmov, posebej pa se je posvetil prevajanju Psalmov, pravzaprav predelavi Psalmov, s čimer je dosegel velik uspeh in so v verskih vojnah predstavljali pomembno ekumensko funkcijo, saj so jih objavljali tako protestanti kakor katoliki. Do konca 18. stoletja je izšlo 30 izdaj njegovih Davidovih Psalmov. Pesniška zbirka Treny, ki jo je napisal ob smrti dveinpolletne hčerke Urszule, je prelomna. V tem času je nastala tudi tragedija Sprejem in zavrnitev grških poslancev in njena izvedba je bila 12. januarja 1578 v podporo Stefanu Batory v njegovih načrtih osvojiti Moskvo. Leta 1583 je Kochanowski sprožil izdajo svojih zbranih del pri krakovski tiskarni Lazarus, vendar je sredi izhajanja nenadno umrl.